Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Jógou proti stresu

muz

Stres – napětí, namáhání, tlak, nerovnováha organismu. Potkáváme se s ním v každodenních zátěžových situacích, ať už v jakékoliv podobě. Stres na nás může působit jak pozitivním, tak negativním způsobem. Z psychologického hlediska rozlišujeme distres – negativně na organismus působící a eustres – pozitivně na organismus působící.

Před stresem nelze někam utéct, ale můžeme se proti němu alespoň bránit a obrnit se. Můžeme eliminovat jeho dopad na tělo a psychickou stránku. Stres může působit velké napětí v těle a taktéž se může podepsat na bolestech hlavy, které můžou přecházet postupem času do migrén. Projevy stresu se většinou ukládají do problémových partií v různých částech těla (krční páteř, trapézy, bedra atd.), pociťujeme velký tlak a tah, který je nepříjemný a vyhledáváme relaxační techniky, jako například masáže.

Stres nás pohlcuje v práci, v domácnostech a poté přichází přívaly povinností, které většinou nejsme schopni unést a vypořádat se s nimi. Připadáme si jako zavaleni kopou úkolů a informací, které je potřebné do určitého data zpracovat. Naše strategie zvládání stresu se liší od jedince k jedinci, ale ne každý se s ním dokáže vypořádat pozitivním způsobem. Velmi se to také podepisuje na našem okolí, domácnostech, osobních záležitostech a osobním životě. Nejhůře stres v domácnosti snášejí děti, které jsou velmi vnímavé a dokáží procítit emoce a okolní energii kolem sebe mnohem citlivěji.

Stres může být chápán jako:

  • Konkrétní obtížná situace
  • Okolnosti či nepříznivý faktor
  • Odpovědi organismu na stresující činitele
  • Celkový vnitřní stav

Projevy stresu

Přichází pocity nezvladatelnosti, bezmocnosti a mnoho dalších. Začínáme se postupně naplňovat těžkou energií, která nás brzdí a je třeba je nějakým způsobem ventilovat ven. Jsme zahlceni nepříjemnými emocemi – napětí, panika, úzkosti, strach, tíseň. Všechny tyto negativní pocity se v nás začínají usazovat a projevují se tíhou kolem žaludku, knedlíkem v krku, sucho v ústech, chvilkovými oblevami potem, naše tělo pociťuje, že něco není v pořádku.

Stres se nejvíce usazuje právě v těchto oblastech: Na krku (šíje), mezi lopatkami, na zádech (bedra) a projevem bývá právě bolest hlavy (migrény), zažívací problémy, problémy se spánkem a odpočinkem, bolesti zad.

Díky učením se zvládání stresu a zátěžových situací se začneme stresu po určité době zbavovat, problémy a zátěže nebudeme takovou vervou prožívat a naučíme se odpočívat a relaxovat. Meditace a pravidelné praktikování jógy, je výborným startem pro zvládání stresu. Pravidelné praktikování jógy nám dodává větší stabilitu, odolnější psychiku a přirozenou pohyblivost. Napomáhá ke správnému držení těla, které je po několika praktikování nenuceným rázem a je velmi pohodlné.

Tělo se začne plnit pozitivní energií, volností a bude vyzařovat na celé okolí pohodu a klid. Budete se cítit mírně nadlehčeni, jelikož z nás opadnou ty nepohodlné, skličující, deprimující pocity a budete se cítit volní. Pokud se na obzoru objeví jakákoliv stresující situace, budete stát tváří v tvář této akci. Budete stát vzpřímeně, sebejistě a budete pociťovat klid a pohodu. Veškeré špatné energie k sobě nebudete chtít připustit, a pokud se tomu tak stane, uvědomte si, že ten stres za to nestojí. Zhluboka se nadechněte a vydechněte všechnu tíhu ven. Věřte nebo nevěřte, hluboký klidný dech opravdu zaručeně funguje a veškeré nabuzení ve vás se postupně zklidní a situaci budete řešit mnohem klidněji a vyrovnaněji, než kdy předtím.

Pravidelná dávka meditací, relaxací nebo praktikování ásan, vám zaručí výsledky. Splynete s dokonalým vyčištěním mysli a duše. Určitě to za to stojí.

 

Komentáře (0)
Lucie Hitmárová

S jógou jsem se seznámila, když mi bylo 17 let, v období kdy jsem si procházela osobními těžkostmi. Jóga je pro mě lékem těla, mysli a duše. V mých úplných začátcích jsem praktikovala velmi zlehka a nepravidelně, dnes jsem józe propadla natolik, že ji s velkou chutí a radostí praktikuji každý den. Den ode dne se učím novým věcem, jelikož jsem na začátku své jógové cesty.
Jóga mi přináší radost, klid, pozitivní náhled na život, přijetí sám sebe a svého pravého „Já“. Ráda bych se taktéž o tu neskutečnou radost podělila s druhými.

09.05.2016 - 23:49

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám