max strom cerven 2017 main
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Tipy pro cvičení jógy na dovolené

joga na dovolene 08 YP

Prázdniny, léto, voda, slunce, moře…dlouhé večery, vůně žní a čerstvých plodů. Čas kdy se často vracíme sami k sobě, čas, kdy hledáme volnost a zároveň klid k užívání si, opouštíme města a hledáme prostor na kraji louky, lesa, plážích.  

Chcete-li  na svých prázdninách nechat tělo objevovat a prozkoumávat možnosti jógových ásan, inspirujte se osmi krátkými sekvencemi, které Vám mohou být společníkem ve Vašem letním odpočívání. A je jedno jestli na sobě máte plavky, tepláky nebo šortky.

1. Pes s hlavou dolů – Adho Mukha Svanasana

Začněte v pozici na všech čtyřech, nadechněte se. S výdechem zvedejte pánev vzhůru a kolena mírně pokrčte, abyste chránili páteř. Rozevřete prsty u nohou i u rukou. Vaše paže a tělo jsou v jedné dlouhé linii od rukou až ke kostrči. S každým výdechem se více spojte se zemí a souběžně zvedejte pánev a páteř. S prohloubením pozice postupně rotujte ramena ven – to uvolní Váš krk a horní část zad. Prodlužte dolní končetiny a otevřete zadní stranu hrudníku.
Přínos: posiluje zápěstí, paže a ramena. Prodlužuje a uvolňuje napětí podél celé oblasti páteře. Protahuje zadní stranu nohou a otevírá kyčle.

joga na dovolene 03 YP

2. Prkno – Chaturanga Dandasana

Tato pozice je hlavně o tom udržet „vše“ pohromadě – celé tělo, všechny končetiny ve spolupráci s tělem, v jednom propojení. Zapojením všech končetin držíte celé tělo – ruce a nohy se dotýkají země, zatímco tělo je nad zemí v jednom spojení. Z pozice psa s hlavou dolů přejděte do prkna (vysoký klik). Dlaně jsou pod rameny, pokrčte lokty podél těla. Dojděte lehce nad zem, ale tělo nepokládejte. Nepropadejte se v bedrech, horní části hrudníku. Lopatky směřují k sobě a dolů.
Přínos: posiluje zápěstí, paže a horní část těla. Zároveň zapojuje břišní svaly. Zvyšuje celkovou vytrvalost a výdrž. Přináší energii a lehkost tělu a mysli.

joga na dovolene 05 YP

3. Pes s hlavou vzhůru – Urdhva Mukha Svanasana

Pozice následuje po prkně (čaturanze). Zkuste si v této ásaně představit páteř jako „houpací most“, který nesete dopředu mezi pilíři s oporou paží a nohou. Jste pevně opřeni o dlaně, celé tělo je v jednom spojení. S nádechem posuňte tělo dopředu převalením z bříšek prstů na nárty. Narovnejte paže a hrudník otevřete dopředu. Nohy jsou stále aktivní, hýždě volné. Ramena stáhněte dolů a vzad, hrudník tlačte dopředu a vzhůru.
Přínos: intenzivní posílení paží a hrudníku. Otevírá a nechává rozkvést hrudník, Vaše srdce. Protahuje celou přední stranu těla, přední strany stehen.

joga na dovolene 04 YP

4. Pes s hlavou dolů – Adho Mukha Svanasana

Z pozice psa s hlavou vzhůru přejděte zpět do psa s hlavou dolů. Provedení jako v prvním bodě.

joga na dovolene 03 YP

5. Nízký výpad – Anjaneyasana

Z pozice psa s hlavou dolů pošlete s příštím výdechem pravou nohu dopředu, koleno nad kotníkem. Levé koleno položte na zem a snižte pánev dolů. Nemusíte jít do pozice intenzivně a hluboko. S nádechem vytáhněte tělo vzhůru a vyneste paže směrem k nebi. S lehkostí a prostorem kolem Vašeho srdce nechte horní část hrudníku otevřít do jemného záklonu.
Přínos: uvolňuje kyčle, protahuje páteř.

joga na dovolene 02 YP

6. Bojovník III. – Virabhadrasana III.

Z pozice hory (tadasana), ruce si položíme na pánev, pomalu s výdechem pokrčit levou nohu a přenést na ni váhu. S dalším výdechem zanožíme pravou a pomalu začneme tělo předklánět dopředu do vodorovné pozice. Pokud Vám to stabilita umožní, s nádechem natáhněte paže vpřed, hlavu nechte v prodloužení páteře. Ať už máte paže protažené a nebo na bocích, prodýchejte několik nádechů a výdechů a potom se pomalu vracejte zpět do výchozí pozice.
Přínos: výrazně zlepšuje stabilitu, zpevňuje svaly středu těla.

joga na dovolene 01 YP

7. Poloviční měsíc – Ardha Chandrasana

Přeneste váhu na levou nohu, začněte se předklánět a levou ruku položte před sebe na zem. Pravou nohu protahujte dozadu za sebe a postupně směrem vzhůru. Tělo začněte otevírat do strany a pravou paži postupně zvedejte nahoru k nebi. Pohled směřujte buď vzhůru a nebo před sebe ve směru těla.
V síle rovnováhy této pozice nechte Vaše břicho rozkvést směrem ven do všech stran a prodlužujte (otevírejte) všechny končetiny do prostoru.
Přínos: protahuje páteř, zlepšuje rovnováhu.

joga na dovolene 07 YP

8. Trojúhelník – Trikonasana

Odkročte pravou nohou dozadu a postavte chodidlo na 75°. Koleno a chodidlo jsou v jedné linii a „neutíkají“ od sebe. Pánev se tedy otáčí dopředu ve směru spolu s nohou vepředu.
S výdechem se ukloňte k levé noze, protáhněte levou paži podél levé nohy a nechte ji dojít na holeň (pokud Vám to záda dovolí, může být úklon hlubší a ruka dojde až na kotník). Pravou paži vytáhněte vzhůru k nebi – je protažená, pevná, ale zároveň lehká, živá. Rameno uvolněte a pozor, abyste ho nestahovali k uchu. Pohlížet můžete mírně vzhůru nebo pohled směřovat dolů k levé noze. Několikrát se vědomě nadechněte a vydechněte.
Přínos: uvolňuje pánev, bedra, nohy a celý prostor podél páteře. Otevírá strany těla, uvolňuje páteř.

joga na dovolene 06 YP

V pozicích setrvejte několik nádechů a výdechů (5 – 8x).  Vždy zopakujte i na druhou stranu. Přecházejte z jednotlivých pozic do dalších plynule, jemně a kdykoliv přejděte zpět do psa s hlavou dolů, či pozice dítěte (balasany).

Sestava přehledně

Inspiraci pozic k protažení Vašeho těla si můžete vzít s sebou – stačí si stáhnout přehledný plakátek níže. Zároveň se těšíme a vítáme Vaši inspiraci pro ostatní. Tipy na pozice/sestavy můžete psát do komentářů nebo na náš facebook. Příjemné prázdninové otevírání srdce a těla.

joga na dovolene

 

Komentáře (0)
Petra Šlechtická
Petra Šlechtická

Touha sdílet nejen jógovu zkušenost, ale zároveň otevřít tento svět ostatním ji inspirovala k vytvoření portálu o józe

Yogapoint.cz - nezávislý rozcestník ve světě jógy a zdravého životního stylu. Portál o józe, studiích, workshopech a seminářích pro jogíny i úplné nováčky.

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu