Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Jak vnést jógu do běžného dne

pracovni_den

Občas se nám stává, že máme v každodenním shonu tak napilno, že ani nestihneme zajít na lekci jógy, nebo si zacvičit doma. Jógu si pak můžete zacvičit třeba přímo u stolu v kanceláři, nebo můžete prvky jógy zapojit do vašeho běžného dne. Přečtěte si, jak na to.

Zůstaňte s vaší jógovou praxí v kontaktu, i když nejste na jógamatce. Zde je 8 jednoduchých tipů, které můžete vyzkoušet:

1. Pociťte zemi pod nohama

Každá jógová pozice začíná na pevném základu. Když stojíte, tak se postavte tak, abyste cítili vaše chodidla na zemi. Během dne se zkuste pohybovat s jasným záměrem.

2. Zpomalte a zhluboka dýchejte

Běh životem ve stresu a úzkosti zvyšuje krevní tlak, srdeční frekvenci a rytmus dechu. Místo toho se snažte několikrát za den zastavit a prostřednictvím několik hlubokých nádechů se znovu připojit k vašemu tělu.

3. Udělejte si čas na meditaci, třeba jen na pár minut.

Zkuste věnovat pět minut denně na meditaci. Použijte mantru, něco si přejte a připojte se do svých snů. Nemáte pět minut? Začněte tím, že se prostě několikrát zhluboka nadechnete.

4. Jděte svou vlastní cestou, ne cestou jiných.

Každou minutu jsme bombardováni tolika informacemi, které nás mohou vést k přemýšlením nad přehodnocením vytčených plánů. Zůstaňte věrni tomu, co jste si předsevzali, i když vás okolí nebo někdo blízký budou zrazovat od vašich cílů.

5. Buďte sami sebou ve svých interakcích s každým, na koho narazíte.

Buďte pravdivý a autentičtí ve vaší interakce s ostatními. To platí pro rozhovory s přáteli a rodinou, pracovní schůzky, obchodní jednání, a dokonce i pro příspěvky na Facebooku.

6. Naučte se odpouštět

Odpuštění druhým začíná se schopností odpouštět sami sobě. Nechte odejít zášť, žárlivost a hněv, které v sobě držíte. Když tohle pocítíte, připojte se k vašemu srdci a uvidíte, jestli můžete uvolnit sevření, ve kterém mají vaše tělo a mysl. Udělej to pro své fyzické zdraví a duševní pohodu.

7. Nezapomeňte si dát pauzu

V našem rychle se valícím světě si občas zapomeneme dát pauzu. Výkřik: “Jsem tak zaneprázdněná!” se stává běžnou součástí života a používá se jako důvod pro stres a nedostatek spánku, nicméně je to volání o pomoc a pozornost.

Odpočívejte, zjistíte, že váš výkon v práci budou produktivnější a vaše vztahy se zlepší. Ať už je to jen na jeden den, na několik dní nebo dokonce jen několika hodin. Vaše další konání bude kvalitnější.

8. Ctěte sami sebe

Cvičení jógy je způsob, jak uctít sebe, svou jedinečnost a svou autenticitu. Udělejte si čas a každý den si připomeňte své silné stránky, které můžete světu nabídnout. Je to výborná věc před spaním. Pochvalte se za dobře odvedenou práci, zasloužíte si to!

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

19.08.2014 - 11:15

, ,

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám