Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

10 jednoduchých tipů, jak jíst zdravěji

Jezte zdravě

Každý vám poradí, že prvním krokem je zvýšení konzumace ovoce a zeleniny. Ale jak je to s některými méně zřejmými jednoduchými tipy na zlepšení vašeho každodenního jídelníčku? Zde je 10 rad, jak jíst zdravěji a dostat se do formy.

1. Více průmyslově nezpracovaných potravin

Rozšiřte vaši stravu o nezpracované potraviny, které nemají žádné přísady nebo chemické látky, pro dosažení maximálního přínosu pro zdraví. Konzumace těchto potravin vám umožní převzít kontrolu nad vaší stravou, protože budete přesně vědět, co jíte. Žádná další čtení složení na druhé straně obalu, což stejně vyžaduje důkladné znalosti ze světa chemie. Zaměřte se na jídlo v surovém stavu, nezpracované a nemodifikované:
– Celá zrna
– Ovoce a zelenina
– Nepasterované mléčné výrobky

2. Věnujte více pozornosti nutričním hodnotám

Pokud tyto informace na obalu ignorujete, zvažte změnu! Pro zdravé stravování je velmi důležité, abyste věnovali čas čtením nutričních hodnot na všem, co se chystáte strčit do pusy. Jedině tak si můžete udělat představu o tom, co byste měli nebo neměli jíst.

3. Jezte hlasitěji

Křupavé potraviny vám mohou pomoci potlačit vaše chutě a budete se cítit více nasyceni. Také vás donutí více žvýkat, což je další snadný způsob, jak jíst zdravěji, o tom bude řeč později. Skvělá věc na této radě je, že existuje řada zdravých potravin, které jsou křupavé a chutné, jako je:
– Mrkev
– Celer
– Jablka
– Vlašské ořechy

4. Žádné další půlnoční svačiny

Půlnoční občerstvení je něco, co řada lidí dobře zná. Existují dokonce i ti, kteří konzumují takzvané “čtvrté jídlo.” Stále probíhá diskuse, jak pozdní večerní jídlo souvisí s obezitou a přibývání na váze. Pozdní noční občerstvení přímo před spaním není tak špatné, pokud si ho dopřejete čas od času a k tomu budete jíst zdravé potraviny, které jsou snadno stravitelné. Jíst zdravé potraviny pozdě v noci, může být i prospěšné také po náročném tréninku v posilovně. Hlavními problémy s půlnočním občerstvením jsou:
Překročení přiměřeného denního přídělu kalorií.
Jíst nezdravé, kalorické hutné potraviny uspokojující chuť.
Většina zařízení, které jsou otevřené do pozdních nočních hodin, nabízí potraviny, které mají malou nebo žádnou výživnou hodnotu.

5. Zdravější svačiny

Veškeré vaše úsilí je marné, pokud si po zdravých hlavních jídlech dopřáváte pytlík čipsů nebo sladkostí, a to v průběhu celého dne. Denní svačiny nejsou vůbec špatné a mohou dokonce zabránit přejídání během hlavních jídel. Jen se ujistěte, že konzumujete zdravé potraviny, jakou jsou:
– Jahody
– Meloun
– Zelenina jako brokolice, mrkev a květák
– Pomeranče
– Banány
– Mandle

6. Žvýkat, žvýkat, žvýkat

Důkladné žvýkání jídla vám dříve přinese pocit nasycení. Pokud budete jíst v rychlém tempu, aniž byste správně žvýkali, riskujete, že budete jíst více, než je skutečně potřeba. Správné žvýkání jídla také přispívá k lepšímu trávení.

7. Přestaňte pít kalorie

Řada lidí konzumuje velké množství nadbytečných kalorií pitím jiných nápojů, než je voda. Limonáda nebo sladká káva vám nepřinese pocit nasycení. Pokud vám voda nechutná, zvažte zdravější alternativy, jako jsou ochucené vody nebo dietní limonády. Nicméně, nejzdravější alternativou je přidat si plátek citronu do vody, aby byla chutnější.

8. Pět nebo šest malých jídel denně

Rozdělení jídla do menších porcí a jíst pět až šest jídel denně, místo standardních tří jídel denně, je rychlý a snadný způsob, jak jíst zdravěji. Jídelníček s pěti až šesti jídly denně zabrání přejídání, protože to omezí váš hlad a chutě, dříve než se vymknout z rukou. Jíst malá, častá jídla po celý den také může přispět ke zrychlení vašeho metabolismu.

9. Řízené porce

Klíčem ke zdravému stravování je kontrola nad tím co jíte. Opouští se od potravinové pyramidy a přechází se ke zdravému talíři, který vám dá představu o tom, co byste měli jíst a jak správně kombinovat skupiny potravin.

10. Dopřejte si, ale jen trochu

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak jíst zdravěji, je dopřát si jednou za čas to, co si běžně nedáváte a uspokojit tím svoje „nevhodné“ chutě.
Samozřejmě platí, že je potřeba jíst vše s mírou a provozovat fyzickou aktivitou, kterou může být například cvičení jógy.

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

10.07.2014 - 00:25

,

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám