Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Zdravé veganské svačinky

Kdo nemiluje jídlo a malé svačiny? Svačiny jsou mou oblíbenou částí dne, kdy mám chvíli pro sebe a načerpám trošku energie. Jak se ale vyvarovat tomu, že skončíme u obyčejného rohlíku se sýrem nebo u zakoupených sušenek? Když jsme v pohodlí domova a všechny zásoby v kuchyni máme na dosah ruky, je jednoduché připravit si nějakou zdravější svačinu, kterou můžete v průběhu dne ukusovat.  Pojďte se mrknout na mé oblíbené!

hummus-se-zeleninou

Hummus se zeleninou

Ingredience:

  • hummus = cizrnová pomazánka
  • jakákoliv zelenina dle chuti

Jak na to: Zeleninu omyjeme, nakrájíme a připravíme na talířek vedle pár lžic hummusu. Jednotlivé kusy zeleniny namáčíme do hummusu a tadá, výživná svačina plná barev je na světě!

Datle plněné ořechovým máslem

Není nic jednoduššího, rychlejšího a sladšího než tento svačino-dezert. Tajemství je ukryté v nasládlé karamelové chuti datlí a jejich gumové a měkoučké textuře. V kombinaci s vrstvou ořechového másla je to nepopsatelná lahoda.

Ingredience:

  • datle – nejlepší jsou ty největší, nejměkčí a nejsladší zároveň – odrůda Medjool
  • jakékoliv ořechové máslo (mandlové, kešu, arašídové, lískooříškové…)

Jak na to: Z datlí vyjměte pecky, vypeckované je přendejte na talířek a každý kus obdařte štědrým množstvím ořechového másla. Máslo můžete do datle lehce „uzavřít“, nebo nechat jen tak. Výsledek je v každém případě báječný, neuvěřitelně lahodný a slaďoučký.

domaci-granola

Domácí granola

Ingredience:

  • ovesné vločky – 2 hrnky
  • semínka – 1,5 hrnku
  • ořechy – 1,5 hrnku
  • mletá skořice – 2 lžičky
  • mletý zázvor – 1 lžička
  • kokosový olej – 3 lžíce
  • tekuté sladidlo – med, javorový/datlový sirup – 3 lžíce
  • vanilkový extrakt – 1 lžička
  • rozinky/brusinky – 1 hrnek
  • kokosové lupínky – 1 hrnek

Jak na to: Ovesné vločky, semínka, ořechy (dle libosti můžeme rozmixovat na menší kusy) promícháme v míse se skořicí, zázvorem a špetkou soli. V kastrůlku si rozehřejeme kokosový olej s medem a vanilkovým extraktem, dokud nebude směs propojená a krásně tekutá. Tou pak zalijeme suché ingredience v míse a poctivě promícháme, aby bylo vše obaleno lepkavou směsí.

Rozprostřeme na 2 plechy vyložené pečícím papírem a pečeme na 165 °C cca 20-30 minut – dokud není granola hezky nazlátlá a necítíme její vůni. Nezapomeňte granolu občas promíchat a otočit, aby se propekla rovnoměrně. Po vyndání z trouby do ještě teplé granoly vmícháme sušené ovoce (rozinky, brusinky) a kokosové plátky. Necháme vychladnout a skladujeme ve vzduchotěsné nádobě.

Granola sama o sobě vydrží několik týdnů, ale věřte mi, že ji sníte téměř okamžitě po vydání z trouby. U nás doma tuhle zdravou a křupavou dobrotu děláme týden co týden. Dá se posypat na ovoce, ovesnou kaši, zakomponovat ji do jogurtu či do misky s mlékem. Anebo ji můžete chroupat jen tak!

 

Komentáře (0)
Vendula Jindrová

Jsem studentka, velká milovnice jógy, zdravého životního stylu, hudby, čtení a pohody. Jóga se stala před pár lety nedílnou součástí mého života a od té doby není den, kdy bych si ji nezacvičila.

10.09.2017 - 15:03

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám