Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Meditace a její úskalí

V tomto článku se dozvíš a odhalíš hlavní důvody, proč lidé nepraktikuji meditaci. Mnoho lidi má rado meditace a chtějí jít tímto směrem, ale něco jim v tom brání a pravě dnes ti řeknu jak to vyřešit.

1. Nemám čas a nevím jak meditovat.

Dokonce i krátké meditace mohou být transformační pro tvůj život. Jen pět minut denně může přinést znatelné výsledky, včetně snížení stresu a zvýšené pozornosti (koncentrace), říkají celosvětový učitele meditace. Najdi si každý den čas pro meditaci ideálně hned ráno a vytvoř si ranní rituál.. Pohodlně si sedni v klidném prostředí, na podlaze, na polštář, nebo na židli, s páteří vzpřímenou, ale ne napnutou. Pokud je to nutné, lehni si – nemusíš sedět. Zavři si oči a několikrát se nadechni, cítíš, jak vzduch vstupuje do nozder, vyplňuje hrudník a břicho a uvolňuje tvé tělo. Pak nech svou pozornost spočívat na přirozeném rytmu dýchání. Pokud se tvoje mysl potuluje, neznepokojuj se. Všimni si všeho, co tě zaujalo, pak pusť ty myšlenky, nebo pocity a vrať své vědomí a pozornost opět ke svému dechu. Pokračuj každý den a už brzy uvidíš ty změny ve svém životě.

2. Bojím se být sám se svými myšlenkami.

Meditace tě může osvobodit od těch myšlenek, kterým se snažíš vyhnout a bojovat s nimi. Nezdravé myšlenky nás mohou držet a házet do minulosti. Můžeme však změnit naše destruktivní myšlenky v současnosti. Prostřednictvím tréninku meditace a všímavosti je můžeme rozpoznat jako špatné návyky, které jsme se naučily dávno. Pak můžeme učinit další kritický krok. Můžeme zjistit, jak tyto obsedantní myšlenky pokrývají náš zármutek, nejistotu a osamělost. Jak se postupně učíme tolerovat tyto základní energie, můžeme snížit jejich účinnost a četnost. Strach může být přeměněn v přítomnost a vzrušení. Nejistota se může stát vstupní branou k překvapení. A neochota nás může vést k důstojnosti.

3. Nedělám to správně.

Neexistuje žádná „správná“ cesta. Opravdu není „ správná cesta “k meditační praxi. Na této cestě je třeba vidět a pochopit mnoho; ale to nemůže být vynuceno. Nejlepší je držet se a ctít si vlastní přímou zkušenost a ne příliš se starat o to, zda se jedná o to, co byste měli cítit nebo o čem přemýšlet. Pokud praktikujete tento druh důvěry tváří v tvář nejistotě a silnému zvyku chtít nějakou autoritu, aby jsi mohl pomazat svou zkušenost s jeho požehnáním, zjistíš, že se na cestě objevuje něco úžasného jako sebepoznání. Najednou začneš rozumět svým pocitům a tím i sám sobě a to je to nejlepší co pro sebe můžeš udělat.

4. Nemám dost disciplíny, abych to vydržel.

Udělej meditaci součástí tvé rutiny, jako je sprchování nebo čištění zubů. Jakmile budeš mít čas na meditaci (viz „Nemám čas…“ nahoře), stále musíš překonávat tendenci přestat. Musíš v životě obětovat čas a věci, které tě nikam neposouvají a nic ti nepřináší. Udělej si z meditace vysokou prioritu v životě, tak že ji budeš vykonávat denně.  Životní situace se ti někdy dostanou do cesty. Když nastanou výpadky týden nebo déle, snaž se i nadále pokračovat. Prvních pár dní můžeš cítit odpor, nebo se ti do meditace nebude chtít, ale po nějaké době se vše změní. Až zjistíš jaké benefity sebou meditace přináší do tvého života nebudeš chtít přestat to mi věř.

5. Moje mysl je příliš rozptýlená na meditaci.

Pusť předpojaté představy a očekávání. Očekávání vedou k emocím, které působí jako bloky a rozptýlení, tak se snaž, aby jsi žádné neměl.Nečekej, že zažiješ blaženost. Ani nečekej, že se budeš cítit lépe. Jen si řekni: „Budu se věnovat příštích pět až dvacet minut meditaci.“ Během meditace můžeš cítit pocity: zlost, nuda, dokonce i štěstí, ale pusť je, protože jsou rozptýlení od tohoto přítomného okamžiku. S tím emocionálním pocitem jsi spojen, ať už je to pozitivní nebo negativní. Myšlenkou je zůstat neutrální, objektivní. “Jednoduše se vrať k měnícím se pocitům dechu a uvědom si, že součástí tvé praxe je uvědomění si sám sebe. tak prostě jen buď v přítomnosti.

Pokud chceš vědět více o meditaci tak navštiv náš web cestarelaxace najdeš tam vedené meditace a mnoho dalšího.

Komentáře (0)
Cestazasnem

04.05.2019 - 13:12

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám