Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Jógová praxe pro lepší spánek

Tato lekce je určená pro Vaší večerní domácí praxi. Narovná a protáhne tělo po celém dni a pomůže Vám lépe usnout.  Cvičení zabere asi 30 minut, ale pokud tolik času nemáte, můžete si vybrat jen některé pozice. Zejména pozice 8. a 9. napomáhají lepšímu spánku.

Ujjayi dech

Postavte se na šířku podložky, kolena lehce pokrčte a zhluboka dýchejte ujjayi dech. S nádechem otvírejte paže do stran a s výdechem pomalu vraťte zpátky k sobě. Dýchejte takto pár minut.

dsc_0474 dsc_0478
Pes s hlavou dolů a dítě

Přejděte do psa s hlavou dolů a držte 5 dechů, přejděte do dítěte na 5 dechů, pak zpátky do psa, střídejte 3x.

dana beierova_downdog
Kobra

Ze psa přejděte přes prkno a klik do lehu na zem. S nádechem se pomalu otvírejte do kobry a s výdechem se pokládejte zpátky dolů. Opakujte 5x.

dana beierova_kobra
Hluboký podřep

Zvedněte se do psa, dejte chodidla na šířku podložky a přejděte do hlubokého podřepu. Vydržte cca 1 minutu (10 dechů).

podřep
Kráva a protažení paží

Překřižte kolena a posaďte se mezi kotníky do pozice krávy, vypodložte se blokem, pokud je potřeba! Použijte popruh na protažení paží. Chytněte popruh do pravé ruky a stočte ruku za záda, loket směřuje kolmo do stropu. Levou rukou chytněte popruh vzadu za zády a lehce ho stahujte dolů. Vydržte cca 1 minutu (10 dechů). Vystřídejte strany.

dsc_0506
Stůl

Postavte chodidla na zem, položte ruce za sebe na zem, podsaďte pánev a s výdechem zvedněte boky nahoru, dlaně v jedné z uvedených pozic. Varianta 1. – prsty vytočené ven z podložky, varianta 2. – prsty směřují dozadu pryč od těla, varianta 3. – prsty jsou otočené směrem k tělu. Každou variantu proveďte na 5 dechů.

dsc_0516

/

„Z“ pozice

Pravou nohu dejte přes podložku (noha je rovnoběžně s horním okrajem podložky, pravé chodidlo je prošlápnuté), levou nohu stočte za sebe a předkloňte se k pravému kolenu (pokud necítíte protažení v pravé kyčli, předkloňte se k pravému chodidlu). Vydržte v pozici 2 minuty a pak vystřídejte strany.

dana beierova_z_pose
Protažení nohou s popruhem

Položte se na záda, dejte pravou nohu do popruhu a propněte vzhůru. Levá noha je buď pokrčená, nebo natažená. Poté dejte popruh do pravé ruky a otevřete pravou nohu vpravo.  A pak dejte popruh do levé ruky a dejte nohu přes tělo na levou stranu. V každé variantě vydržte na 5 dlouhých dechů. Vystřídejte strany.

dsc_0530 dsc_0535
Nohy nahoru nebo relaxace

Dejte si podložku ke stěně a dejte nohy nahoru na 7 minut. Nebo si na stejnou dobu udělejte relaxaci v savasaně.

dana beierova_viparitakaranidana beierova_savasana

Závěrečná meditace

Posaďte se do pohodlného sedu. Na pár minut sledujte Váš klidný dech, propojte se v mysli i srdci s někým blízkým, poděkujte, vyslovte přání.

 

Převzato ze stránek autorky: www.jogapodebrady.cz
foto: Pepa Martin, oblečení: YOjogaYO a Reebok, prostor: studio Bliss Poděbrady

Komentáře (0)
Dana Beierová

Hned na první lekci jógy před 12 lety jsem si uvědomila, že jóga je něco, co jsem dlouho hledala. Stala se mojí nedílnou součástí, a dnes už i profesí, která mi dává možnost být sama sebou, rozvíjet své schopnosti a mít se ráda i přes své nedostatky. Naučila mě žít v přítomnosti a být vděčná za každý okamžik. Proto jógu ráda předávám dál, svým studentům v lekcích, nebo i prostřednictvím napsaných řádků jejich čtenářům.

30.11.2016 - 12:24

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám