Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Studie ukazují: Každý třetí Čech trpí na nedostatek hořčíku!

Lidé stále podceňují roli hořčíku v lidském organismu. Podle studií bojuje s jeho nedostatkem každý třetí Čech! Hořčík je přitom jedním z nejdůležitějších minerálů v lidském těle a jeho vyvážená hladina je klíčová pro zdraví člověka.

PROČ JE HOŘČÍK DŮLEŽITÝ?

Magnesium patří po draslíku k jednomu z nejdůležitějších minerálů. Jako takový se účastní na více jak 300 biochemických proceses, podílí se na tvorbě energie, stará se o zdraví buněk a zpomaluje jejich stárnutí.

NÍZKÁ HLADINA HOŘČÍKU VEDE K ŘADĚ ONEMOCNĚNÍ:

–          Osteoporóza

–          Srdeční arytmie

–          Vysoký krevní tlak

–          Zvýšené riziko ledvinových kamenů

–          Celkový pokles imunity

PŘÍZNAKY NEDOSTATKU HOŘČÍKU:

–          Tupá bolest hlavy/migréna

–          Lýtkové křeče

–          Mravenčení noh

–          Tik na očních víčkách

–          Pocitová slabost/malátnost

–          Ztráta soustředění/náladovost

–          Zvýšená únava

–          Žaludeční nevolnost

JAK HOŘČÍK DOPLŇOVAT?

PŘÍRODNÍ ZDROJE

Pokud chcete svému tělu dopřát vyvážený příjem hořčíku, je třeba, abyste do svého jídelníčku zařadili potraviny s vysokým obsahem tohoto minerálu.

Nejlepší přírodní zdroje magnesia:

–          Dýňová semínka

–          Špenát

–          Brambory

–          Mandle

–          Sušené meruňky

DOPLŇKY STRAVY

Chcete-li mít hladinu hořčíku pod kontrolou, bude pro vás jednodušší nákup doplňků stravy. I zde však musíte být na pozoru – na trhu se pohybují různé formy hořčíku a některé mohou vyvolat i nepříjemné zažívací obtíže.

Výhody doplňků stravy:

–          Kontrolovaný příjem

–          Rychlý účinek

–          Doporučené množství už od jedné kapsle

–          Snadná vstřebatelnost

–          Skladnost (nezabere místo)

KOLIK HOŘČÍKU DENNĚ UŽÍVAT?

V průměru bychom do svého těla měli přepravit 375mg elementárního hořčíku denně. Některé skupiny lidí by však měli tuto hladinu zvýšit až na 450mg.

KDO BY MĚL HLADINU HOŘČÍKU ZVÝŠIT?

–          Lidé se stresující prací a životním stylem

–          Sportovci

–          Osoby starší 45 let

–          Těhotné a kojící ženy

JAKÝ HOŘČÍK JE NEJLEPŠÍ?

OXID HOŘEČNATÝ

Patří mezi nejčastěji používané doplňky stravy. Jeho vstřebatelnost je však žalostně malá (tělo využije pouze 4 %). Příjem oxidu hořečnatého navíc podporuje projímavé účinky.

CITRÁT

Je považován za lepší variantu – má vysokou vstřebatelnosti. Bohužel při zvýšené konzumaci působí jako mírné projímadlo.

BISGLYCINÁT

Řadí se mezi nejlepší formu hořčíku. Tato forma má až 80% vstřebatelnost v těle a nevyvolává žádné vedlejší účinky (žaludeční křeče nebo projímání).

MAGNESIUM OD VITASLIFE.CZ

Magnesium VitasLife patří mezi nejčistší formy hořčíku. Jeho kvalita je prokázána certifikací, která zajišťuje složení bez přidaných aditiv. Další výhodou je vysoká vstřebatelnost (až 80 %) bez žaludečních křečí nebo průjmůMagnesium VitasLife je 100 % veganský.

 

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

12.02.2020 - 17:15

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám