Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Pozdrav Slunce

Pozdrav Slunce A, Sun Salute A, Suria Namaskar A …  Jistě jste již zjistili, že existuje sestava „Pozdrav Slunce“. Jak jste ale byli překvapení, když se ukázalo, že každý instruktor ukazuje a učí jiný Pozdrav Slunce. Pozdravů slunce je nepřeberné množství a já jsem pro Vás připravila „Pozdrav Slunce A“ z Ashtanga jógy.

Věřím, že se Vám praktikování této sestavy zalíbí tak, že každý den ráno budete slunce zdravit praktikováním Pozdravu Slunce. Můžete jich na posezení udělat třeba 5, tak jako v Primary Serii Ashtanga jógy a nebo jich můžete udělat tolik, kolik je vám let a nebo jich můžete udělat 108. 108 Pozdravů slunce je oblíbená „disciplína“ různých ˇAshramů v Indii, ale i jógových center tady u nás v ČR.

Pozdrav Slunce A

1. Tadásana – Hora – stoj spatný, ruce máme dlaněmi k sobě na hrudní kosti v poloze Namasté mudra, výdech, pohled směřuje dopředu.

2. Urdhva Hastasana – rozpažit, spojit napnuté paže nad hlavou a hrudní záklon, nádech, pohled vzhůru.

3. Uttanasana – Hluboký předklon, výdech, pohled na kolena. Dlaně na zem v jedné rovině s chodidly, vedle chodidel. Odtlačujeme se dlaněmi od země, prsty jsou roztažené a dlaně i prsty jsou úplně přilepené k zemi (Hasta bandha). Když jdete do hlubokého předklonu z Tadásany , je potřeba mít rovná záda. Vlastně se překlápíte, až tam, kam to jde s rovnými zády, pak záda ohnout a položit dlaně vedle chodidel. Kolena jsou zafixovaná, pokud je neumíte zafixovat, tak jsou lehce pokrčená, abyste je nezranili. Kolena také krčíme v případě, že nedosáhneme dlaněmi na zem vedle chodidel s propnutými koleny.

4. Ardha Uttanasana – Rovný předklon – s nádechem, dlaně na zemi, propnout záda, pohled před prsty na nohou. Zjednodušující modifikace – ohnutá kolena. Záda musí být vždy rovná a nebo dlaně na kvádrech. Další zjednodušení je, 6e ruce se neodtlačují od země celými dlaněmi, ale dlaně se zvednou a od země se odtlačují pouze prsty, které jsou v jedné rovině s chodidly. Dalším zjednodušením je, že ruce se odtlačují od země pouze prsty, a prsty jsou před chodidly. Další zjednodušení je, že se dlaně odtlačují od stehen. Vždy rovná záda!

5. Chaturanga– s výdechem krok nebo skok dozadu a jdete přes prkno do Chatarunga (klik), lokty u těla, pohled vpřed. Pro zjednodušení můžete dát kolena na zem a provést dámský klik.

6.Urdhva Mukha Svanasana – Kobra – Vysoká kobra nebo – li Pes hlavou vzhůru, s nádechem hrudní záklon, dlaně jsou na zemi na úrovni prsou, paže propnuté, pohled šikmo vzhůru. Pokud má někdo problémy s bedry, například vyhřezlé ploténky, doporučuji místo Kobry zařadit Sfingu, kdy je na podložce předloktí a záklon je mnohem nižší. Lokty jsou přímo pod rameny.

7. Adho Mukha Svanasana – Pes – Pes s hlavou dolů – Střecha, s výdechem Pes, 5 nádechů výdechů.

8. Ardha Uttanasana – Rovný předklon – v psovi nádech, pohled vpřed, krok nebo skok nohy mezi ruce, dlaně přilepit k zemi a rovný předklon, případně modifikace popsané výše.

9. Uttanasana – Hluboký předklon.

10. Urdhva Hastasana – Rozpažit, spojit napnuté paže nad hlavou a hrudní záklon, nádech, pohled vzhůru.

11. Tadásana – Hora – stoj spatný, ruce máme dlaněmi k sobě na hrudní kosti v poloze Namasté mudra, výdech, pohled směřuje dopředu.

Přeji příjemné chvíle strávené s jógou.

 

Komentáře (0)
Blanka Janíčková
Blanka Janíčková

Jóga je pro mne nejen fyzické cvičení, relaxace, ale především cestou osobního růstu. Více o mně zde

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám