Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Uvolněte tělo, mysl i duši. Nalaďte se na podzimní čas

V podzimních dnech nás často přepadnou nezpracované emoce a tělo nás upozorňuje na potřebu introspekce a zaslouženého odpočinku po plodném období jara a léta. Dopřejte si uvolnění a restart nejen svému tělu, ale i duši. Podpořte svůj imunitní systém a nalaďte se na své nitro. Zvolte dynamično po ránu a navečer dopřejte svému tělu hluboký dech a jemný pohyb.

Dynamika po ránu.
Stačí jen málo, abychom jsme se cítili naplněni energií ihned po probuzení, a to převážně v podzimním čase, kdy bychom jsme se raději viděli pod peřinou a v teple.
Vezměte podložku, otevřete okno pro čerstvý ranní vzduch a pomalu se nalaďte na plynulý, dlouhý dech. “Odlepte” prsty od podložky a roztáhněte je (do vějíře), poté od malíčku až po palec pokládejte prsty zpět na podložku. Protáhněte se za temenem hlavy, svá ramena se snažte držet od uší a s hlubokým výdechem otevřete hrudník. Protáhněte ruce směrem nahoru, zatlačte paty do podložky a zároveň i hrany nohou od malíku až po paty. Prodýchejte se ve výše popsané pozici a přejděte do pozdravu slunce B.

Pozdrav slunci B
Velmi rozmanitý pozdrav ihned po ránu. Nabízí nám hned několik ásanových variant pro “nabuzení” a probuzení našeho těla. Každá z ásán, která je právě v pozdravu slunci B (viz obrázek) zakomponována má svůj úděl. Nejenže dochází k perfektnímu prohřátí našeho těla, ale zároveň nás vede ke koncentraci směrem k našemu dechu, což je velmi potřebné pro svěží start do nového dne.

Pozdrav slunci nám taktéž ukazuje cestu k lepšímu postoji, a to nejen na úrovni fyzické, ale taktéž postoj, jakým si zvolíme prožívat další den a jak dovolíme našemu tělu “projevit se” v běžných denních záležitostech.

Hluboký dech a jemný pohyb pro večerní pohodu 

Večer bychom měli naopak věnovat čas našemu tělu jemnou péči a hluboký dech. Posaďte se na podložku, zapalte si svíčky a jenom dýchejte. Nechte se vést přirozeným dechem, po několika minutách si uvědomte svůj posed. Můžete se zeptat sami sebe “je mi takto pohodlně?”, “sedí se mi dobře?”, “je třeba udělat nějaký pohyb pro větší pohodlí?”. Protáhněte se, zhluboka se nadechněte a vydechněte a vědomě se soustřeďte na své sedací kosti, poté na páteř, ramena, až na temeno hlavy. Hřbety rukou nechte volně ležet na stehnech a pouze se soustřeďte na dech. Pokud se vám budou do mysli vkrádat myšlenky různých typů, dovolte si je přijmout, ale zároveň ještě s hlubším a intenzivnějším dechem je nechejte odejít.

Pokud se někdo bude cítit komfortně po dechovém cvičení, už není třeba zařazovat jemný pohyb v podobě pozice kočky (viz obrázek) a následném protažení v kobře (viz obrázek). Pokud se však rozhodnete pro jemné protažení po dechovém cvičení, setrvejte v každé z pozic alespoň pět nádechů a výdechů s plným jógovým dechem. Po protažení v kobře s hlubokým nádechem jemně přejděte do pozice psa s hlavou nahoru (viz obrázek), kde se vědomě soustřeďte na otevírání hrudníku po každém výdechu. Následně přecházejte do pozice psa s hlavou dolů (viz obrázek), kde setrvejte alespoň po deset nádechů a výdechů s následným přechodem do pozice dítěte.

Po jemném protažení a závěrečném setrvání v pozici mrtvoly, můžete pokračovat ve večerní rutině a poděkovat za vše co jste během celého dne zažili.

 

Pozice kočky

Pozice kobry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozice psa s hlavou nahoru

Pozice psa s hlavou dolů

Komentáře (0)
Lucie Hitmárová
Lucie Hitmárová

S jógou jsem se seznámila, když mi bylo 17 let, v období kdy jsem si procházela osobními těžkostmi. Jóga je pro mě lékem těla, mysli a duše. V mých úplných začátcích jsem praktikovala velmi zlehka a nepravidelně, dnes jsem józe propadla natolik, že ji s velkou chutí a radostí praktikuji každý den. Den ode dne se učím novým věcem, jelikož jsem na začátku své jógové cesty.
Jóga mi přináší radost, klid, pozitivní náhled na život, přijetí sám sebe a svého pravého „Já“. Ráda bych se taktéž o tu neskutečnou radost podělila s druhými.

18.10.2019 - 13:34

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám