Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Kurz jógy pro všechny mladé slečny a chlapce ve věku 11-19 let!

Rád bys vyzkoušel/a jógu, ale bojíš se, že budeš na lekci nejmladší, a spíš než s mámou bys šel/šla raději se svými kamarády? Chceš si dopřávat pravidelný pohyb, ale nabídka dostupných sportů v okolí Tě tak úplně nebere? Co takhle vyzkoušet -TEEN jógu, neboli jógu pro mládež, s cool lektorkou Katkou?

Budeš mezi svými vrstevníky, poznáš nové kamarády, protáhneš tělo, posílíš svalový systém a zlepšíš si posturu, upevníš si správné pohybové a dechové návyky, zlepšíš si rovnováhu a koordinaci, zvýšíš si sebevědomí, uvolníš se, zklidníš roztěkanou mysl a naučíš se relaxovat. Především se ale naučíš respektovat své tělo a lépe pracovat se svou myslí, lépe tak budeš zvládat každodenní starosti a stres. Pokud přece jen děláš i nějaký další sport, jóga je vynikající kompenzační cvičení, které dokáže posílit a zároveň uvolnit přesně ty svalové skupiny, které ve sportu zatěžuješ nejvíc.

Vůbec nevadí, jestli jsi jógu ještě nikdy nezkoušel/a – všechno Ti vysvětlíme, tak ukecej kamarádku nebo kamaráda a přihlaste se spolu!

Sejdeme se celkem 10x, vždy v pátek od 16:45-17:45.

ZAČÍNÁME 17.9.2021!

PS: Kluci jsou vítáni (..když na to přijde, jóga může být i pořádná makačka!)

Jóga je jedním z nejlepších způsobů, jak si udržet pohybové schopnosti, ohebnost a sílu i ve vyšším věku, je to šetrný a klidný způsob, jak své tělo rozhýbat, a dokonce umí i zlepšit náladu.

Seniory nejčastěji trápí bolesti zad a kloubů, vysoký krevní tlak, špatný spánek a deprese. To všechno jsou ale obtíže, které jsou z velké části způsobené naším způsobem života a nedostatkem pohybu. Vhodné fyzické cvičení a nácvik správného dýchání může z velké části tyto obtíže zmírnit nebo dokonce odstranit.

Jóga pro seniory je ideální cestou, jak zlepšit nejen své fyzické zdraví, ale vyladit i svou mysl do psychické pohody. Jóga pro seniory je vedena v klidném tempu a vždy se cvičí s ohledem ke specifickým potřebám každého jednotlivce a s přihlédnutím k fyzickým schopnostem jedinců. Cvičení je šetrné k pohybovému aparátu, využívá vhodné jógové a zdravotní cviky a dechové a relaxační techniky. Cvičíme především cviky pro rozvolnění kloubů, aniž bychom je zatěžovali a na protažení a posílení svalstva. Důležité je zde správné dýchání, kterému je věnována velká pozornost. Každá lekce je zakončena uvolňující relaxací.

Tento kurz 16 lekcí je určen nejen dříve narozeným, ale i lidem s určitým fyzickým omezením či nadváhou. Každý cvičí dle svých možností. V případě zdravotních potíží je důležité o nich informovat lektora.

Přihlásit se na kurz lze buď online na  https://www.yogastudiozen.cz/navazující-kurzy nebo na tel. čísle 603 577 848.

Kurz jógy pro začátečníky je určen jak úplným začátečníkům, kteří se chtějí seznámit s jógou, tak i těm, kteří již nějakou zkušenost s jógou mají, ale chtějí si své znalosti prohloubit.

Postupně se v 10 ti na sebe navazujících lekcích seznámíme s jógovou filozofií, vysvětlíme si důležitost dechu v józe, naučíme se práci s dechem, základní pozice, jejich význam a návaznost. Dotkneme se také témat pránájámy, muder a bandh.

Každá lekce je provázena výkladem a je v ní dán i dostatečný prostor pro pochopení jednotlivých pozic a témat.

Potkáme se vždy v pátek od 18:15-19:15.

Hormonální jóga spojuje několik druhů jógy. Byla vytvořena Dinah Rodriques jako přírodní alternativa k hormonální léčbě, při poklesu estrogenu v ženském těle, v případě hormonální nerovnováhy. Při lekcích se cvičí daná sestava cviků, která pomáhá vyrovnat hormonální hladinu ženy. Sestavy cviků jsou snadné a logicky seřazené. Sestava je pevně daná a neměnná. Pokud si ji osvojíte, můžete cvičit kdykoliv a kdekoliv. Principem je stimulace žláz s vnitřní sekrecí. Jednotlivé techniky a cviky pracují s vaječníky, štítnou žlázou, hypofýzou a nadledvinkami. Pohyby v jednotlivých pozicích v kombinaci s dechem pomáhají masírovat právě tyto žlázy i další orgány. Využívá se i cirkulace energie, která pomáhá zintenzivnit účinek na konkrétním místě.

Sestava cviků byla vytvořena především pro ženy s problémy způsobenými hormonální nerovnováhou a stresem. Cviky pomáhají reaktivovat a harmonizovat hormony tak, aby došlo ke zmírnění nebo odstranění nepříjemných symptomů menopauzy, ale i řady dalších problémů, kterými mohou trpět ženy i v podstatně nižším věku. Pomáhá především s podporou početí, při ztrátě menstruace nebo ovulace, při nepravidelné menstruaci, při bolestivé menstruaci, při předčasné menopauze, při symptomech spojených s hormonální nerovnováhou (návaly, nespavost, přecitlivělost, únava, migrény, lámavost vlasů, nehtů), při inkontinenci, při nedostatečné funkci štítné žlázy. Je vhodná pro ženy trpící gynekologickými problémy, pro ženy po porodu a pro ženy po 35 letech, kdy začíná hladina hormonů klesat.

Není vhodná při onemocnění, kdy je nežádoucí zvyšovat hladinu vlastních hormonů a při určitých zdravotních potížích. Ty byste měli zkonzultovat se svým lékařem, případně s lektorem. Obecně se cvičení nedoporučuje těhotným, při pokročilé endometrióze, při onkologických onemocněních, krátce po operacích, při pokročilé osteoporóze, při zvýšené funkci štítné žlázy, při srdečních potížích nebo při potížích s myomy. Hormonální jóga kromě uvedených potíží pomáhá harmonizovat celkový zdravotní stav, pohyblivost kloubů, posiluje organismus a má i příznivý vliv na psychiku. Má velmi pozitivní ohlasy a u ženské populace je stále více oblíbená.

Úspěšnost hormonální jógy záleží na tom, jak pravidelně cvičíte. Na kurzu se naučíte sestavu tak dobře (v podstatě jako násobilku 😊), aby jste ji zvládly cvičit bez problémů samy doma. Aby se dostavily požadované účinky, je nutné počítat s pravidelným cvičením alespoň 3-4x týdně po dobu 30 minut, zpočátku až 5x týdně.

“Když meditujeme, ve skutečnosti vstupujeme do hlubší části naší bytosti. V ten okamžik jsme schopni vynést na povrch bohatství ukryté hluboko uvnitř nás.”
Stres, shon, neklid a záplava myšlenek je přesně to, čemu každodenně čelí většina z nás. Jsme od rána do večera vystaveni silnému tlaku našeho okolí a situací, které nás nutí dělat věci co nejrychleji a co nejefektivněji. Naše mysl je přeplněná vjemy. Časté rozebíraní zážitků z minulosti, nebo strach o budoucnost, můžou vést k úzkostným stavům, nebo depresivním poruchám. Jak se tedy dostat z nadvlády našich myšlenek?
Meditace je metoda, pomocí které se osvobozujeme od neustálého plánování a uvěznění v nekonečných myšlenkách, pomáhá nám udržet si od nich zdravý odstup, porozumět svým pocitům a udržet stav vnitřního klidu. Při pravidelném praktikování meditace se naše vědomí otevírá nekonečnému zdroji energie a kreativity, které se nacházejí v každém z nás.
Správně prováděná meditace účinně ovlivňuje i naší fyziologickou rovinu. Ve stavu meditace se zvyšuje vyplavování serotoninu (hormonu štěstí) a naopak klesá hladina kortizolu (stresového hormonu). Zlepšuje se spánek, zmírňuje úzkost. Meditace také dokáže snížit hladinu krevního tlaku a zlepšuje činnost imunitního systému.
V průběhu našeho minikurzu se krok za krokem seznámíme se základními technikami na dosažení vnitřního klidu a prohloubeného stavu koncentrace. Postupně projdeme od technik všímavosti, rozpoznávání myšlenek a pocitů, vědomí přítomného okamžiku, až do stavu propojení se s vlastní esencí. Součástí každé lekce je kratší praxe přípravných ásán, pro odstranění fyzických a emočních bloků, stresu a napětí, dechové techniky a vedená meditace. Naučíme se základní pozice prstů (mudry) a mantry pro podporu meditační praxe.
1. setkání Prohloubená koncentrace, stav bdělosti a vnitřního klidu
2. setkání Meditace všímavosti, pozorování myšlenek a pocitů
3. setkání Vědomí přítomného okamžiku
4. setkání Meditace “Kdo jsem já”, rozpoznání své esence
5. setkání Meditace na prostor srdce
6. setkání Technika vizualizace, práce se záměrem

Kurzem vás provede Eva Stehlíková
Rezervace je platná až po zaplacení kurzovného.
V případě nemožnosti setkávat se osobně, přesune se kurz do online prostředí. Věříme však že proběhne na živo 🙂

Chcete, aby se vaše dítě naučilo proměnit své tělo ve psa, kočku, medvěda, opici nebo třeba čmeláka, luční kobylku nebo vážku?

Přihlaste je ve Studiu Sankalpa na minikurz hravé dětské jógy.
Nejen že se poznají s principy jógy a naučí se mnoho jógových pozic, ale společně se s dětmi pokusíme lépe pochopit vlastní tělo a pokusíme se seznámit i s naším dechem.
V rámci jógových her se protáhneme, ale také zklidníme, budeme naplňovat mysl i duši pozitivními myšlenkami, poznávat svůj svět, učit se spolupracovat s ostatními a pečovat o sebe, o druhé i o své okolí

Chcete, aby se vaše dítě naučilo proměnit své tělo ve psa, kočku, medvěda, opici nebo třeba čmeláka, luční kobylku nebo vážku?

Přihlaste je ve Studiu Sankalpa na minikurz hravé dětské jógy.
Nejen že se poznají s principy jógy a naučí se mnoho jógových pozic, ale společně se s dětmi pokusíme lépe pochopit vlastní tělo a pokusíme se seznámit i s naším dechem.
V rámci jógových her se protáhneme, ale také zklidníme, budeme naplňovat mysl i duši pozitivními myšlenkami, poznávat svůj svět, učit se spolupracovat s ostatními a pečovat o sebe, o druhé i o své okolí.

Den plný jógové praxe a přednášek v krásném prostředí divadla Uffo Trutnov. Chceme Vás především podpořit v tom, abyste našli cestu k józe a cestu k vnitřnímu klidu.
Budeme zkoumat pohyb, odkrývat možnosti, hledat potenciál a podporovat se ve skupině.
Pomůžeme Vám kráčet po této cestě, ať už jste na začátku nebo ne.
Máte strach, že jógu nezvládnete?
Žádné obavy!
Jóga doslovně znamená „spojení“ – spojení dechu s tělem, spojení mysli se svaly a nejdůležitější spojení sebe s božským. Jóga není náboženství. Nevyžaduje to, abyste věřili v určitého Boha.

Jemná jóga je zaměřena na protažení, rozhýbání kloubů a protažení zad. Podporuje správné držení těla, harmonizuje mysl a dech. Lekce je vedena v klidném tempu se snadným a nenáročným průběhem. Lekce je plná jednoduchých protahovacích ásan, kdy se důraz klade na dech, správnost provedení a dle možností výdrž v každé pozici. Mezi pozice jsou zařazovány krátké pauzy pro zklidnění, kdy pozice doznívá a zvyšují se její účinky .

Jóga pro zdravá záda redukuje bolesti zad, které mohou vznikat v důsledku sedavého zaměstnání nebo jednostranného zatížení při sportu. Lekce skloubí prvky jógy s prvky pro uvolnění bolavé páteře, protažení zkrácených svalů trupu a posílení v místech, kde jsou svaly naopak ochablé, nefunkční a neposkytují tak trupu dobrou oporu. Pozornost je věnována správnému dýchání. Záda si uvolníte, protáhnete a následně se naučíte cviky, které podpoří správně držení těla a působí proti bolesti preventivně. Na závěr lekce se relaxuje.

Účinky jógy pro zdravá záda:

zmírnění dlouhodobé bolesti zad, prevence bolestí, lepší držení těla a aktivní relaxace.

Pilates je speciálně vytvořený cvičební systém. Pravidelné cvičení pilates obnovuje správné držení těla a odstraňuje svalové disbalance. Učí jak pracovat s dechem. Základními principy, které provází toto cvičení, jsou koncentrace mysli, důraz na posílení středu těla, správné dýchání, plynulost a preciznost provedení jednotlivých cviků. Hodina probíhá v pomalém tempu, při kterém má každý čas si uvědomit jednotlivé pohyby a soustředit se na svůj dech.

Aktivní jóga, která odbourává stres a zároveň formuje postavu. Podstatou power jógy je využití síly a také dynamických a plynulých přechodů mezi jednotlivými pozicemi. Pořadí pozic není pevně dané, a tak se každá hodina může lišit. Pomáhá zpevnit všechny partie, stabilitu. Krok za krokem se zlepšuje vaše vitalita, síla i flexibilita.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám