Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Začínejme nový den s přílivem energie díky cvičení jógy

ranni_joga

Ten pocit, když se ráno probudíme a máme vstát z vyhřáté postele a nastartovat se na další den, jistě zná úplně každý. Ale jak po ránu pociťovat pohodu a plno energie pro vyskočení z postele a rovnou se dostat do běžných každodenních činností? Jistě existuje mnoho způsobů, nebo taktéž může mít každý jiné rituály, které provádí před tím, než startuje do nového dne.

Zkusme nový den přivítat s láskou a pohodou. Nastartujme se vlažnou sprchou a vydatnou, výživnou snídaní. Ale ještě před snídaní si zkusme rozložit na klidném a nám příjemném místě jógamatku a den začít několika hlubokými nádechy a výdechy, tak abychom si uvědomili celé naše tělo a náš dech. A poté k hlubokému dechu přidat zvuk „AUM“ a nechat ho v sobě rozvibrovat a poté chvíli doznít.

Přejít si do pozice zvané „kočka“ a rozpohybovat tělo ze strany na stranu, vyhrbit se a poté se snažit prodloužit naši páteř tak nejvíce jak to jde. Poté můžeme pokračovat v pomalém tempu například s pozdravem slunci. Máme mnoho modifikací pozdravů slunci, a proto vybírejme tak, při kterém se budeme cítit pohodlně a pocítíme příliv nové energie ihned po ránu.

Ale úplně tím nejběžnějším praktikovaným pozdravem slunci je pozdrav slunci typu A a B. Zkusme naslouchat těmto dvěma pozdravům a některý z nich nás jistě osloví a po několika praktikování jim přijdeme na chuť tak, že s nimi splyneme na tolik, že už bude velmi těžké od nich upustit. Praktikováním pozdravu slunce ještě před samotnou snídaní nás naladí na tu správnou vlnu, krásně se po ránu protáhneme a pocítíme mírné uvolnění všeho zatuhlého, co se v našem těle ukrývá.

Taktéž po této „rozcvičce“ můžeme začít praktikovat a přidat k celému koloběhu na konci ranního praktikování i samotnou šíršásánu neboli stoj na hlavě. Máme mnoho příčin, proč praktikovat stoj na hlavě ihned po ránu. Jeda z příčin tkví v tom, že při praktikování šíršásany dochází k přítoku krve. Po ránu se může většina z nás cítit sklesle a právě stoj na hlavě nám pomáhá k přítoku nové energie, k rozproudění a k nastartování se do nového dne.

Taktéž zvyšuje příliv krve do mozku a podvěsku mozkového, což zklidňuje naši mysl a přítok krve taktéž velmi účinně brání proti bolestem hlavy. Další z příčin, kterou je třeba zmínit je tělesná rovnováha, kdy je velmi silně ovlivněn vestibulární aparát. Jistě taky můžeme zmínit i zpevnění svalstva a taktéž varikózu neboli prevenci varikózního rozšíření žil.

sirsasana

Jak šíršásánu praktikovat?

Pozice šíršásány by měla být praktikována bez jakékoliv opory. Ale pokud to ze začátku bez opory nepůjde, můžeme zkusit praktikovat šíršásánu z počátku u zdi, ale poté by se mělo přecházet do volného prostoru.

Poklekneme a naše předloktí položíme na podložku, a to na šíři ramen. Prsty na rukou propleteme do menší mističky, která nám bude sloužit jako opora a poté k této dané mističce pošleme temeno hlavy a položíme ho na podložku. Naše předloktí a vytvořená mistička z propletených prstů jsou pevné. Dolní končetiny jsou neustále položeny na podložce, tak že naše hýždě jsou položeny na našich patách.

Poté zvedneme naše hýždě nahoru, tak jako kdybychom chtěli přejít do adho mukha švanásány – pes s hlavou dolů. Pomalými pohyby pochodujeme na špičkách našich prstů na nohou směrem k našemu trupu. Poté zvedáme špičky nohou nahoru s přitaženými koleny u trupu, chvíli setrváme a najdeme si stabilitu a poté vytahujeme naše chodidla směrem nahoru. Naše předloktí je neustále pevné a plný jógový dech je aktivní.

rano

 

Komentáře (0)
Lucie Hitmárová

S jógou jsem se seznámila, když mi bylo 17 let, v období kdy jsem si procházela osobními těžkostmi. Jóga je pro mě lékem těla, mysli a duše. V mých úplných začátcích jsem praktikovala velmi zlehka a nepravidelně, dnes jsem józe propadla natolik, že ji s velkou chutí a radostí praktikuji každý den. Den ode dne se učím novým věcem, jelikož jsem na začátku své jógové cesty.
Jóga mi přináší radost, klid, pozitivní náhled na život, přijetí sám sebe a svého pravého „Já“. Ráda bych se taktéž o tu neskutečnou radost podělila s druhými.

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám