Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

5 jógových pozic pro zmírnění bolesti zad

bolest_zad

Existuje řada důvodů, proč vás mohou bolet záda. Může to být tím, jak spíte, nebo tím, že špatně cvičíte. Také to může být tím, že žijete ve stresu a to způsobuje, že se hrbíte z úzkosti.

Ať už je ten důvod jakýkoliv, tak výzkumy ukazují, že pohyb může být ten nejlepší lék na vaše bolesti svalů a kloubů. A tímto pohybem může být právě cvičení jógy. Existuje spousta jógových pozic, které pomáhají při stresu a také při bolesti zad. My jsme pro vás vybrali 5 takových, které může cvičit téměř každý. Tato mírná a bezpečná jógová cvičení vám mohou pomoci zmírnit bolesti zad a ulevit od stresu.

1. Pozice dítěte

Pozice dítěte přispívá k uvolnění dolní části zad, a pokud vás bolí záda tak si tuto pozici můžete rychle a snadno zacvičit.
• Klekněte si na zem
• Posaďte se na paty a spojte paty se stehny
• Předkloňte se a položte trup na stehna
• Položte paže před sebe
• Věnujte pozornost dýchání do dolní části zad
• Vydržte v pozici asi minutu a odpočívejte

2. Předklon v podřepu

• Postavte se nohama na šířku boků od sebe
• Předkloňte se dopředu a uvolněte hlavu k podlaze
• Ohněte kolena a pak odpočívejte hrudí na stehnech

Jedná se o jednu z nejlepších pozic ke cvičení poté, co jste strávili hodně času sezením u počítače.

3. Kobra

• Položte se na břicho s nohama rovně dozadu
• Položte ruce pod ramena a pak tlakem na ruce zvedněte hrudník
• Držte lokty ohnuté, vydržte po dobu 30 sekund a 3x opakujte

Kobra je prospěšná pro dolní části zad a vyvažuje pozici, ve které obvykle sedíme u počítače.

4. Kočka

• Položte se na ruce a kolena, s rukama pod rameny a koleny pod boky
• Zhluboka se nadechněte a vdechujte vzduch zároveň s prohnutím páteře, takže jsou břišní svaly taženy směrem k podlaze a zvedněte hlavu
• Při výdechu se nahrbte, bradu přitáhněte k hrudi a stáhněte kostrč
• Tento postup opakujte 5x.

5. Pozice šťastného dítěte

• Lehněte si na záda a rukama si zevnitř chyťte vnější okraje chodidel
• Snažte se, aby byla kolena směrem k podlaze

Tato pozice je skvělá pro uvolnění křížové kosti a dolní část zad musí být pro dosažení maximálního efektu položena na podlaze (nebo podložce).

Další jógové tipy pro zmírnění bolesti zad najdete zde.

 

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám