Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Otevřete svoje srdce a načerpejte energii

Léto je konečně tady! Otevřete svoje srdce a načerpejte energii a dobrou náladu pomocí této sekvence záklonů. Záklony otvírají a protahují hrudník, ramena, břicho, kyčle a přední stranu stehen, a zároveň posilují do hloubky zádové svaly. Stimulují funkci ledvin, nadledvinek i štítné žlázy. Pomocí záklonů otvíráme místa, která byla dosud uzavřená, nejvíce srdeční čakru – povzbuzujeme tak naši sebedůvěru a otvíráme se našim emocím.

Silné svaly na zádech, které pomocí záklonů budujeme, nám umožní pohodlně sedět nebo stát vzpřímeně při každodenních činnostech. Dodávají nám energii, protože uvolňují napětí a zablokovanou energii v oblasti krku, hrudníku, břicha a pánve. Udržují naší páteř zdravou a ve správném postavení.
Při provádění této sekvence neusilujte tolik o její perfektní provedení, raději se zaměřte na to, jak Vás pozice postupně otvírají, dodávají Vám elán a energii. Užívejte si je, vždyť o tom je léto!

Na začátek se pohodlně posaďte na podložku, páteř je vzpřímená a hrudník otevřený. Na několik minut klidně dýchejte a soustřeďte se na svůj dech, pomalu prodlužujte výdech. Stanovte si záměr cvičení. Na zahřátí si zacvičte 3 – 5x oblíbený Pozdrav slunci. Zkuste při něm nikam nespěchat a užívat si každý pohyb.

1. Zaujměte pozici střechy (adho mukha svanasana)

Dejte pravou nohu mezi dlaně a s nádechem se zvedněte tak, aby hrudník byl v prodloužení zadní nohy („poloviční bojovník“), paže upažené do stran. S výdechem se zvedněte do pozice bojovníka I (virabhadrasana I). Hrudník je otevřený v mírném záklonu a paže jsou vzpažené. S nádechem se vraťte do polovičního bojovníka a s výdechem zpátky do mírného záklonu. Zopakujte 3x a pak s dalším výdechem se přesuňte do střechy. Proveďte na opačnou stranu.

2. Z pozice střechy se s nádechem otevřete do psa s hlavou vzhůru (urdhva mukha svanasana)

Hrudník je otevřený, bedra zůstávají široká, ramena směřují dolů a dozadu, lokty jsou propnuté a nohy se opírají o kolena a nárty nebo jen o nárty (viz.obr.). S výdechem se vraťte do střechy. Zopakujte 3-5x a pak se vraťte do střechy. Prodýchejte v pozici střechy na 3-5 dechů, páteř je dlouhá a s každým výdechem uvolňujte napětí, které v sobě cítíte.

3. Přesuňte se přes klik do lehu na břiše

Pokrčte obě nohy v kolenou, chytněte si nárty rukama a s nádechem zvedněte ramena a hrudník od podložky do pozice luku (dhanurasana). Tlačte nárty do svých dlaní, ramena jsou otevřená a uvolněná k zemi. S výdechem pozici uvolněte a s dalším nádechem se do ní zase zvedněte. Zopakujte 3-5x. Uvolněte se na zem, na několik dechů prodýchejte a pak se vraťte zpátky do střechy.

4. Přejděte do vysokého kleku

Položte si dlaně na hýždě, lokty směřují dozadu. S výdechem pomalu otevřete hrudník do pozice velblouda (ustrasana). S nádechem uvolněte zpátky, s dalším výdechem se zakloňte kousek víc a s nádechem zase uvolněte. Ruce při tom posouvejte vždy o kousek níž, až dosáhnete na paty (pokud je to příliš daleko, dejte špičky nohou pod sebe) Hlavu zakloňte jen, pokud Vám to je příjemné (viz.obr.), jinak nechte hlavu v prodloužení páteře a dívejte se před sebe nahoru. Vydržte na 3 dechy a pak s nádechem se vraťte do sedu na patách a odpočiňte si.

5. Přejděte do lehu na zádech

Postavte chodidla na zem, kolena pokrčená, paže podél těla. S nádechem zvedněte boky ze země do pozice mostu, nechoďte hned úplně nahoru. S výdechem se vraťte zpátky na zem. Zopakujte 3x, pokaždé o kousek výš. Vraťte se zpátky dolů a odpočiňte si. Pak dejte dlaně vedle hlavy, prsty směřují k tělu, lokty jsou pokrčené a směřují ke stropu. S nádechem zvedněte trup nahoru do pozice kruhu (urdhva dhanurasana). Vydržte na 3 dechy a opatrně se vraťte na zem.
Na závěr si udělejte oblíbenou rotaci vleže na zádech a poté přejděte do závěrečné relaxace v pozici mrtvoly na 10 minut.

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu