festival evolution
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Probuďte svou vnitřní sílu

…a přivítejte jarní počasí v plné síle s elánem a optimismem!

Zacvičte si následující sekvenci a dodejte tělu energii, povzbuďte unavenou mysl a osvěžte ospalé smysly. Sestava je zaměřená na pozice ve stoje, které dodávají vitalitu, protože budují sílu, vytrvalost a flexibilitu současně, zlepšují krevní oběh a podporují činnost vnitřních orgánu. Zbavují nás únavy, stresu i deprese a zanechávají naše tělo i mysl osvěžené, lehké a plné energie.

Na úvod se pohodlné posaďte, zavřete oči a soustřeďte se na svůj dech. Seďte alespoň 5 minut, pomalu dech prodlužujte a prohlubujte, až je klidný a pomalý. Vyslovte si svoji sankalpu (záměr) pro své dnešní cvičení. Na zahřátí si zacvičte 3–5x oblíbený pozdrav slunci.

Trojnohý pes

Začněte v pozici psa s hlavou dolů, s nádechem zvedněte pravou nohu nahoru do trojnohého psa (pozice 1), prodýchejte na 5 dechů a rukama se rovnoměrně odtlačujte od podložky, aby páteř zůstávala dlouhá, pravá kyčel se neotvírá.

S dalším výdechem udělejte dlouhý krok dopředu mezi dlaně. Levé chodidlo postavte na zem tak, aby chodidla byla v jedné přímce, a zvedněte se do bojovníka II (pozice 2). Vydržte na 5 pomalých a klidných dechů. Přetočte pravou dlaň vzhůru a s dalším výdechem přejděte do záklonu – převrácený bojovník (pozice 3). Přední koleno nechte pořád pokrčené, ramena držte dole, zkuste dýchat do pravé části plic 5x. S nádechem se vraťte

Bojovník II, Převrácený bojovník, Poloviční trojúhelník

do bojovníka II a s výdechem přejděte do polovičního trojúhelníku (pozice 4). Pravou dlaň opřete o zem nebo o bloček, levá paže směřuje kolmo ke stropu. Pokročilejší mohou levou ruku stočit za záda a zkusit chytit pravé stehno. Vydržte na 5 dechů, s dalším nádechem se vraťte do bojovníka II a s výdechem přejděte buď přes vinyasu, nebo rovnou do psa s hlavou dolů. Proveďte pozice na opačnou stranu.

 

Bojovník I, Převrácený trojúhelník

Ze psa s hlavou dolů s nádechem zvedněte pravou nohu nahoru a s výdechem udělejte dlouhý krok dopředu mezi dlaně. Levé chodidlo postavte na zem tak, aby chodidla nebyla v jedné přímce, ale na šířku kyčlí. S nádechem se zvedněte do bojovníka I (pozice 5). Vydržte na 5 dechů. S dalším nádechem propněte pravé koleno, s výdechem přejděte do předklonu (zkuste při předklonu udržet záda rovná, hrudník otevřený), levou dlaň položte na zem nebo na bloček z vnitřní strany pravého kotníku, s dalším nádechem otevřete pravou paži vzhůru do převráceného trojúhelníku (pozice 6). Vydržte na 5 dechu, s dalším výdechem vraťte pravou paži dolů a pošlete pravou nohu dozadu a udělejte bud vinyasu, nebo rovnou do psa s hlavou dolů. Proveďte pozice na opačnou stranu.

Vysoký výpad, Nízký výpad

Ze psa s hlavou dolu vykročte s výdechem pravou nohou mezi dlaně. Levé chodidlo nechte opřené o špičku a s nádechem se zvedněte do vysokého výpadu (pozice 7), vydržte na 5 dechů. Neprohýbejte se příliš v bedrech, více se zaměřte na otevření hrudníku, paže vytáhnete kolmo ke stropu, ale nezvedejte ramena. S výdechem položte dlaně na zem a s dalším nádechem otevřete pravou paži na pravou stranu – nízký výpad s rotací (pozice 8). Vydržte na 5 dechů, pak přejděte přes vinyasu, nebo rovnou do psa s hlavou dolů a proveďte pozice na opačnou stranu.

Pozice dítěte

Přejděte do pozice dítěte (pozice 9) a na chvíli prodýchejte. Zkuste si představit, jak do vás s každým nádechem proudí nová energie a elán a s každým výdechem odchází únava a napětí.

Sed na patách

Pomalu se zvedněte do pohodlného sedu na patách nebo sedu zkříženého (pozice 10) a zkuste chvilku meditovat. Ujistěte se, že sedíte vzpřímeně, hrudník je otevřený, ramena jsou uvolněná dolů a dozadu, ruce pohodlně odpočívají na stehnech, dlaněmi vzhůru. Přivřete oči a pomalu přiveďte pozornost ke svému dechu. Zkuste se na 10 minut zastavit a soustředit se jen na tento okamžik. Pokud se vám do mysli vkrádají myšlenky, je to přirozený proces. Stačí, když je pomalu zase vypustíte a soustředíte se na svůj dech nebo na svoji oblíbenou mantru.

Na závěr cvičení přejděte do pozice mrtvoly a zůstaňte v ní 10 minut.

 

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu