Festival evolution pozdim 2018
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Která je ta pravá? O józe ráno, v poledne i večer

Nejspíš už se trochu znáte a víte, jestli jste skřivani, nebo sovy. Jestli je lepší vyskočit z postele v pět, nebo si večer vychutnávat noční klid a ticho. Jak je to ale se cvičením jógy? Existuje méně nebo více vhodná doba, kdy rozbalit podložku?

Ranní jóga: posvátný je mi každý ráno

Vyskočte z postele rovnou na podložku. Svaly jsou sice ztuhlejší a línější, ale tím spíš potřebují protáhnout. Ranní cvičení vnese úsměv do tváře na celý den a krásně vás rozdýchá. I snídaně pak chutná úplně jinak.

A někomu může vyhovovat i to, že má pro ten den už ve věci cvičení splněno. Existují jóga centra s velmi brzkými hodinami, my ale holdujeme spíš ranní hatha józe v úterý od 8 hodin nebo v pátek od 8:30 s Terezií.

Oběěěěd!

Jak si významně zpříjemnit den v kanceláři? Seberte se a vyražte na polední jógu. Obzvláště vaše záda, šíje a ramena vám za takový nápad poděkují. Přestávka v pracovní době pomůže na chvíli vypnout a následně vidět věci z jiné perspektivy.

Extra tip: při závěrečné šavásaně se přisuňte pánví ke zdi, opřete si nohy o zeď a podložte pánev jógovým bločkem. Tato modifikace intenzivně uvolňuje bedra a zajistí bezbolestnou relaxaci.

Z práce rovnou do shaly

Jedny z nejoblíbenějších lekcí začínají mezi pátou a šestou hodinou odpoledne. Mysl je ještě čerstvá, svaly už prohřáté, energie na vrcholu. Ideální chvíle i pro náročnější HOT jógovou praxi.

Do odpolední praxe je vhodné zařadit také více inverzních pozic, které vám pomůžou „setřepat“ pracovní napětí a poslouží jako výborný most mezi pracovním a osobním životem.

Jóga na dobrou noc

Obecně by se před spaním už moc cvičit nemělo, aby vám rozprouděná krev nebránila v usínání. Jemná jógová praxe ale ničemu nevadí ani v pozdních hodinách. Devadesátiminutová jin jógová lekce, popřípadě lekce hot jin jógy, sníží hladinu stresu ve vašem těle, uvolní dysbalance a poslouží jako výborná předehra pro váš noční odpočinek.

Vyzkoušet můžete i jemnou relaxační jógu nebo jógu pro zdravá záda.

Před spaním se nedoporučují záklonové pozice a obecně dynamičtější sestavy. O něco více se naopak soustřeďte na pránájámu a závěrečnou relaxaci v šavásaně. A pak už vás čeká jen spánek – nejlepší způsob, jak nechat ásany působit!

 

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

23.05.2018 - 11:52

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu