Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Která je ta pravá? O józe ráno, v poledne i večer

Nejspíš už se trochu znáte a víte, jestli jste skřivani, nebo sovy. Jestli je lepší vyskočit z postele v pět, nebo si večer vychutnávat noční klid a ticho. Jak je to ale se cvičením jógy? Existuje méně nebo více vhodná doba, kdy rozbalit podložku?

Ranní jóga: posvátný je mi každý ráno

Vyskočte z postele rovnou na podložku. Svaly jsou sice ztuhlejší a línější, ale tím spíš potřebují protáhnout. Ranní cvičení vnese úsměv do tváře na celý den a krásně vás rozdýchá. I snídaně pak chutná úplně jinak.

A někomu může vyhovovat i to, že má pro ten den už ve věci cvičení splněno. Existují jóga centra s velmi brzkými hodinami, my ale holdujeme spíš ranní hatha józe v úterý od 8 hodin nebo v pátek od 8:30 s Terezií.

Oběěěěd!

Jak si významně zpříjemnit den v kanceláři? Seberte se a vyražte na polední jógu. Obzvláště vaše záda, šíje a ramena vám za takový nápad poděkují. Přestávka v pracovní době pomůže na chvíli vypnout a následně vidět věci z jiné perspektivy.

Extra tip: při závěrečné šavásaně se přisuňte pánví ke zdi, opřete si nohy o zeď a podložte pánev jógovým bločkem. Tato modifikace intenzivně uvolňuje bedra a zajistí bezbolestnou relaxaci.

Z práce rovnou do shaly

Jedny z nejoblíbenějších lekcí začínají mezi pátou a šestou hodinou odpoledne. Mysl je ještě čerstvá, svaly už prohřáté, energie na vrcholu. Ideální chvíle i pro náročnější HOT jógovou praxi.

Do odpolední praxe je vhodné zařadit také více inverzních pozic, které vám pomůžou „setřepat“ pracovní napětí a poslouží jako výborný most mezi pracovním a osobním životem.

Jóga na dobrou noc

Obecně by se před spaním už moc cvičit nemělo, aby vám rozprouděná krev nebránila v usínání. Jemná jógová praxe ale ničemu nevadí ani v pozdních hodinách. Devadesátiminutová jin jógová lekce, popřípadě lekce hot jin jógy, sníží hladinu stresu ve vašem těle, uvolní dysbalance a poslouží jako výborná předehra pro váš noční odpočinek.

Vyzkoušet můžete i jemnou relaxační jógu nebo jógu pro zdravá záda.

Před spaním se nedoporučují záklonové pozice a obecně dynamičtější sestavy. O něco více se naopak soustřeďte na pránájámu a závěrečnou relaxaci v šavásaně. A pak už vás čeká jen spánek – nejlepší způsob, jak nechat ásany působit!

 

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

23.05.2018 - 11:52

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám