ayurveda beauty kveten
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Ořech jako superpotravina

Jíte ořechy nebo ořechová másla? Pak si snížíte hladinu cholesterolu, potlačíte zánětlivé
procesy a zvýšíte metabolickou aktivitu v organismu, takže podpoříte takzvanou zdravou
hmotnost. Ořechy jsou zdrojem kvalitních bílkovin. A to včetně aminokyseliny argininu, která
je zjednodušeně řečeno umožní relaxaci cévních stěn a sníží krevní tlak.

Vlašský ořech: král mezi ořechy

Z mnoha studií vychází jako nejzdravější naše běžné vlašské ořechy. Obsahují téměř
dvojnásobně více ochranných antioxidantů než ostatní druhy ořechů. Antioxidanty ochraňují
před poškozováním buněk, které se běžně podílejí na kardiovaskulárních a nádorových
onemocněních i předčasném stárnutí. Vlašské ořechy jsou i bohatým zdrojem protizánětlivých
omega 3 mastných kyselin a těm, kdo nejedí ryby, je mohou nahradit. Ořechy také mohou
podporovat snižování hmotnosti a díky obsahu manganu i omezovat premenstruační potíže.

Prospěšnost ostatních ořechů?

Mandle obsahují nejvíce vlákniny mezi ořechy a jsou i nejbohatším zdrojem vitamínu E.
Kešu ořechy jsou výborným zdrojem železa a zinku. Železo je nezbytné pro zajištění přenosu
kyslíku do jednotlivých buněk a zinek je zásadní pro zdravý imunitní systém i zrak.
Pekanové ořechy obsahují vysoké množství antioxidantů, mohou omezovat tvorbu tukových
usazenin v cévách. Nedávná lékařská studie například zjistila, že příjem pekanových ořechů
dokáže snížit LDL cholesterol až o 33 procent.
Pouhý jeden brazilský ořech může dodat denní doporučenou dávku selenu a například na
Novém Zélandu, kde je selenu v půdě nedostatek jsou právě brazilské ořechy doporučovány
ke krytí tohoto nedostatku. Studie naznačují, že jejich příjem může zabránit vzniku rakoviny
prostaty.
Makedonské ořechy obsahují nejvíce prospěšných monenenasycených tuků mezi ořechy. Tyto
zdravé tuky snižují hladinu LDL cholesterolu a krevní tlak.
Pistácie mají mezi ořechy nejméně kalorií a díky své skořápce je jejich konzumace obzvláště
vhodná pro hubnoucí, protože loupání značně zpomaluje tempo a celkové množství
přijímaného jídla. Pistácie navíc obsahují hořčík, který zklidní nervy i svaly a vitamín B6
prospěšný pro podporu imunitního systému i zlepšení nálady.

Účinnost potvrzují studie

Uvedená fakta nepochází od pěstitelů ořechů, ale shrnují výsledky odborných studií. Za
všechny uvádím odkazy na dvě nedávné studie publikované v prestižních lékařských
databázích:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22187094.1
http://www.sciencedaily.com/releases/2011/02/110224145607.htm

Terapie ořechy?

Všechny vypsané účinky jsou přímo léčivé a bez jakýchkoliv vedlejších účinků. Takto
bezvadně nefungují žádné léky na světě, a proto ořechy určitě řadím mezi superpotraviny.
Pravidelnou konzumaci ořechů doporučuji jako prevenci mnoha zdravotních potíží i
případnou podporu léčby nemocí.

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

07.08.2012 - 10:46

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu