max strom cerven 2017 main
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Představení jógové pozice Badha kónásana aneb pozice motýlka

image

Pozice motýlka je jednou ze základních pozic otvírajících kyčle. Účinně protahuje vnitřní stranu stehen a uvolňuje zatuhlá bedra. Je zaměřena na oblast hráze, a tak povzbuzuje orgány malé pánve, energeticky posiluje první a druhou čakru (múladhara, svadhišthána).

Posaďte se na zem a spojte chodidla k sobě jejich ploskami. Přibližte paty co nejvíc k oblasti hráze a pak uchopte každé chodidlo do jedné ruky a pomocí nich chodidla otevřete jako knihu…Jako kdyby malíkové hrany chodidel byly hřbet knihy a plosky chodidel stránky, ve kterých si chcete číst…Toto otevření podpoří vnější rotaci stehenní kosti a uvolní kyčelní kloub.

Zakořeňte sedací kosti do podložky a vytáhněte páteř co nejvíce za temenem hlavy. Otevřete hrudní oblast a kolena nechte klesnout co nejníže a vytahujte je do stran.

S pocitem prodloužené páteře klesejte trupem dolů, jako když chcete položit své srdce do otevřených chodidel. Lokty při tom mějte položené na vnější straně stehen a tlačte s nimi stehna dolů a do stran. Neprovádějte tuto pozici silou, ale naopak se zaměřte na postupné uvolňování napětí ve vnitřní straně stehen a na postupné otvírání kyčlí. Nechte každý výdech, aby poslal váš trup níž a níž. Není nutné klesnout trupem až na chodidla, stačí zůstat na půli cesty, ale zachovat při tom co nejvíce protaženou přední část těla.

Pokud máte pocit, že už v pozici se vzpřímeným trupem se kulatíte v bedrech, vypodložte si hýždě bločkem nebo dekou. Pánev tak bude výš než vaše chodidla a kyčle se budou moci více uvolnit.

image1

Můžete zvolit také takovou variantu pozice, kdy sedíte zády opření o zeď. Hýžděmi seďte co nejblíže zdi a paty přitáhněte blízko hrázi. Pomocí rukou jen velmi pozvolna stlačujte stehna dolů k zemi. Zhluboka dýchejte a vnímejte, jak se kolena přibližují k zemi. Bedra při tom zkuste nechat stále přilepená ke zdi. Nikdy nejděte do pocitu bolesti! Lehký tlak v okolí kyčle je však zcela normálním projevem protažení svalů a jejich úponů.

Pozor! V jakékoli variantě této pozice vás nesmí bolet kolena!

 

Komentáře (0)
Lucie Martinová
Lucie Martinová

K józe jsem se dostala poměrně nedávno, v období těhotenství, kdy jsem navštěvovala lekce gravid jógy. Po narození syna jsem začala cvičit a zajímat se o jógu více a více, až se postupně stala součástí mého života...Mou osobní praxí je Aštanga jóga, které se intenzivně věnuji teprve druhým rokem. Tento směr mi přináší vše, co potřebuji...zklidnění, protažení, sílu, koncentraci. Ve svých lekcích kombinuji důraz na správné dýchání a pohyb v pozicích tak, aby docházelo k postupnému získávání síly i flexibility nejenom těla, ale i mysli. Jsem přesvědčena, že pružnost musí být doplněna silou a síla zase pružností tak, aby nám přinášely užitek. Za důležité považuji respektování rozdílů mezi lidmi, jejich možnostmi, ale i mezi možnostmi jednoho těla každý den. Jóga mě učí hlouběji vnímat a poznávat své tělo a objevovat nové dymenze bytí. Aštanga jógu v současné době studuji u mého učitele Ládi Pokorného. Mám ale ráda kontrast protikladů a věřím, že vše může dobře fungovat jen tehdy, pokud jsou yang a yin energie v rovnováze. Proto se vedle dynamické Aštanga jógy věnuji i klidnější a meditativní yin józe, kterou studuji u Sebastiana Pucelle a Murielle Burellier. Z českých lektorů jsou mi inspirací kromě Láďi Pokorného i Petra Vonšovská, Vašek Krejčík, Dana Beierová, Jaruška Sedláčková nebo Lucie Königová. Také jsem měla možnost učit se od Manju Joise, Maxe Stroma, Nancy Gilgof, Bobbi Misti, Olivie Crooks nebo Jammese Higginse.

10.08.2015 - 07:56

,

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu