Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Jógové pozice proti bolesti hlavy

bolesti hlavy

Bolí Vás často hlava? Trpíte migrénami? Doktoři nic nenašli a nevědí si rady? Nápravu bolestí hlavy hledáme v ásánách, které uvolňují krk a zároveň zajišťují zvýšený přísun krve do hlavy.

Pokud Vás pobolívá často hlava, tak můžete v době, kdy jste v pohodě praktikovat každodenní  cvičení svíčky, pluhu a ryby…. Tak jako v případě optimalizace práce štítné žlázy. Doporučuji svým klientům prodlužovat systematicky výdrže v ásánách, tedy 1. Den začít například na 5 nádechů a výdechů v každé ásáně a postupně přidávat například po týdnu, až se dostanete na půl minuty v každé ásáně. (fotky u článku „ optimalizace funkce štítné žlázy“)

Dále je vhodné praktikovat denně stoj na hlavě –Širšásana. Postup je vidět krásně na fotkách. Na fotkách je širšásana A. Tedy propojíte prsty a vytvoříte takovou nepatrnou mističku se spojení malíčků a do té uložíte zaoblení temene hlavy. Pozor! Je potřeba, abyste uložení provedli tak, že budete mít krční páteř naprosto rovnou. Propnete nohy a narovnáte záda tak, že jsou záda kolmo k zemi. Pak pokrčíte nohy v kolenou a kolena přiložíte na hrudník. A nakonec propnete nohy, chodidla ke stropu. Výdrž na 5 dechů….  A postupně můžete po týdnu přidat na 10 dechů a tak dále, až budete stát na hlavě 30s. Nedoporučuji déle.

 

/

Od bolesti hlavy vám také pomohou různě protahování a procvičování krční páteře. Takže se posadíte do tureckého sedu, krásně narovnáte záda a budete zhluboka dýchat. Ramena dolů, uvolněná. Úklony stranu, 4x na každou stranu.  Takže cvik vypadá tak, že provádíte úklon hlavou do prava, vracíte se do centra a pak úklon hlavou do leva a provádíte to celkem 4x. Pak předklon a záklon, opět 4x a nakonec pomalé kroužky hlavou z prava do leva 4x a z leva do prava 4x.

Pokud máte potíže s krční páteří, tak neprovádějte záklony a půlkroužky vzadu. Pokud byste chtěli vidět, jak cvičení vypadá, můžete si pustit moje video  Warm up (link –  https://www.youtube.com/watch?v=UuZJqIOwWqc ), tyto protahovací cviky se nachází hned na začátku videa, tedy začínají v 5:25 minutě videa. Jsou tam ještě další cviky na protažení a uvolnění krční páteře.

Pokud se budete opravdu denně věnovat těmto cvikům, uvidíte během několika týdnů obrovské zlepšení svých potíží.

Já osobně jsem před časem začala trpět bolestmi hlavy… kromě toho, že jsem prováděla cviky, které jsem uvedla v článku, tak jsem v době, kdy mě hlava začala bolet praktikovala  svíčku, pluh, rybu a širšásanu. Po té jsem si na chvíli lehla, tak na 20 minut a hlava mě přestala bolet.

Přeji Vám mnoho příjemných zážitků při praktikování jógy.

Komentáře (0)
Blanka Janíčková
Blanka Janíčková

Jóga je pro mne nejen fyzické cvičení, relaxace, ale především cestou osobního růstu. Více o mně zde

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu