Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Jóga a běh – 7 tipů na protažení a zahřátí před vyběhnutím


Předtím než vyrazíte běhat či se svižně projít, můžete se lehce zahřát a vědomě protáhnout ve vybraných jógových ásanach. Naladit se na dech, na své tělo, začít vnímat pohyb, vnímat vánek, nekonečný prostor a volnost. Plynutí jednotlivých ásan venku se pro Vás může stát pravidelným rituálem a nemusí to být nutně jen před během. 

Úklon – protáhněte se do stran

Postavte se lehce, v zpříma, přirozeně do pozice hory (tadasana), protáhněte ruce vzhůru ke korunám stromů, propleťte prsty a ukloňte se střídavě na jednu a druhou stranu. Zkuste 3x vpravo a 3x vlevo.

Úklon - protáhněte se do stran

Úklon – protáhněte se do stran

Předklon – uvolněte tělo směrem dolů

K předchozí pozici ve stoje s vytaženýma rukama pokrčte kolena…hodně pokrčte kolena, tak abyste mohli jít do plynulého a bezpečného předklonu s rovnými zády. Protáhněte ruce opět směrem vzhůru a kolena nechte mírně pokrčená, tělo se zlehka dotýká stehen. 3 nádechy, výdechy, přes hodně pokrčená kolena s nádechem vzhůru do pozice hory. Zopakovat můžete 2x -3x.

Předklon - uvolněte tělo směrem dolů

Předklon – uvolněte tělo směrem dolů

Protažení nohou – využijte opory stromu či lavičky

Pro příjemné protažení Vašich nohou je ideální pozice varianty bojovníka I. (virabhadrasana I.)  s oporou. Tou Vám v přírodě může být strom či lavička. Postavte se před strom, ukročte jednu nohu dozadu a ruka se opřete o strom/lavičku. Dlaně otevřené, pevně se opírají, rovná záda. 3x nádech a výdech a zopakujte na druhou stranu.

Protažení nohou - využijte opory stromu či lavičky

Protažení nohou – využijte opory stromu či lavičky

Nízký výpad – protažení třísel

Přejděte podobně jako v předchozí pozici do ukročení. Tentokráte se předkloňte nad stehno, tělo lehce odpočívá na horní části stehna, ruce jsou protažené dolů a lehce se dotýkají země. Otevíráme třísla, uvolňujeme pánev a záda. Zároveň příjemně zahříváme a postupným protahováním osvěžujeme celé tělo. 3x nádech a výdech a zopakujte na druhou stranu.

Nízký výpad - protažení třísel

Nízký výpad – protažení třísel

Bojovný postoj – příprava k zapojení celého těla

Klidná, jasná a čistá mysl…varianta bojovníka. Využijeme stabilitu a posílení nohou z předešlých pozic a  vytáhneme nahoru a paže nebudou mít oporu stromu, ani země. Vytáhnou se ke korunám stromů, záda se protáhnou vzhůru, pevné dlouhé paže, ramena otevřená, dlouhý krk. Pevná a jistá. 3x nádech a výdech a zopakujte na druhou stranu.

Bojovný postoj - příprava k zapojení celého těla

Bojovný postoj – příprava k zapojení celého těla

Úklon – otevření stran těla

Spojíme první a předchozí pozici a protáhneme se ještě jednou do stran. Chytneme zápěstí té ruky, kde noha je protažená dozadu a lehce, jemně se ukloníme do strany, pohyb pouze do strany, pozor abyste se nepřetáčeli do předklonu. Mírně otevřeme hrudník, ramena. 3x nádech a výdech a zopakujte na druhou stranu.

Úklon - otevření stran těla

Úklon – otevření stran těla

Zapojení celého těla – bojovník III. (virabhadrasana III.) s oporou

Rovnováha, pevné nohy, protažené tělo, paže…vše zapojíme v pozici bojovníka III. Opřeni o strom, ukročíme, pevná stojná noha a druhou zvedáme nahoru do protažení. Jedna linie – paže, tělo, noha. 3x nádech a výdech a zopakujte na druhou stranu.

Zapojení celého těla - bojovník III. (virabhadrasana III.) s oporou

Zapojení celého těla – bojovník III. (virabhadrasana III.) s oporou

Vyzkoušejte, které pozice Vám vyhovují a pro, které bude prostor a čas. Nechte se jimi naladit na pohyb, volnost a plynulý nádech a výdech.

Jóga a běh se mohou přirozeně doplňovat. O tom co mají jóga a běh společné v příštím psaní.

Jóga před běháním

Komentáře (0)
Petra Šlechtická

Touha sdílet nejen jógovu zkušenost, ale zároveň otevřít tento svět ostatním ji inspirovala k vytvoření portálu o józe

Yogapoint.cz - nezávislý rozcestník ve světě jógy a zdravého životního stylu. Portál o józe, studiích, workshopech a seminářích pro jogíny i úplné nováčky.

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám