evolution 2020
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Intenzivní protažení páteře v pozici zajíce

zajic

Všichni to známe, gravitace je neúprosná a na lidský organismus působí v průběu celého dne. Minutu za minutou stlačuje váha našeho těla páteř dolů. Víte, že večer je člověk asi o 1 až 2 cm nižší než ráno? To se z meziobratlových plotýnek v průběhu dne vytlačila voda. Ulevte páteři důkladným protažením v pozici zajíce.

Sasangasána pomáhá protáhnout páteř do délky a tím posktnout meziobratlovým plotýnkám, a páteři vůbec, dostatek prostoru a úlevy od gravitace a neustálého stlačování. Navíc pomáhá důkladně protáhnout mezilopatkové svaly, ramena a deltový sval. Může být však hodně intenzivní, pokud máte dané oblasti zkracené nebo ztuhlé sezením u počítače, nošením těžkých tašek nebo batohů, atd.

Před samotnou sasangasánou je lepší si rozhýbat páteř např. několikerým prohnutím a vyhrbením v pozici kočky (na všech čtyřech). Do samotné pozice zajíce se dostaneme z kleku na patách. Rukama uchopíme paty, prsty směrem dovnitř a palce ven. Přitiskneme bradu až na hrudní kost a pak pomocí strahování břišních svalů pak tělo balíme do předklonu, až položíme temeno hlavy na podložku, čelo by se v ideálním případě mělo dotknout kolen.

Pohyb dále pokračuje zvedáním boků a překlápěním se dopředu, stehna by se měla dostat kolmo k podložce. V pozici vydržíme 4 – 8 nádechů a potom se z pozice dostaneme opětovným dosednutím na paty a pomalým odrolováním těla až do sedu na patách, ruce uvolníme jako poslední.

Jak již bylo napsáno, sasangasána působí blahodárně na páteř, díky ní se vytvoří prostor pro meziobratlové ploténky a páteř se může srovnat do správné polohy, pomáhá pak i celkovému protažení zad a ramenou. Kromě toho se díky této asáně dostane více krve a tím i kyslíku do nervového systému. Podporuje i metabolismus a endokrinní žlázy (štítnou žlázu a příštítná tělíska). V neposlední řadě pozice zajíce pomáhá při depresi a insomnii, dokonce i při nachlazení a nemocech horních cest dýchacích.

Pokud ovšem trpíte problémy s koleny, či zraněním páteře sasangasánu raději do své praxe nezařazujte. Stejně tak pokud máte chronické zranění krku a ramen.

 

Komentáře (0)
Vendula Krejčířová

Jsem člověk, co má rád pohyb, život a svět a všechno se snaží užívat plnými doušky a mít z toho radost. A díky józe na to mám dostatek elánu a energie.

19.03.2017 - 21:16

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám