max verze 2
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Zdravé veganské svačinky

Kdo nemiluje jídlo a malé svačiny? Svačiny jsou mou oblíbenou částí dne, kdy mám chvíli pro sebe a načerpám trošku energie. Jak se ale vyvarovat tomu, že skončíme u obyčejného rohlíku se sýrem nebo u zakoupených sušenek? Když jsme v pohodlí domova a všechny zásoby v kuchyni máme na dosah ruky, je jednoduché připravit si nějakou zdravější svačinu, kterou můžete v průběhu dne ukusovat.  Pojďte se mrknout na mé oblíbené!

hummus-se-zeleninou

Hummus se zeleninou

Ingredience:

  • hummus = cizrnová pomazánka
  • jakákoliv zelenina dle chuti

Jak na to: Zeleninu omyjeme, nakrájíme a připravíme na talířek vedle pár lžic hummusu. Jednotlivé kusy zeleniny namáčíme do hummusu a tadá, výživná svačina plná barev je na světě!

Datle plněné ořechovým máslem

Není nic jednoduššího, rychlejšího a sladšího než tento svačino-dezert. Tajemství je ukryté v nasládlé karamelové chuti datlí a jejich gumové a měkoučké textuře. V kombinaci s vrstvou ořechového másla je to nepopsatelná lahoda.

Ingredience:

  • datle – nejlepší jsou ty největší, nejměkčí a nejsladší zároveň – odrůda Medjool
  • jakékoliv ořechové máslo (mandlové, kešu, arašídové, lískooříškové…)

Jak na to: Z datlí vyjměte pecky, vypeckované je přendejte na talířek a každý kus obdařte štědrým množstvím ořechového másla. Máslo můžete do datle lehce „uzavřít“, nebo nechat jen tak. Výsledek je v každém případě báječný, neuvěřitelně lahodný a slaďoučký.

domaci-granola

Domácí granola

Ingredience:

  • ovesné vločky – 2 hrnky
  • semínka – 1,5 hrnku
  • ořechy – 1,5 hrnku
  • mletá skořice – 2 lžičky
  • mletý zázvor – 1 lžička
  • kokosový olej – 3 lžíce
  • tekuté sladidlo – med, javorový/datlový sirup – 3 lžíce
  • vanilkový extrakt – 1 lžička
  • rozinky/brusinky – 1 hrnek
  • kokosové lupínky – 1 hrnek

Jak na to: Ovesné vločky, semínka, ořechy (dle libosti můžeme rozmixovat na menší kusy) promícháme v míse se skořicí, zázvorem a špetkou soli. V kastrůlku si rozehřejeme kokosový olej s medem a vanilkovým extraktem, dokud nebude směs propojená a krásně tekutá. Tou pak zalijeme suché ingredience v míse a poctivě promícháme, aby bylo vše obaleno lepkavou směsí.

Rozprostřeme na 2 plechy vyložené pečícím papírem a pečeme na 165 °C cca 20-30 minut – dokud není granola hezky nazlátlá a necítíme její vůni. Nezapomeňte granolu občas promíchat a otočit, aby se propekla rovnoměrně. Po vyndání z trouby do ještě teplé granoly vmícháme sušené ovoce (rozinky, brusinky) a kokosové plátky. Necháme vychladnout a skladujeme ve vzduchotěsné nádobě.

Granola sama o sobě vydrží několik týdnů, ale věřte mi, že ji sníte téměř okamžitě po vydání z trouby. U nás doma tuhle zdravou a křupavou dobrotu děláme týden co týden. Dá se posypat na ovoce, ovesnou kaši, zakomponovat ji do jogurtu či do misky s mlékem. Anebo ji můžete chroupat jen tak!

 

Komentáře (0)
Vendula Jindrová
Vendula Jindrová

Jsem studentka, velká milovnice jógy, zdravého životního stylu, hudby, čtení a pohody. Jóga se stala před pár lety nedílnou součástí mého života a od té doby není den, kdy bych si ji nezacvičila.

10.09.2017 - 15:03

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu