Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Jóga pro lyžaře – protažení, než se vypravíte na svah

Síla a balanc, čistá mysl a koncentrace… Vše, co na svahu oceníte, ať  už sjezdujete nebo jezdíte na prkně. Posilte svou jistotu a protáhněte se před tím, než nasadíte lyže nebo snowboard a pustíte se dolů ze svahu. Cvičení těchto jógových pozic zvládnete i venku „v terénu“.

Pes s hlavou dolů

Protáhnout se v pozici psa s hlavou dolů (alias střechy) je ku prospěchu snad vždy. Tělo i nohy se krásně protáhnou, rozhýbete se  tak jak právě potřebujete. Nezůstaně v pozici staticky, ale právě naopak pěkně se prošlápněte, pokrčujte jednu nohu, druhou, zahýbejte si hlavou, rameny. Prodýchejte 5 nádechů a výdechů.

img_20160224_195541

Příprava na tančícího bojovníka

Nadzvedněte pravou nohu, pokrčte koleno a pravou rukou uchopte nárt. Pracujete tak své rovnováze a zároveň protahujete přední stranu stehna. Soustředěnost zúročíte při následné pozici tančícího bojovníka.

img_20160224_195629

Tančící bojovník

Pokračujte z předchozí pozice a zatlačte nártem do dlaně, koleno začněte posílat dozadu. Postupně můžete i lehce předklánět tělo a přidat zvednutou paži. Pozice přinese plné posílení rovnováhy, stability nohou a zároveň otevření hrudníku. Setrvejte 5 nádechů a výdechů. Zopakujte i na druhou stranu, včetně přechozí pozice.

img_20160224_195422

Bojovník II.

Stojná pozice, plná otevření, síly, protažení paží, otevření ramen a hrudníku, posílení stehen a protažení celých nohou. Skvělá pro povznesení jistoty a stability. Odkročte levou nohu dozadu, zašlápněte chodidlo a nohu vepředu pokrčte. Nebojte se odkročit dostatečně. Poté rozevřete paže do stran, ramena nezvedejte k uším. Pohled směřujte dopředu. Setrvejte 5 nádechů a výdechů. Zopakujte i na druhou stranu.

img_20160224_195507

Vysoký výpad

Nechte otevřít stehenní svaly, psoas – velký bederní sval, který se táhne od bederních obratlů až k pánvi, a zároveň otevřít kyčle. Pozice výpadu je skvělá pro sporty obecně a její přínosy při nich velmi oceníte. Odkročte levou nohu dozadu, nechte ji na špiččce, protáhněte paže dozadu, propojte a otevřete hrudník. Pokud byste se necítili na to nechat nohu, která je vzadu zvednutou, můžete ji položit na zem. Setrvejte 5 nádechů a výdechů. Zopakujte i na druhou stranu.

img_20160224_195716

Židle

Ne úplně oblíbená pozice, kterou ale pokud často zařazujete do své praxe právě teď oceníte. Posiluje celé nohy, paže a povzbuzuje srdce. Posiluje i vůli – setrvání v ní záleží na Vás. Neskončete hned po třetím nádechu/výdechů, ale zkuste ji prohloubit a posílit nohy. Dobré je ji spojit s následujícím cvikem předklonu a zopakovat v sérii za sebou.

img_20160224_195901

Předklon

Po pozici židle uvolněte tělo směrem dolů a zklidněte mysl. Mějte hodně pokrčená kolena, tak abyste mohli jít do plynulého a bezpečného předklonu s rovnými zády. Protáhněte ruce opět směrem vzhůru a kolena nechte mírně pokrčená, tělo se zlehka dotýká stehen. 3 nádechy, výdechy, přes hodně pokrčená kolena s nádechem vzhůru do židle. Zopakovat můžete 3x.

img_20160224_195740

 

Jak se protahujete před tím než vyrazíte na svah vy? Těšíme se a vítáme vaši inspiraci pro ostatní. Tipy na pozice/sestavy můžete psát do komentářů, na náš facebook a nebo instagram #yogapointmoments. Příjemný čas na svahu a soustředěnou mysl.

A když se vrátíte ze svahu, nezapomeňte uvolnit tělo a relaxaci. Vyzkoušejte tipy na pozice v našem příspěvku Jógové protažení na horách.

foto: archiv autorky

 

Komentáře (0)
Petra Šlechtická

Touha sdílet nejen jógovu zkušenost, ale zároveň otevřít tento svět ostatním ji inspirovala k vytvoření portálu o józe

Yogapoint.cz - nezávislý rozcestník ve světě jógy a zdravého životního stylu. Portál o józe, studiích, workshopech a seminářích pro jogíny i úplné nováčky.

26.02.2017 - 18:10

,

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám