Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Prasárita padottanásana C

Prasaritta padottanasana C2

No řekněte – kdy v průběhu všedního dne si dovolíte zabrat tolik prostoru? Tak široce se rozkročit? Většina prostorů, v nichž žijeme, nám to neumožňuje. Tato pozice Prasárita padottanásana C uklidňuje a posiluje vnímání okolního světa.

– Tato varianta předklonu v širokém roznožení nejen že protahuje zadní část nohou, ale zároveň pracuje s hrudníkem a ramenním pletencem. Otvírání hrudníku je pozvolný proces, který s sebou často přináší i různé emoce (v hrudníku si toho často nosíme mnohem víc, než si myslíme…stesy, strachy, smutky, křivdy, zklamání,…) Stejně tak i oblast ramen a lopatek potřebuje nějaký čas, aby se nastavila do správné funkční pozice. Hrudník a ramena byly (a jsou) v poslední době mým tématem Nezoufejte, pokud vaše paže zatím trčí vysoko nad zemí! I mě trčely…ale vše se časem mění, budeme-li trpěliví.
– Nohy jsou na šířku upažených paží, chodidla vodorovně nebo paty malinko dál od sebe než špičky. Záda zůstávají co nejvíce rovná, předklon vychází z kyčlí a temeno hlavy vytahujeme směrem k zemi (připadně tlačíme do země).
– Pokud příliš táhne zadní strana nohou, pokrčíme malinko kolena.

Miluju aštanga jógu a vše s ní spojené! Díky za každý den, kdy mohu praktikovat, učit se, sdílet a předávat.

Prasaritta padottanasana C

 

Komentáře (0)
Lucie Martinová
Lucie Martinová

K józe jsem se dostala poměrně nedávno, v období těhotenství, kdy jsem navštěvovala lekce gravid jógy. Po narození syna jsem začala cvičit a zajímat se o jógu více a více, až se postupně stala součástí mého života...Mou osobní praxí je Aštanga jóga, které se intenzivně věnuji teprve druhým rokem. Tento směr mi přináší vše, co potřebuji...zklidnění, protažení, sílu, koncentraci. Ve svých lekcích kombinuji důraz na správné dýchání a pohyb v pozicích tak, aby docházelo k postupnému získávání síly i flexibility nejenom těla, ale i mysli. Jsem přesvědčena, že pružnost musí být doplněna silou a síla zase pružností tak, aby nám přinášely užitek. Za důležité považuji respektování rozdílů mezi lidmi, jejich možnostmi, ale i mezi možnostmi jednoho těla každý den. Jóga mě učí hlouběji vnímat a poznávat své tělo a objevovat nové dymenze bytí. Aštanga jógu v současné době studuji u mého učitele Ládi Pokorného. Mám ale ráda kontrast protikladů a věřím, že vše může dobře fungovat jen tehdy, pokud jsou yang a yin energie v rovnováze. Proto se vedle dynamické Aštanga jógy věnuji i klidnější a meditativní yin józe, kterou studuji u Sebastiana Pucelle a Murielle Burellier. Z českých lektorů jsou mi inspirací kromě Láďi Pokorného i Petra Vonšovská, Vašek Krejčík, Dana Beierová, Jaruška Sedláčková nebo Lucie Königová. Také jsem měla možnost učit se od Manju Joise, Maxe Stroma, Nancy Gilgof, Bobbi Misti, Olivie Crooks nebo Jammese Higginse.

03.11.2015 - 07:13

,

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu