Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Probuďte svou vnitřní sílu

…a přivítejte jarní počasí v plné síle s elánem a optimismem!

Zacvičte si následující sekvenci a dodejte tělu energii, povzbuďte unavenou mysl a osvěžte ospalé smysly. Sestava je zaměřená na pozice ve stoje, které dodávají vitalitu, protože budují sílu, vytrvalost a flexibilitu současně, zlepšují krevní oběh a podporují činnost vnitřních orgánu. Zbavují nás únavy, stresu i deprese a zanechávají naše tělo i mysl osvěžené, lehké a plné energie.

Na úvod se pohodlné posaďte, zavřete oči a soustřeďte se na svůj dech. Seďte alespoň 5 minut, pomalu dech prodlužujte a prohlubujte, až je klidný a pomalý. Vyslovte si svoji sankalpu (záměr) pro své dnešní cvičení. Na zahřátí si zacvičte 3–5x oblíbený pozdrav slunci.

Trojnohý pes

Začněte v pozici psa s hlavou dolů, s nádechem zvedněte pravou nohu nahoru do trojnohého psa (pozice 1), prodýchejte na 5 dechů a rukama se rovnoměrně odtlačujte od podložky, aby páteř zůstávala dlouhá, pravá kyčel se neotvírá.

S dalším výdechem udělejte dlouhý krok dopředu mezi dlaně. Levé chodidlo postavte na zem tak, aby chodidla byla v jedné přímce, a zvedněte se do bojovníka II (pozice 2). Vydržte na 5 pomalých a klidných dechů. Přetočte pravou dlaň vzhůru a s dalším výdechem přejděte do záklonu – převrácený bojovník (pozice 3). Přední koleno nechte pořád pokrčené, ramena držte dole, zkuste dýchat do pravé části plic 5x. S nádechem se vraťte

Bojovník II, Převrácený bojovník, Poloviční trojúhelník

do bojovníka II a s výdechem přejděte do polovičního trojúhelníku (pozice 4). Pravou dlaň opřete o zem nebo o bloček, levá paže směřuje kolmo ke stropu. Pokročilejší mohou levou ruku stočit za záda a zkusit chytit pravé stehno. Vydržte na 5 dechů, s dalším nádechem se vraťte do bojovníka II a s výdechem přejděte buď přes vinyasu, nebo rovnou do psa s hlavou dolů. Proveďte pozice na opačnou stranu.

 

Bojovník I, Převrácený trojúhelník

Ze psa s hlavou dolů s nádechem zvedněte pravou nohu nahoru a s výdechem udělejte dlouhý krok dopředu mezi dlaně. Levé chodidlo postavte na zem tak, aby chodidla nebyla v jedné přímce, ale na šířku kyčlí. S nádechem se zvedněte do bojovníka I (pozice 5). Vydržte na 5 dechů. S dalším nádechem propněte pravé koleno, s výdechem přejděte do předklonu (zkuste při předklonu udržet záda rovná, hrudník otevřený), levou dlaň položte na zem nebo na bloček z vnitřní strany pravého kotníku, s dalším nádechem otevřete pravou paži vzhůru do převráceného trojúhelníku (pozice 6). Vydržte na 5 dechu, s dalším výdechem vraťte pravou paži dolů a pošlete pravou nohu dozadu a udělejte bud vinyasu, nebo rovnou do psa s hlavou dolů. Proveďte pozice na opačnou stranu.

Vysoký výpad, Nízký výpad

Ze psa s hlavou dolu vykročte s výdechem pravou nohou mezi dlaně. Levé chodidlo nechte opřené o špičku a s nádechem se zvedněte do vysokého výpadu (pozice 7), vydržte na 5 dechů. Neprohýbejte se příliš v bedrech, více se zaměřte na otevření hrudníku, paže vytáhnete kolmo ke stropu, ale nezvedejte ramena. S výdechem položte dlaně na zem a s dalším nádechem otevřete pravou paži na pravou stranu – nízký výpad s rotací (pozice 8). Vydržte na 5 dechů, pak přejděte přes vinyasu, nebo rovnou do psa s hlavou dolů a proveďte pozice na opačnou stranu.

Pozice dítěte

Přejděte do pozice dítěte (pozice 9) a na chvíli prodýchejte. Zkuste si představit, jak do vás s každým nádechem proudí nová energie a elán a s každým výdechem odchází únava a napětí.

Sed na patách

Pomalu se zvedněte do pohodlného sedu na patách nebo sedu zkříženého (pozice 10) a zkuste chvilku meditovat. Ujistěte se, že sedíte vzpřímeně, hrudník je otevřený, ramena jsou uvolněná dolů a dozadu, ruce pohodlně odpočívají na stehnech, dlaněmi vzhůru. Přivřete oči a pomalu přiveďte pozornost ke svému dechu. Zkuste se na 10 minut zastavit a soustředit se jen na tento okamžik. Pokud se vám do mysli vkrádají myšlenky, je to přirozený proces. Stačí, když je pomalu zase vypustíte a soustředíte se na svůj dech nebo na svoji oblíbenou mantru.

Na závěr cvičení přejděte do pozice mrtvoly a zůstaňte v ní 10 minut.

 

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám