campbell ischia
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

5 základních typů jógy: Vyberte si ten svůj

Bikram, Hatha, Iyengar, Vinyasa, Ashtanga. Víte o čem je řeč? Jde o pět nejrozšířenějších druhů jógy, mezi nimiž si ten svůj může vybrat skoro každý.

Komu by se nelíbilo protáhnout si svaly, vyrýsovat tělo, nechat odpočinout mysl, snížit stres, posílit imunitu a to všechno během pohodlného posedávání a polehávání se na jogamatce? Jóga má mnoho výhod a přínosů, a pro každého nabízí něco z toho, na čem právě jemu záleží.

První záznamy o cvičení jógy jsou sice přes 5 tisíc let staré, to ale neznamená, že by snad byla mrtvá a dnešnímu světu již neměla co říci. Dokonce tomu je přesně naopak. Jóga se až do dnešního dne vyvíjí, zdokonaluje a průběžně vznikají nové druhy cvičení, tak, aby vyhovovaly i modernímu člověku dneška.

Jednou z výhod neustálého vývoje jógy je i to, že nabízí mnoho různých druhů cvičení. Mezi nimi si může každý vybrat podle cílů, které jógou sleduje, a způsobu cvičení, který je pro něj zvládnutelný. Je vaším cílem být obratnější, nebo spíše chcete posílit své kosterní svalstvo, či chcete urychlit zotavování z vážnějšího zranění?

Hatha jóga

Z tohoto stylu vycházejí skoro všechny moderní styly jógy, původ Hatha jógy se datuje do Indie kolem 15. století. Je pomalejší, jemnější, velký důraz je kladen na očistění těla, zpevnění, dýchání a meditaci.
Cíl: Seznámit začátečníky s jógou, základními pozicemi a technikami
Přínosy: Zbavuje stresu, procvičuje tělo, zlepšuje dýchání
Vhodná pro: Začátečníky a lidi, kteří se chtějí seznámit s jógou

Vinyasa

Stejně jako Hatha jóga, i Vinyasa pokrývá spektrum začátečnických pozic a technik. Vrcholem tohoto typu jógy je Pozdrav slunci, série 12 pozic, při nichž je pohyb zcela sladěn s dýcháním.
Cíl: Propojit pohyb a dýchání a vybudovat svalovou hmotu
Přínosy: Zvyšuje sílu a flexibilitu, rýsuje břišní svalstvo a snižuje riziko srdečních nemocí, vysokého tlaku a diabetu druhého typu
Vhodná pro: Začátečníky, ale i pokročilé, kteří chtějí posílit své tělo

Ashtanga

Tato jóga se cvičí v pevně daných sériích, zvládnutí jednoho prvku znamená možnost pokračovat k dalšímu.
Cíl: Zdokonalení duchovního já
Přínosy: Zbavuje stresu, zlešuje koordinaci, pomáhá s hubnutím
Vhodná pro: Lidi v kondici, kteří si chtějí udržet sílu a energii, a také pro ty, kdo chtějí poznat svou spirituální stránku

Iyengar

Jóga podle Iyngara, jak se jí také někdy říká, pokrývá všech 8 stupňů Ashtanga jógy a je velmi důsledná pokud jde o provedení všech pozic a správnou polohu těla. vyznačuje se častým používáním pomůcek, jako pásky, deky a zarážky, které pomáhají posilovat tělo. Časté jsou pozice ve stoje, které je nezřídka nutné držet i poměrně dlouho.
Cíl: Posílit tělo a zlepšit jeho držení
Přínosy: Zlepšuje rovnováhu, zrychluje hojení úrazů, posiluje tělo
Vhodná pro: Začátečníky, kteří chtějí zlepšit své provedení pozic, a také pro lidi se zraněním nebo trvalými zdravotními problémy a omezeními

Bikram

Hot jóga, cvičí se v místnosti, kde je teplota 42 stupňů. Klasicky se cvičí série 26 pozic, která umožňuje uvolnění zatuhlých svalů a zvýšené pocení.
Cíl: Zbavit se toxinů, důkladně protáhnout svaly
Přínosy: Zrychluje hojení zranění, zvyšuje ohebnost, pročišťuje tělo
Vhodná pro: Začátečníky i pokročilé, kteří své tělo chtějí trochu potrápit, i pro lidi se zraněním

Jóga prostě nabízí pro každého něco, a to jsme vám ani nepředstavili všechny její druhy, ale pouze několik těch nejpopulárnějších. Neváhejte si je sami vyzkoušet, určitě mezi nimi najdete ten pravý i pro sebe.

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

15.01.2014 - 14:00

,

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám