max verze 2
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Stoj na hlavě – Šíršásana

IMG_0337

Někdy se věci neodehrávají úplně tak, jak bychom si představovali. Chvíli se vztekáme, jsme naštvaní, ale pak nám nezbyde než se dlouze nadechnout, vydechnout a uvědomit si, že věci jsou v tu chvíli přesně tak, jak mají být. Co se odehrává kolem nás mnohdy ovlivnit nemůžeme, ale můžeme ovlivnit to, jaký postoj k nim zaujmeme.

Dnešní pozice je stoj na hlavě (šíršásana). Téhle pozice jsem se dlouho bála. Ano, měla jsem z ní strach. Teď už vím, že strach v přítomnosti NEEXISTUJE! Strach je vždy v budoucnosti, z toho, co by se mohlo stát.  toho, že spadnu. Proto jsem si vytvořila svou „závislost na zdi“

Dlouho jsem dělala pozici u zdi, abych se o ní mohla v případě nouze nohama opřít. Pokud vám mohu radit, nedělejte to! Zkoušejte raději pozici rovnou v prostoru a naučte se dobře padat (bradu zabalte k hrudníku a s kulatými zády prostě udělejte kotoul). Nebo poproste někoho, aby vás jistil. Já se své závislosti zbavovala opravdu dlouho 🙂

V pozici v kleku dejte předloktí na zem, lokty mějte na šířku ramen, ruce spojené, hlava stojí na temeni mezi zápěstími a zadní část hlavy spočívá v dlaních. Překlopte špičky nohou do země, narovnejte kolena a zadek vystrčte nahoru. Postupně ťapkejte nohama blíž k hlavě a přenášejte na ní váhu. Postupně odlepujte špičky nohou ze země a zvedejte nahoru – buď jednu po druhé nebo obě současně. Tlačte lokty do země.

 

 

Komentáře (0)
Lucie Martinová
Lucie Martinová

K józe jsem se dostala poměrně nedávno, v období těhotenství, kdy jsem navštěvovala lekce gravid jógy. Po narození syna jsem začala cvičit a zajímat se o jógu více a více, až se postupně stala součástí mého života...Mou osobní praxí je Aštanga jóga, které se intenzivně věnuji teprve druhým rokem. Tento směr mi přináší vše, co potřebuji...zklidnění, protažení, sílu, koncentraci. Ve svých lekcích kombinuji důraz na správné dýchání a pohyb v pozicích tak, aby docházelo k postupnému získávání síly i flexibility nejenom těla, ale i mysli. Jsem přesvědčena, že pružnost musí být doplněna silou a síla zase pružností tak, aby nám přinášely užitek. Za důležité považuji respektování rozdílů mezi lidmi, jejich možnostmi, ale i mezi možnostmi jednoho těla každý den. Jóga mě učí hlouběji vnímat a poznávat své tělo a objevovat nové dymenze bytí. Aštanga jógu v současné době studuji u mého učitele Ládi Pokorného. Mám ale ráda kontrast protikladů a věřím, že vše může dobře fungovat jen tehdy, pokud jsou yang a yin energie v rovnováze. Proto se vedle dynamické Aštanga jógy věnuji i klidnější a meditativní yin józe, kterou studuji u Sebastiana Pucelle a Murielle Burellier. Z českých lektorů jsou mi inspirací kromě Láďi Pokorného i Petra Vonšovská, Vašek Krejčík, Dana Beierová, Jaruška Sedláčková nebo Lucie Königová. Také jsem měla možnost učit se od Manju Joise, Maxe Stroma, Nancy Gilgof, Bobbi Misti, Olivie Crooks nebo Jammese Higginse.

26.02.2015 - 08:53

,

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu