campbell ischia
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

4 kroky jak na retreat z pohodlí domova

V dnešním hektickém světě, bychom měli všichni věnovat několik dní jen sami sobě. Jógové retreaty sice přesně tohle dělají, ale nemusejí být přístupné pro každého. Každý jógový retreat láká na zážitek, který vás osvěží a doslova omladí. Proč si tento pocit relaxace a uvolnění nenavodit i v pohodlí domova? Originál článku najdete zde.

Krok 1.: Odpojte se

Pokud můžete, vezměte si pár dní volna. Pokud to možné není, věnujte si celý jeden víkend. Domluvte se s rodinou a přáteli, že i když budete poblíž, ve stanovených časech nebudete k dispozici. Pokud se tedy nemůžete „odpojit“ na několik dní, vymezte si pro sebe pár hodin. Kterýkoliv čas, který se nejvíce hodí vám. Opravdu, udělejte z něj čas pro sebe, čas svého retreatu. Vypněte počítač, telefon odneste do jiné místnosti a dovolte si mít tento čas jen pro sebe.

Krok 2.: Vytvořte si klidné místo

Jedna z věcí, která dělá jógové retreaty tak lákavé, je lokace. Budete uneseni těmi úžasnými zeměmi, ubytují vás na překrásných místech. Ale nemusíte cestovat přes půlku světa, abyste našli mír a klid. Před tím, než váš domácí retreat oficiálně začne, místo si vyzdobte a upravte podle sebe.

Místo si projděte a nejen ukliďte, ale také zbavte všech předmětů, které by vám připomínaly jakoukoliv práci nebo zodpovědnost. Zapalte svíčky, vystavte mír navozující obrázky, napište si vše, co by takové místo mělo mít a udělejte to. Cokoliv, co udělá místo kouzelným.

Krok 3.: Cvičte, relaxujte, rozjímejte, omlazujte

Nyní, když máte místo připravené a naplánovaný rozvrh, je čas začít retreat. Pokud si nejste jistí svým samostatným cvičením, můžete si ještě připravit nějaká videa nebo knihy. Jednou z možností jsou i videa, audio nahrávky a PDFka kurzu Od začátku správně. Rozhodněte se také, jestli bude tento retreat zaměřený na posunování vašich hranic nebo jen na relaxaci a výživu. Pak podle toho jednoduše postupujte, najděte zdroje, ze kterých při můžete čerpat.

Každý, kdo již na retreatu byl, ví, že tyto retreaty nejsou jen o ásanách. Dopřáváte si čas sami pro sebe – pro své tělo, mysl i duši. Objevujete své skutečné potřeby a je to příležitost k rozjímání nad tím, jakým způsobem žijete a trávíte svůj čas a jaké změny byste mohli udělat, abyste to, co se vám nelíbí a neslouží, změnili.

Krok 4.: Vychutnejte si výsledky

Ať už si vyčleníte půlden nebo týden, už jen to, že si tento čas věnujete, bude mít úžasný dopad. Užijte si svěží energii, kterou jste během retreatu načerpali. Vnímejte, co vše po takovém retreatu přichází a rozhodněte se, kdy si to vše dopřejete znovu. A pokud byste nejprve načerpali inspiraci naživo, přijeďte na některé z těch úžasných míst na jógový víkend.

 

Komentáře (0)
Pavel Hub

Vede lekce ashtanga vinyasa jógy od roku 2003. Je autorem kurzu online jógy a výukového DVD Ashtanga Vinyasa jóga pro začátečníky a středně pokročilé. Začínal s power jógou a po několika měsících pravidelné praxe se dostal k jejím kořenům, Ashtanga vinyasa józe. Absolovoval semináře a učitelské programy například u učitele Madonny a Stinga - Dannyho Paradise, první západní učitelky Ashtangy - Nancy Gilgoff, ale také u Georga Wögingera, který přivezl Ashtangu do Prahy nebo u Dalibora Štědronského, předního českého Ashtanga učitele. V současné době vede Pavel pravidelné kurzy, soukromé a firemní lekce a pořádá jógové víkendy a semináře po celé České republice

12.10.2016 - 11:38

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám