Exhale bullshit Klokart
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Blíž přírodě, blíž józe. Tipy, jak si vychutnat cvičení jógy venku

Cvičení jógy na čerstvém vzduchu může být osvěžujícím zážitkem, novým způsobem dobrodružství nebo každodenním rituálem, který smysluplně nastartuje vaše ráno. Vykročte z komfortní zóny důvěrně známého jógového studia či bezpečného domácího prostředí a praktikujte jógu venku. Ať už se rozhodnete rozprostřít svou jógamatku na zahradě na chalupě, nebo se vyrazíte protáhnout do parku, čeká vás příliv energie a výjimečná zkušenost, kterou si budete chtít brzy zopakovat. 

Vědomá příprava jako cesta k soustředěnému cvičení

Ačkoli má jógová praxe svou spirituální, nemateriální podstatu, je důležité nezapomínat na praktickou stránku věci a na venkovní cvičení se předem připravit. Zvažte, na jakém místě se vám bude cvičit nejlépe a nepokládejte jóga podložku na první travnatou plochu, která se vám zalíbí. Přemýšlejte, jestli si příjemněji zacvičíte na sluníčku, nebo spíš ve stínu pod stromem, a s ohledem na místo a počasí vybírejte vhodné oblečení. V horkých letních měsících vám bude stačit sportovní podprsenka či top na jógu a vzdušné kalhoty harémového střihu. Pokud máte radši užší nohavice, můžou se vám hodit pohodlné jóga legíny

Jestli preferujete soukromí a zvědavé pohledy kolemjdoucích v parku by vás mohly rozptylovat, vyzkoušejte cvičení venku nejprve v ústraní vlastní terasy, zahrady nebo na oblíbeném, tichém, méně frekventovaném místě. Jóga na terase navíc nabízí dosah připojení k internetu, snadno tak skloubíte účast na online lekci s pobytem na vzduchu. Stačí si najít stinné místo pro sebe i svůj notebook a nechat se vést, inspirovat a zdokonalovat své ásany.

Až si odzkoušíte podmínky venkovního cvičení v blízkosti svého domova, kdy je voda, ručník i wifi vždy po ruce, vyrazte otestovat schopnost své koncentrace do přírody. Nerovný terén, vyšší či naopak nižší teplota, přímé sluneční záření, otravný hmyz i to, že jste všem na očích, může pořádně zacloumat s vaším soustředěním. V takovém případě je podstatné zaměřit svou pozornost hlouběji dovnitř a naladit se na rovnováhu svého těla i mysli, abyste udrželi balanc i při józe. A aby vás nezaskočily podkluzující dlaně či chodidla, do tašky na jogu si sbalte protiskluzový ručník, který vám pomůže s ukotvením a správným provedením jógových pozic. 

Pokud vyrážíte nalehko a ke cvičení vám stačí jen vhodná podložka, vychytávky, jako jsou vaky a popruhy na jogamatku, vám zjednoduší přesun na vybrané místo. Některé podložky mají tendenci se rozbalovat, ty hrubší se můžou při cestě do parku pěšky i pěkně pronést. Popruh nebo obal na jogamatku patří mezi ty nejpraktičtější pomůcky, s nimiž si podložku přehodíte přes rameno a hned budete mít volné ruce a větší pocit lehkosti. 

Cvičení jógy venku může být zkouškou, ale i způsobem, jak znovu navázat kontakt s přírodou.  Každý hluboký nádech a výdech, který provedete v uklidňující zeleni, zintenzivní vaše smysly. Narušte ve svém životě stereotyp a běžte přírodě naproti.

 

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

26.06.2020 - 14:45

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám