Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

7 jóga pomůcek na cvičení pro zdravá záda

Zdravá záda jsou v posledních letech stále více vyhledávaná téma. Naštěstí máme v Česku dostatek specialistů a certifikovaných instruktorů, kteří nabízejí hodiny zaměřené speciálně na zdravou páteř. 

Pro správné držení těla je páteř jedním ze základních pilířů, proto bychom se měli starat o její stav a věnovat pozornost její pravidelnému posilování a uvolňování, abychom předešli bolestem.

Ideálním doplněním vedených hodin je domácí praxe a cvičení. Je velmi důležité osvojit si správné postupy a návyky od lektorů, které je pak možné si procvičovat i doma.

Jóga působí na všech úrovních – od tělesné, přes duševní, emocionální, sociální až po duchovní. Všechny jsou vzájemně propojeny a stejně pro nás důležité. Není důležité, zda chodíte do prestižního jógového studia, nebo cvičíte doma. Důležité je cvičit pravidelně, dlouhodobě a v neposlední řadě i správně.

Ideálně s pomůckami, které vám pomohou k tomu, abyste si pomaličku své ásany zdokonalili. Nic nejde rychle, na všechno je třeba čas a trpělivost. Investice do vlastních pomůcek se vám vyplatí a to nejen z hygienických důvodů. To, že budete mít své jógové nářadí stále na očích vám znovu připomene, že je čas cvičit.

Některé pozice jsou poměrně jednoduché na naučení a poskytují skvělé výsledky. Doporučujeme proto po čase si pořídit některé pomůcky i na domů, protože se vám tato investice násobně vrátí.

V tomto článku si představíme nejpoužívanější jógové pomůcky pro cviky na zdravá záda.

1/ Jóga Blok

 

První a vcelku důležitou pomůckou je jóga blok nebo cihlička. Najdete je asi na každé hodině jógy. Blok poskytuje pevnou oporu a pomocí zvýšení jedné části těla pomáhá prodlužovat a uvolňovat páteř. Díky přirozenému působení gravitace se pomocí bloku můžeme zaměřit na jednotlivé části páteře i otevírání hrudníku a ramen.

Nejvyhledávanějším materiálem je přírodní korek, no stejně a velmi populárním pro svou lehkou váhu je kvádr z EVA pěny. Méně často najdete kvádr vyrobený ze dřeva. Ideální je vlastnit 2 kusy, ale pro podložení více částí těla využijete i 6 ks nebo kombinaci s jóga bolstrem.

2/ Jóga bolster 

Joga bolster nebo válec je stále více a více oblíbená pomůcka mezi jogín i nejogínmi. Bolster poskytuje velmi dobrou oporu pro celou délku i šířku páteře. Díky tomu můžete pracovat na uvolňování napětí v oblasti páteře či hrudníku ve větším rozměru.

Oproti bloku je možné na bolstroch vydržet delší dobu a dovolit si prodloužit účinky pozice. Díky větší ploše se váha těla více rozloží a lze upravit intenzitu cvičení. Standardně najdete dvě náplně bolstrov – špalda a kapok, které se liší především váhou a formou jakou se přizpůsobí tvaru těla. Bolster je velmi oblíbenou pomůckou v restorativní, gravid i Iyengar józe.

3/ Jóga kolo

Jedním z nejnovějších přírůstků v rodině jóga pomůcek je kolo na jógu, v angličtině Yoga Wheel. Je to kruh opatřen po obvodu měkkou TPE pěnou nebo korkem pro větší komfort při používání.

Zvládne udržet váhu min. 150 kg, takže se nemusíte obávat nehody. Yoga Wheel vám pomůže při mnoha pozicích a skvěle vám promasíruje páteř a otevře hrudník. Stále větší oblibě se v posledních letech těší styl nazývaný Wheel yoga, kde protáhnete a zároveň i kvalitně zpevníte celé tělo.

4/ Jóga pásek

Tradiční pomůckou je pásek nebo jóga popruh. Klasická délka pásku je 250 cm až 300 cm. Díky sponě můžete využívat různé délky pro jednotlivé cvičení a snadno tak dosáhnete každou pozici.

Popruh využijete na fixování, stabilizaci a přitahování při cvičení. Využití pásku velmi dobře zkombinujete s bolstrem i bloky, kdy se potřebujete položit do určité pozice a setrvat déle, abyste mohli věnovat pouze svému dechu a uvolňování.

5/ Roller

Roller nebo i masážní válec je vynikající regenerační pomůckou při cvičení fasciální jógy, ale i na doma po sportu, či namáhavém fyzickém výkonu. Fascie (česky povázka)  je tenká tkáň, která nám spojuje svaly. Fascie drží naše tělo pohromadě, jsou zodpovědné za tvar vnitřních orgánů, jejich postavení, propojení či funkci a navíc je i chrání a brání šíření infekcí.

Pokud se naruší, ztuhne a slepí se. Roller je proto velmi efektivní způsob jak promasírovat ztuhlé fascie, svalstvo a zmírnit tak následky po cvičení nebo úrazu. Toto “válcování” těla uvolňuje bolestivé uzlíky, stimuluje krevní tok a pomáhá obnovit porušené svalovou tkáň.

6/ Akupresurní podložka

Akupresurní podložka je ideálním domácím pomocníkem pro regeneraci, zmírnění následků stresu a celkové hloubkové uvolnění těla. Velké množství bodů současně stimuluje akupresurní body na těle, díky čemuž dochází k prokrvení pokožky, lepší cirkulaci krve, oběhového systému a tím i přílivu nové energie.

Masážní podložka, známá také jako iplikátor (ruský původ) působí na celkové zdraví. Kromě ležení ji můžete používat i při sezení, procházet se bosýma nohama, stimulovat meridiány na dlaních či jiných částech těla. Ležení na podložce před spaním je ideálním večerním rituálem pro zlepšení kvality spánku, který si rychle oblíbíte v celé domácnosti 🙂

7/ FeetUp

Podpůrná židle od FeetUp je patentovaný, německý vynález vyrobený z kvalitních materiálů a vynikající povrchové úpravy. FeetUp židle vám pomůže procvičit záklony jakož i inverze s lehkostí a oporou.

Díky své stabilitě je FeetUp oblíbenou pomůckou při náročnějších pozicích vzáklonech, které vyžadují pevný core těla a motoriku. Stejně je velmi nápomocný i pro začátečníky, kteří potřebují jistotu a stabilitu počas vstupu i výstupu z pozice. S FeetUpem si můžete dopřát čas při učení se pozic jako můstek, štír či stoj na hlavě. Díky své výšce s FeetUpom kvalitně procvičíte všechny pozice ať už v sedě, na zádech i v předklonu.

Všechny jógové pomůcky najdete v yoga shopu flexitylife.cz

 

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

14.02.2020 - 11:42

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám