Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Otevřete svoje srdce a načerpejte energii

Léto je konečně tady! Otevřete svoje srdce a načerpejte energii a dobrou náladu pomocí této sekvence záklonů. Záklony otvírají a protahují hrudník, ramena, břicho, kyčle a přední stranu stehen, a zároveň posilují do hloubky zádové svaly. Stimulují funkci ledvin, nadledvinek i štítné žlázy. Pomocí záklonů otvíráme místa, která byla dosud uzavřená, nejvíce srdeční čakru – povzbuzujeme tak naši sebedůvěru a otvíráme se našim emocím.

Silné svaly na zádech, které pomocí záklonů budujeme, nám umožní pohodlně sedět nebo stát vzpřímeně při každodenních činnostech. Dodávají nám energii, protože uvolňují napětí a zablokovanou energii v oblasti krku, hrudníku, břicha a pánve. Udržují naší páteř zdravou a ve správném postavení.
Při provádění této sekvence neusilujte tolik o její perfektní provedení, raději se zaměřte na to, jak Vás pozice postupně otvírají, dodávají Vám elán a energii. Užívejte si je, vždyť o tom je léto!

Na začátek se pohodlně posaďte na podložku, páteř je vzpřímená a hrudník otevřený. Na několik minut klidně dýchejte a soustřeďte se na svůj dech, pomalu prodlužujte výdech. Stanovte si záměr cvičení. Na zahřátí si zacvičte 3 – 5x oblíbený Pozdrav slunci. Zkuste při něm nikam nespěchat a užívat si každý pohyb.

1. Zaujměte pozici střechy (adho mukha svanasana)

Dejte pravou nohu mezi dlaně a s nádechem se zvedněte tak, aby hrudník byl v prodloužení zadní nohy („poloviční bojovník“), paže upažené do stran. S výdechem se zvedněte do pozice bojovníka I (virabhadrasana I). Hrudník je otevřený v mírném záklonu a paže jsou vzpažené. S nádechem se vraťte do polovičního bojovníka a s výdechem zpátky do mírného záklonu. Zopakujte 3x a pak s dalším výdechem se přesuňte do střechy. Proveďte na opačnou stranu.

2. Z pozice střechy se s nádechem otevřete do psa s hlavou vzhůru (urdhva mukha svanasana)

Hrudník je otevřený, bedra zůstávají široká, ramena směřují dolů a dozadu, lokty jsou propnuté a nohy se opírají o kolena a nárty nebo jen o nárty (viz.obr.). S výdechem se vraťte do střechy. Zopakujte 3-5x a pak se vraťte do střechy. Prodýchejte v pozici střechy na 3-5 dechů, páteř je dlouhá a s každým výdechem uvolňujte napětí, které v sobě cítíte.

3. Přesuňte se přes klik do lehu na břiše

Pokrčte obě nohy v kolenou, chytněte si nárty rukama a s nádechem zvedněte ramena a hrudník od podložky do pozice luku (dhanurasana). Tlačte nárty do svých dlaní, ramena jsou otevřená a uvolněná k zemi. S výdechem pozici uvolněte a s dalším nádechem se do ní zase zvedněte. Zopakujte 3-5x. Uvolněte se na zem, na několik dechů prodýchejte a pak se vraťte zpátky do střechy.

4. Přejděte do vysokého kleku

Položte si dlaně na hýždě, lokty směřují dozadu. S výdechem pomalu otevřete hrudník do pozice velblouda (ustrasana). S nádechem uvolněte zpátky, s dalším výdechem se zakloňte kousek víc a s nádechem zase uvolněte. Ruce při tom posouvejte vždy o kousek níž, až dosáhnete na paty (pokud je to příliš daleko, dejte špičky nohou pod sebe) Hlavu zakloňte jen, pokud Vám to je příjemné (viz.obr.), jinak nechte hlavu v prodloužení páteře a dívejte se před sebe nahoru. Vydržte na 3 dechy a pak s nádechem se vraťte do sedu na patách a odpočiňte si.

5. Přejděte do lehu na zádech

Postavte chodidla na zem, kolena pokrčená, paže podél těla. S nádechem zvedněte boky ze země do pozice mostu, nechoďte hned úplně nahoru. S výdechem se vraťte zpátky na zem. Zopakujte 3x, pokaždé o kousek výš. Vraťte se zpátky dolů a odpočiňte si. Pak dejte dlaně vedle hlavy, prsty směřují k tělu, lokty jsou pokrčené a směřují ke stropu. S nádechem zvedněte trup nahoru do pozice kruhu (urdhva dhanurasana). Vydržte na 3 dechy a opatrně se vraťte na zem.
Na závěr si udělejte oblíbenou rotaci vleže na zádech a poté přejděte do závěrečné relaxace v pozici mrtvoly na 10 minut.

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám