Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Tip – zacvičte si jógu na cestách

K létu patří dlouhé cesty autem – k moři nebo za krásami jiných zemí. Ale i přes rok často jezdíme dlouhé trasy ať už pracovně či soukromě.  Aby dlouhé cesty autem byly příjemnější a hlavně bezpečnější dělejte pravidelné přestávky, do kterých si zařaďte i pár jednoduchých jógových pozic.  Ty Vás krásně otevřou, protáhnou, rozproudí krevní oběh, zlepší dýchání a tím Vás vzpruží a probudí z případné letargie. A nepotřebujete ani podložku či se převlékat do pohodlného oblečení.

Na parkovišti si zajeďte do vzdálenějšího kouta (jednak kvůli troše soukromí, ale také budete mít delší procházku na toaletu a zpátky) a zacvičte si následující pozice v jakémkoli pořadí.

1. Hora s úklonem

Postavte se vzpřímeně, chytněte si levou rukou pravé zápěstí a s výdechem udělejte úklon na levou stranu. S nádechem zpátky na střed, přehoďte ruce a s výdechem úklon na pravou stranu. Střídejte 3-5x na každou stranu.
Účinek – protáhnete strany trupu a zlepšíte prokrvení i dýchání.

úklon ve stoje

2. Protažení stehna

Postavte se k autu, abyste se ho mohli přidržet a pokrčte jednu nohu, chodidlo chytněte vzadu a lehce přitáhněte k hýždi. Vydržte na 5 dechů, pak vystřídejte strany.
Účinek – protáhnou se a prokrví přední stehna, která se při dlouhém sezení zkracují.

protazeni stehna

 3. Pes s hlavou dolů

Opřete se oběma rukama o kapotu auta a odstupte nohama tak daleko, aby Vaše tělo bylo rovnoběžně se zemí a nohy byly téměř v pravém úhlu. Paty mějte na zemi. Vydržte na 2x 5 dechů.
Účinek – krásně protáhne celé tělo – paže, záda, nohy, navíc jste i trochu hlavou dolů, takže se uklidníte a zbavíte přebytečného napětí či stresu.

pes s hlavoou dolu

4. Předklon

Z pozice hory si dejte ruce za sebe, a pokud máte po ruce nějakou deku, svetr, nebo cokoli jiného, co může nahradit popruh, tak chytněte za zády na šířku ramen (pokud nic nemáte, tak spojte dlaně k sobě). S výdechem se pomalu předkloňte, pokrčte přitom kolena, aby se hrudník opíral o stehna a vydržte v předklonu na 5 dechů. Pak se pomalu vraťte zpátky na horu.
Účinek – protáhne ramena, strany trupu a hlavně zadní stranu stehen, která je často zkrácená. Opět jste hlavou dolů, což Vám pomůže načerpat energii a zároveň se uvolnit.

predklon

5. Trojúhelník

Postavte se bokem k autu, kousek od něj, nohy v postavení na trojúhelník – tedy pravé chodidlo vytočené směrem k autu, levé na cca  45°, pravou rukou se zapřete o auto a levou paží se otevřete vzhůru k obloze. Pokud můžete, tak po chvilce protáhněte levou paži nad hlavou směrem k autu. Vydržte na 5 dechů a pak druhá strana.
Účinek – protáhne páteř, strany trupu, nohy, hlavně vnitřní stehna a třísla, zlepší se dýchání a zklidní nervy 🙂

trojuhelnik 1trojuhelnik 2

6. Bojovník

Opět se postavte čelem k autu, opřete se o něj rukama, nohy jsou na šířku kyčlí a levou nohou odkročte vzad, pravé koleno se pokrčí do bojovníka. Vydržte 5 dechů a pak vystřídejte strany.
Účinek – protáhnou se lýtka a achilovky, prokrví se nohy a vyživují se klouby (kyčle, kolena, kotníky).

bojovnik

7. Kočka

Můžete provádět i za jízdy na místě spolujezdce samozřejměJ. Opřete se o palubní desku a při výdechu vyhrbte záda jako kočka, bradu přitáhněte k hrudníku. S nádechem otevřete dopředu a s výdechem opět vyhrbte. Zopakujte min. 5x.
Účinek – mobilizuje páteř, uvolňuje napětí nebo bolest v bedrech a krční páteři, masíruje svaly na zádech.

kocka

A pokud jste si vše nestihli uložit do mysli, připravili jsme pro Vás sestavu přehledně na „taháku“, který si můžete stáhnout a vzít s sebou na cestu. Vaše zážitky a tipy na cvičení, která doprovází na cestách Vás, s námi sdílejte v komentářích nebo na facebooku. Pohodlnou a klidnou jízdu za výletními cíli.

joga na cestach

 

Komentáře (0)
Dana Beierová
Dana Beierová

Hned na první lekci jógy před 12 lety jsem si uvědomila, že jóga je něco, co jsem dlouho hledala. Stala se mojí nedílnou součástí, a dnes už i profesí, která mi dává možnost být sama sebou, rozvíjet své schopnosti a mít se ráda i přes své nedostatky. Naučila mě žít v přítomnosti a být vděčná za každý okamžik. Proto jógu ráda předávám dál, svým studentům v lekcích, nebo i prostřednictvím napsaných řádků jejich čtenářům.

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu