max strom cerven 2017 main
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Představení jógové pozice – Maričiásana A

image

Předklonit se…něčemu, někomu, sobě. Všechny předklony jsou tak trochu o pokoře, respektu, vzdání úcty někomu, něčemu, sobě…Všimli jste si, že někteří lidé, kteří pokoru trochu postrádají, se jen těžko předklánějí? Jde jim jen ztuha „ohnout svůj hřbet“? Jakoby nebyli mentálně schopni ztišit své ego a vyjádřit respekt… 

Čím více se předkláníme, čím pružnější se naše páteř stává, tím lépe v sobě nacházíme tyto kvality.

V předklonech zároveň odhalujeme méně zranitelnou část našeho těla, kterou nikdy sami přímo nevidíme…naše záda. Předklony nás zklidňuji, vedou nás do samého nitra naší duše a mysli. Setkáváme se v nich sami se sebou a můžeme studovat svůj vnitřní svět prostřednictvím svého dechu.

K tomu, abychom se pohodlně předklonili, je potřeba protažení velké skupiny svalů dolních končetin, hýždí a trupu. Pokud do předklonů vstupujeme násilně a bez dechu, můžeme si ublížit. Nejzranitelnější částí jsou hamstringy (zadní strana stehen) a bedra (spodní oblast zad).

Provedení pozice Maričiásana A

Když jdete to maričiásany, uvědomte si nejprve zakořenění sedacích kostí do země a vytažení páteře směrem vzhůru. Pak pokrčte pravou nohu a chodidlo si položte před pravou sedací kost. To znamená, že mezi levým stehnem a pravým chodidlem je prostor! Levou dlaní se opřete nalevo od hýždí a s nádechem pravou ruku vytáhněte vzhůru ke stropu tak, abyste ještě více prodloužili páteř.

S výdechem potom pravou ruku vytahujte směrem k levému chodidlu a trupem klesejte níž. Pak začtěte ovíjet ruku okolo pokrčené pravé nohy dozadu (tady je potřeba provést vnitřní rotaci ramene), kde uchopte prsty, dlaň nebo zápěstí levé ruky. Pokud zatím nespojíte ruce za zády, můžete si „prodloužit ruce“ páskem nebo ručníkem.

Důležitý moment nastává před tím, než se začnete předklánět k natažené levé noze! S nádechem si uvědomte otevření hrudníku a srdeční oblasti! Zároveň nezapomínejte na vtažené spodní břicho a aktivní pánevní dno. Pak se s výdechem předklánějte tak, jakoby jste se chtěli položit na stehno levé nohy. Její postavení a aktivita dávají celé pozici pevnost.

Dbejte na to, aby koleno a špička natažené nohy směřovaly vzhůru ke stropu a ne do strany. Sedací kost u pokrčené nohy se automaticky malinko odlepí od země, to je v pořádku. Pro ochranu podkolenních vazů je dobré základem palce natažené nohy malinko tlačit dopředu. Pohled můžeme směřovat na palec natažené nohy nebo přes nos směrem dolů.

Benefity pozice Maričiásana A

Maričiásana nás vnitřně zklidňuje a pomáhá nám hledat tělesnou stabilitu. Pomocí hlubokého břišního dechu masírujeme a prokrvujeme břišní orgány, stimulujeme metabolismus a podporujeme energii v oblasti orgánů malé pánve.

Možná se to na první pohled nezdá, ale tato pozice také otevírá kyčel a je důležitou přípravnou pozicí například pro pokročilé pozice s nohami za hlavou…

 

Komentáře (0)
Lucie Martinová
Lucie Martinová

K józe jsem se dostala poměrně nedávno, v období těhotenství, kdy jsem navštěvovala lekce gravid jógy. Po narození syna jsem začala cvičit a zajímat se o jógu více a více, až se postupně stala součástí mého života...Mou osobní praxí je Aštanga jóga, které se intenzivně věnuji teprve druhým rokem. Tento směr mi přináší vše, co potřebuji...zklidnění, protažení, sílu, koncentraci. Ve svých lekcích kombinuji důraz na správné dýchání a pohyb v pozicích tak, aby docházelo k postupnému získávání síly i flexibility nejenom těla, ale i mysli. Jsem přesvědčena, že pružnost musí být doplněna silou a síla zase pružností tak, aby nám přinášely užitek. Za důležité považuji respektování rozdílů mezi lidmi, jejich možnostmi, ale i mezi možnostmi jednoho těla každý den. Jóga mě učí hlouběji vnímat a poznávat své tělo a objevovat nové dymenze bytí. Aštanga jógu v současné době studuji u mého učitele Ládi Pokorného. Mám ale ráda kontrast protikladů a věřím, že vše může dobře fungovat jen tehdy, pokud jsou yang a yin energie v rovnováze. Proto se vedle dynamické Aštanga jógy věnuji i klidnější a meditativní yin józe, kterou studuji u Sebastiana Pucelle a Murielle Burellier. Z českých lektorů jsou mi inspirací kromě Láďi Pokorného i Petra Vonšovská, Vašek Krejčík, Dana Beierová, Jaruška Sedláčková nebo Lucie Königová. Také jsem měla možnost učit se od Manju Joise, Maxe Stroma, Nancy Gilgof, Bobbi Misti, Olivie Crooks nebo Jammese Higginse.

18.09.2015 - 01:00

,

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu