karma brezen 2017
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Tajemství mládí z Tibetu

Jarmila Kučmášová …cvičím Tibeťany mnoho let. Cvičím i jógu. A čím déle cvičím Tibeťany, více a více vidím, jak geniálně je vymyšleno těchto „směšných“ pět cviků. Procvičí zcela stejně naše tělo jako desítky ásan z různých jógových škol.

Když někomu říkám, že cvičím Pět Tibeťanů, připadám si stejně, jako předseda golfového hřiště v Horní Lhotě, když musel obhajovat jejich lidové ceny. „I za dvě stovky si můžeš zahrát stejně kvalitní hru, jako na hřišti, kde tě to vyjde na tisíce.“ Lidé cvičící jógu, ale i někteří lektoři, mi dávají najevo totéž. Pět Tibeťanů jim přijde jako moc „levná“ jóga, kterou často za jógu ani nepovažují…

Cvičím Tibeťany mnoho let. Cvičím i jógu. A čím déle cvičím Tibeťany, více a více vidím, jak geniálně je vymyšleno těchto „směšných“ pět cviků. Procvičí zcela stejně naše tělo jako desítky ásan z různých jógových škol.

Cílem jógy je Poznání a Spojení duše s tělem. Totéž se docílí při cvičení Tibeťanů. Když se ovšem cvičí, každý den. Čas tomu nebrání, cvičení zabere přibližně patnáct minut. Lze cvičit nejen každý den, ale kdekoliv. Ve stanu, na louce, v hotelu. Na dovolené u moře, u tchyně, v obýváku, či v koupelně, v podnájmu, na koleji, ba i ve stodole či sklepě. To u cvičení jógy dost dobře nejde. Jediné, co na cvičení potřebujete, je asi čtvrt hodinka soustředění a kus místa. Takže nejde cvičit u televize, při hře s dětmi… Když Tibeťané „dorazili“ do Evropy a Ameriky, klasická jóga se tam cvičila už dávno. Pět Tibeťanů ale přišlo jako sestava cviků, kterou zvládne každý a která má při denním cvičení velmi blahodárný účinek na organismus a ve výsledku může dokonce i omladit organismus!

Proč působí na omlazení organismu a na zdraví, na kondici?
1. Tajemství je v tom, že všechny cviky z Tibeťanů působí na brzlík. Vždy, když princip cviků zájemcům o cvičení vysvětluji, vzpomenu si na známého léčitele Janču, který už v dobách totality učil lidi mačkat si bod brzlíku! O reflexivní terapii či o akupunkturních bodech se nic u nás nevědělo, alternativa byla tabu. Navíc se dlouho tvrdilo, že brzlík zaniká v pubertě. Stimulací brzlíku se totiž docílí mnoha velmi pozitivních věcí:
-Ve zvýšené míře se začnou tvořit ochranné T-buňky (pomocí thymoxinu, hormonu brzlíku), které se nikde jinde nenachází
– Posiluje se Vaše imunita
– Pomáhá léčit páteř a bolavá záda
– Mizí problémy s pohlavními orgány, hormonální sféra se upraví
– Zlepšuje se funkce sleziny, která mimo jiné, má na starosti i likvidovat vznikající „zvrhlé“ rakovinné buňky
– To vše dokáže obyčejných a „směšných“ pět cviků. Posiluje se funkce štítné žlázy. Třešničkou na dortu je ono omlazení.

Jak cvičit Tibeťany: hlavně postupně. Začínáme cvičit první týden jen minutu dvě. Od každého cviku jen jedno opakování! Každý týden pak přidáme jedno opakování. Až za 21 týdnů se dostaneme k cíli, tj. k dvanácti patnácti minutám. Naučíme se mezitím dýchat, pomalu procvičovat každou část organismu, vnímat své tělo, cítit energie. A vizualizovat svůj brzlík, štítnou žlázu.

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

30.06.2014 - 13:11

,

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu