Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Upavišta kónásana

Upavišta kónásana

Tahle pozice působí na spodní oblast zad, zadní stranu stehen (hamstringy) a vnitřní stehna (přitahovače kyčlí).

Důležité je nejprve v sedu rozkročném procítít zakořenění sedacích kostí do podložky a nastavit neutrální postavení v pánvi. S pocitem vytažených, vzpřímených zad se chytíme za palce u nohou a předkláníme se pomocí přední rotace pánve. Nebo se můžeme predklánět s oporou rukou před tělem a teprve pak se chytit za palce/malíkovou hranu chodidel. J…e důležité mít aktivní nohy a kolena i špičky chodidel směřovat vzhůru. Přibližujeme hrudník k zemi a uvědomujeme si otevření oblasti srdce a “splynutí” se zemí. Pohled směřujeme dolů nebo vpřed.

Pokud cítíme, že zadní stehna jsou v přílišném napětí, můžeme malinko pokrčit nohy v kolenou. Pokud se hrbíme ve spodních zádech, podložíme hýždě dekou tak, aby sedací sval byl na dece a sedací kosti po ní sklouzly dolů na zem. Vytahujeme se za temenem hlavy a pak teprve předkláníme.

 

 

Komentáře (0)
Lucie Martinová

K józe jsem se dostala poměrně nedávno, v období těhotenství, kdy jsem navštěvovala lekce gravid jógy. Po narození syna jsem začala cvičit a zajímat se o jógu více a více, až se postupně stala součástí mého života...Mou osobní praxí je Aštanga jóga, které se intenzivně věnuji teprve druhým rokem. Tento směr mi přináší vše, co potřebuji...zklidnění, protažení, sílu, koncentraci. Ve svých lekcích kombinuji důraz na správné dýchání a pohyb v pozicích tak, aby docházelo k postupnému získávání síly i flexibility nejenom těla, ale i mysli. Jsem přesvědčena, že pružnost musí být doplněna silou a síla zase pružností tak, aby nám přinášely užitek. Za důležité považuji respektování rozdílů mezi lidmi, jejich možnostmi, ale i mezi možnostmi jednoho těla každý den. Jóga mě učí hlouběji vnímat a poznávat své tělo a objevovat nové dymenze bytí. Aštanga jógu v současné době studuji u mého učitele Ládi Pokorného. Mám ale ráda kontrast protikladů a věřím, že vše může dobře fungovat jen tehdy, pokud jsou yang a yin energie v rovnováze. Proto se vedle dynamické Aštanga jógy věnuji i klidnější a meditativní yin józe, kterou studuji u Sebastiana Pucelle a Murielle Burellier. Z českých lektorů jsou mi inspirací kromě Láďi Pokorného i Petra Vonšovská, Vašek Krejčík, Dana Beierová, Jaruška Sedláčková nebo Lucie Königová. Také jsem měla možnost učit se od Manju Joise, Maxe Stroma, Nancy Gilgof, Bobbi Misti, Olivie Crooks nebo Jammese Higginse.

06.03.2015 - 08:56

,

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám