Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Na zdraví!

Tělo lze přirovnat ke stroji s motorovým pohonem. Dokud bude pravidelně používán dle návodu od výrobce, dostávat kvalitní palivo a láskyplnou péči, funguje k naší radosti dlouhou řadu let. Pokud ale bude zahálet kdesi v koutě, občas do něj kopneme a nalijeme blíže neidentifikovatelnou kapalinu z nádoby opředené pavučinou, těžko se dočkáme stejného výsledku.

Dobré zdraví si nelze udržet bez dostatečného pohybu a kvalitní stravy. Někteří lidé zastávají názor, že pravidelnou návštěvou fitcentra a čtyřmi bílky z mikrovlnky k snídani si zajistí krásu a zdraví. Je možné, že se tím dopracují k oku lahodící postavě, ale o zdraví a energetické rovnováze si mohou nechat jen zdát. Správné posilování, které je ovšem k vidění pouze ojediněle, je za předpokladu doplnění vhodnou pohybovou aktivitou, například pravidelnou praxí jógy, zcela v pořádku. Proti bílku jako složce vyvážného jídla by se také nedalo nic namítnout. Používání mikrovlnné trouby z energetického hlediska zásadně nedoporučujeme, ideální příprava jídla je na ohni. Není to žádná věda, stačí pouze přemýšlet…

Nejpřirozenějším lidským pohybem je chůze a toho by se mělo co nejvíce využít – nestojí žádné peníze, naopak můžeme ještě ušetřit za benzín nebo MHD a zvládne ji každý. Mírně se rozkročíme, váha je na obou nohou stejná, ramena tlačíme dolů, lopatky k sobě směrem k páteři, podsadíme pánev, zatáhneme břicho, hlavu vzhůru, ruce volně podél těla. Už jen tím aktivujeme dolní fixátory lopatek, svaly mezilopatkové a břišní – důležité pro správné postavení páteře. A můžeme vyrazit. Pohyb vychází z kyčlí, došlapujeme na paty, následují malíkové hrany a pak zbytek chodidla. Časté chyby jsou vystrčený zadek, jeho „vrtění“, ramena dopředu, předsunutá brada. Tím si zaděláváme na bolavá a hrbatá záda.

U stravy je nejdůležitější kvalita. Nejen z hlediska kombinace, použitých surovin, ale také přípravy a především čerstvosti a čistoty. Od několik dnů starých tučných omáček s prorostlým masem nebo nahnilého ovoce či zeleniny satvickou energii nečekejme. Teplá jídla by se měla ohřívat do 4 hodin po jejich uvaření. Pamatujme, že hnilobné bakterie jsou pouhým okem neviditelné. Zrovna tak bychom si měli hlídat množství požité stravy. Polovina žaludku by měla být zaplněna jídlem, čtvrtina vodou a zbývající čtvrtina vzduchem. Některé zdroje uvádějí plnění po třetinách. Ať tak či onak, ruku na srdce, většina populace jede nadoraz.

…a hlavně buďme spokojeni, šťastni a mějme se rádi. Radujme se z maličkostí. Pokud snad máme pocit, že se nic nedaří, celý svět se proti nám spiknul, nezoufejme. Všechno má svůj význam a nic se neděje náhodou. Vždyť špatné dny dělají z těch dobrých ještě lepší.

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

30.06.2014 - 13:30

,

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám