Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Jógová rozcvička pro golfisty

joga pro golfisty

Golf je krásná hra, která trvá několik hodin, je v ní hodně jednostranné zátěže a přesně vedeného pohybu s velkým soustředěním. Proto je důležité se před hrou, nebo i tréninkem, poctivě protáhnout a zahřát svaly.

Jóga je pro golfisty výborným kompenzačním tréninkem – ať fyzickým, tak mentálním. Můžete v ní posílit hluboký stabilizační systém, který Vám pomůže chránit záda při rotacích v odpalech, vyrovnat nestability způsobené jednostrannou zátěží, protáhnete unavené nohy z dlouhé chůze po hřišti, naučíte se soustředit na přítomný okamžik, tedy každý konkrétní odpal, ale i relaxovat a užívat si hru.

Tato rozcvička je vhodná jak před hrou, tak po ní. Nepotřebujete nic, jen jednu hůl a tak 10 minut času.

1. Hora s protažením ramen

A) Postavte se do stoje vzpřímeného, chodidla jsou na šířku kyčlí a pohlídejte si, abyste paty neměli příliš k sobě a prsty příliš ven (tak stojíme obvykle a pak nás bolí bedra ☺. Uchopte hlavu hole do pravé dlaně, dejte hůl za záda, pravý loket směřuje vzhůru, levou rukou chytněte hůl za zády a lehce táhněte dolů, abyste cítili, jak se protahuje pravý triceps a otvírá se pravá strana hrudníku a rameno. Pozor nekulaťte se v zádech, pořád udržujte vzpřímený postoj. Vydržte 5 dechů a vystřídejte strany.

joga_pro_golfisty8

B) Uchopte hůl do dlaní za hlavu a grip, stůjte pořád na šířku kyčlí nebo i v trochu širším postoji, zvedněte paže vzhůru a ukloňte se doprava. Můžete buď vydržet na každou stranu 5 dechů, nebo střídat strany dynamicky – s nádechem do úklonu a s výdechem do vzpřímené pozice a na druhou stranu.

joga_pro_golfisty7

2. Trojúhelník

Přejděte do širokého rozkročení, vytočte pravou špičku úplně doprava, u levé nohy jsou prsty lehce dovnitř. Postavte hůl kousek od sebe doprava a lehce se o ni opřete v úklonu, levá ruka se otvírá vzhůru k nebi. Protáhnete tak nohy (vnitřní stehna, třísla) a otevřete hrudník. Vydržte na 5 dechů a poté rovnou přejděte do úplného otevření tím, že levou paži vytáhnete doprava, třeba jí zkuste položit až na hůl. Vydržte 5 dechů a vystřídejte strany.

joga_pro_golfisty6

joga_pro_golfisty5

3. Poloviční židle

Postavte se zpět do vzpřímeného postoje, pokrčte kolena a dejte pravý kotník na levé koleno, hůl postavte kousek před sebe a lehce se o ni opřete. Je tam proto, aby Vám pomohla udržet rovná záda a rovnováhu, ale plně na ni nespoléhejte ☺. Vydržte 5 dechů a vystřídejte strany. Protáhnete tak vnější stranu kyčlí a zároveň zahřejte stehna na stojné noze.

joga_pro_golfisty3

4. Nízký výpad

A. Ze stoje vzpřímeného se ukročte levou nohou dozadu, hůl máte opět před sebou a lehce se o ni opíráte. Nepředklánějte se trupem! Naopak hrudník otevřete a buďte ve vzpřímené pozici. Levá pata je vysoko a tlačíte ji dozadu, celá noha je zpevněná a poskytuje Vám oporu v této pozici. Vydržte 5 dechů a přejděte plynule do varianty B.

joga_pro_golfisty4

B. Odložte hůl na chvilku stranou, spojte dlaně k sobě a položte levý loket na pravé stehno do rotace. V této rotaci nejen protahujete záda a nohy, ale aktivizujete hluboký stabilizační systém, který Vám pomůže v rotacích při hře. S každým výdechem vtáhněte břicho a pánevní dno dovnitř, s nádechem prodlužujte páteř. Vydržte 5 dechů a pak obě varianty proveďte na druhou stranu.

joga_pro_golfisty2

5. Židle s rotací

Postavte se do vzpřímené pozice, hůl uchopte do dlaní za hlavu a grip. Pomalu pokrčte kolena a současně otevřete trup doprava. Levou paži můžete opřít o stehna, pravá ruka se otvírá vzhůru. Opět zahřejete stehna, zaktivujete hluboký stabilizační systém a otevřete hrudník a ramena. Vydržte 5 dechů a proveďte na druhou stranu. Poté se postavte do vzpřímené pozice, pokrčte pravou nohu dozadu a přitáhněte chodidlo k hýždím, s rovnováhou Vám pomůže hůl, kterou se můžete lehce opřít. Protáhněte přední stehno a pak vystřídejte strany.

joga_pro_golfisty1

Celou rozcvičku se soustřeďte na každý pohyb, zhluboka dýchejte, nenechte se rozptýlit děním kolem Vás. Trénujete tak Vaši pozornost a vnímání přítomného okamžiku. Teď a tady. Vy a Vaše hra. Užijte si ji!

Rozcvička přehledně

Inspiraci pozic si můžete vzít s sebou na hřiště – stačí si stáhnout přehledný plakátek níže. Zároveň se těšíme a vítáme vaši inspiraci pro ostatní. Tipy na pozice/sestavy můžete psát do komentářů nebo na náš facebook. Příjemné protažení.

jogaprogolfistyt

foto archiv: YOGAPOINT, autor Dana Beierová

Komentáře (0)
Dana Beierová

Hned na první lekci jógy před 12 lety jsem si uvědomila, že jóga je něco, co jsem dlouho hledala. Stala se mojí nedílnou součástí, a dnes už i profesí, která mi dává možnost být sama sebou, rozvíjet své schopnosti a mít se ráda i přes své nedostatky. Naučila mě žít v přítomnosti a být vděčná za každý okamžik. Proto jógu ráda předávám dál, svým studentům v lekcích, nebo i prostřednictvím napsaných řádků jejich čtenářům.

01.08.2016 - 14:36

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám