Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Jóga při nespavosti a pro lepší spánek aneb jak lépe spát

viparita karani pozice jóga

Cvičení jógy bude pro kvalitu vašeho spánku přínosem v mnoha ohledech. Kvalita spánku se díky józe zlepší, je prokázán stimulační účinek jógy na nervový systém i mozek.

Praxe některých jógových pozic zvýší prokrvení spánkového centra v mozku, což má za následek normalizaci spánkového cyklu. Ve výsledku budete potřebovat méně spánku, protože jóga zvyšuje vylučování toxinů z těla a omlazuje celé tělo přímo na buněčné úrovni.

Kvalitnější dýchání přináší do těla více kyslíku, který mimo jiné prospívá i mysli.

Dá se říci, že v průměru za každou minutu, kterou věnujete józe, budete potřebovat o jednu minutu méně spánku. To dělá z cvičení jógy vynikající časovou investici. Jóga vám pomůže usnout dříve a zlepšit kvalitu spánku, takže ho budete potřebovat méně.

Budete mít klidnější spánek, díky relaxačnímu aspekt jógy a následnému snížení stresu, napětí a únavy. Každé ráno se probudíte připraveni do nového dne, namísto toho, abyste si přáli zůstat v posteli.

Jedna z příjemných a zdravý spánek posilujících jógových pozic je Viparita Karani (nohy opřené o stěnu)

Je klidná a jemná. Pokud nemáte čas na dlouhé cvičení, či prostor, pak zkuste právě tuto pozici. Nohy opřené o stěnu sami od sebe, přirozeně občas sami praktikujeme, aniž víme více o celé ásaně. Samo v nás evokuje zklidnění, odpočinek, vyplavení napětí, ale také doplnění energie a úlevu. 

Existuje i mnoho dalších věcí, které můžete udělat, abyste si zajistili kvalitní noční odpočinek

  1. Ujistěte se, že budete mít během dne nějaký druh fyzické aktivity, takže je tělo přirozeně připraveno k odpočinku. Jóga je pro to ideální.
  2. Podle ájurvédy je nejvhodnější a nejprospěšnější dobá spánku mezi desátou večerní a pátou ranní hodinou.
  3. Neberte si své starosti do postele. Žijte vaše dny a čiňte taková rozhodnutí, která způsobí, že vás nebudou čekat žádné bezesné noci. Když si dáte věci do pořádku během dne, tak vaše velké starosti postupně vymizí.
  4. Vyhněte se před spaním stimulujícím nápojům obsahujícím kofein a také alkoholu – lidé mylně věří, že je uvolňující, ale spíše může přinést skutečně problémy se spánkem. Nemluvě o tom, že ničí vaše tělo.
  5. Ujistěte se, že budete jíst poslední jídlo nejméně tři hodiny před spaním, ale malé občerstvení ve formě sacharidů těsně před spaním pomáhá pro klidný spánek.
  6. Naučte se relaxační techniky a praktikujte je během večera, nebo těsně před spaním. Rovněž jsou výborné dýchací techniky. Rovněž může pomoci teplá koupel s levandulí.
  7. Nezapomeňte, že vaše ložnice je určena hlavně pro spánek a udržujete ji bez nepořádku a zmatku. Držte v ní teplotu pod 24 stupňů a zajistěte na noc trochu cirkulujícího čerstvého vzduchu.

Pokud budete postupovat podle těchto doporučení, měli byste mít zaručený kvalitní noční spánek.

 

Komentáře (0)
David

Na svět přicházíme plni zvídavosti, radosti a lásky... a pak nás to nějak semele.

30.06.2014 - 13:36

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám