Festival Evolution 2017
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Jóga a běh – 7 tipů na protažení a zahřátí před vyběhnutím


Předtím než vyrazíte běhat či se svižně projít, můžete se lehce zahřát a vědomě protáhnout ve vybraných jógových ásanach. Naladit se na dech, na své tělo, začít vnímat pohyb, vnímat vánek, nekonečný prostor a volnost. Plynutí jednotlivých ásan venku se pro Vás může stát pravidelným rituálem a nemusí to být nutně jen před během. 

Úklon – protáhněte se do stran

Postavte se lehce, v zpříma, přirozeně do pozice hory (tadasana), protáhněte ruce vzhůru ke korunám stromů, propleťte prsty a ukloňte se střídavě na jednu a druhou stranu. Zkuste 3x vpravo a 3x vlevo.

Úklon - protáhněte se do stran

Úklon – protáhněte se do stran

Předklon – uvolněte tělo směrem dolů

K předchozí pozici ve stoje s vytaženýma rukama pokrčte kolena…hodně pokrčte kolena, tak abyste mohli jít do plynulého a bezpečného předklonu s rovnými zády. Protáhněte ruce opět směrem vzhůru a kolena nechte mírně pokrčená, tělo se zlehka dotýká stehen. 3 nádechy, výdechy, přes hodně pokrčená kolena s nádechem vzhůru do pozice hory. Zopakovat můžete 2x -3x.

Předklon - uvolněte tělo směrem dolů

Předklon – uvolněte tělo směrem dolů

Protažení nohou – využijte opory stromu či lavičky

Pro příjemné protažení Vašich nohou je ideální pozice varianty bojovníka I. (virabhadrasana I.)  s oporou. Tou Vám v přírodě může být strom či lavička. Postavte se před strom, ukročte jednu nohu dozadu a ruka se opřete o strom/lavičku. Dlaně otevřené, pevně se opírají, rovná záda. 3x nádech a výdech a zopakujte na druhou stranu.

Protažení nohou - využijte opory stromu či lavičky

Protažení nohou – využijte opory stromu či lavičky

Nízký výpad – protažení třísel

Přejděte podobně jako v předchozí pozici do ukročení. Tentokráte se předkloňte nad stehno, tělo lehce odpočívá na horní části stehna, ruce jsou protažené dolů a lehce se dotýkají země. Otevíráme třísla, uvolňujeme pánev a záda. Zároveň příjemně zahříváme a postupným protahováním osvěžujeme celé tělo. 3x nádech a výdech a zopakujte na druhou stranu.

Nízký výpad - protažení třísel

Nízký výpad – protažení třísel

Bojovný postoj – příprava k zapojení celého těla

Klidná, jasná a čistá mysl…varianta bojovníka. Využijeme stabilitu a posílení nohou z předešlých pozic a  vytáhneme nahoru a paže nebudou mít oporu stromu, ani země. Vytáhnou se ke korunám stromů, záda se protáhnou vzhůru, pevné dlouhé paže, ramena otevřená, dlouhý krk. Pevná a jistá. 3x nádech a výdech a zopakujte na druhou stranu.

Bojovný postoj - příprava k zapojení celého těla

Bojovný postoj – příprava k zapojení celého těla

Úklon – otevření stran těla

Spojíme první a předchozí pozici a protáhneme se ještě jednou do stran. Chytneme zápěstí té ruky, kde noha je protažená dozadu a lehce, jemně se ukloníme do strany, pohyb pouze do strany, pozor abyste se nepřetáčeli do předklonu. Mírně otevřeme hrudník, ramena. 3x nádech a výdech a zopakujte na druhou stranu.

Úklon - otevření stran těla

Úklon – otevření stran těla

Zapojení celého těla – bojovník III. (virabhadrasana III.) s oporou

Rovnováha, pevné nohy, protažené tělo, paže…vše zapojíme v pozici bojovníka III. Opřeni o strom, ukročíme, pevná stojná noha a druhou zvedáme nahoru do protažení. Jedna linie – paže, tělo, noha. 3x nádech a výdech a zopakujte na druhou stranu.

Zapojení celého těla - bojovník III. (virabhadrasana III.) s oporou

Zapojení celého těla – bojovník III. (virabhadrasana III.) s oporou

Vyzkoušejte, které pozice Vám vyhovují a pro, které bude prostor a čas. Nechte se jimi naladit na pohyb, volnost a plynulý nádech a výdech.

Jóga a běh se mohou přirozeně doplňovat. O tom co mají jóga a běh společné v příštím psaní.

Jóga před běháním

Komentáře (0)
Petra Šlechtická
Petra Šlechtická

Touha sdílet nejen jógovu zkušenost, ale zároveň otevřít tento svět ostatním ji inspirovala k vytvoření portálu o józe

Yogapoint.cz - nezávislý rozcestník ve světě jógy a zdravého životního stylu. Portál o józe, studiích, workshopech a seminářích pro jogíny i úplné nováčky.

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu