Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Na zdraví!

Tělo lze přirovnat ke stroji s motorovým pohonem. Dokud bude pravidelně používán dle návodu od výrobce, dostávat kvalitní palivo a láskyplnou péči, funguje k naší radosti dlouhou řadu let. Pokud ale bude zahálet kdesi v koutě, občas do něj kopneme a nalijeme blíže neidentifikovatelnou kapalinu z nádoby opředené pavučinou, těžko se dočkáme stejného výsledku.

Dobré zdraví si nelze udržet bez dostatečného pohybu a kvalitní stravy. Někteří lidé zastávají názor, že pravidelnou návštěvou fitcentra a čtyřmi bílky z mikrovlnky k snídani si zajistí krásu a zdraví. Je možné, že se tím dopracují k oku lahodící postavě, ale o zdraví a energetické rovnováze si mohou nechat jen zdát. Správné posilování, které je ovšem k vidění pouze ojediněle, je za předpokladu doplnění vhodnou pohybovou aktivitou, například pravidelnou praxí jógy, zcela v pořádku. Proti bílku jako složce vyvážného jídla by se také nedalo nic namítnout. Používání mikrovlnné trouby z energetického hlediska zásadně nedoporučujeme, ideální příprava jídla je na ohni. Není to žádná věda, stačí pouze přemýšlet…

Nejpřirozenějším lidským pohybem je chůze a toho by se mělo co nejvíce využít – nestojí žádné peníze, naopak můžeme ještě ušetřit za benzín nebo MHD a zvládne ji každý. Mírně se rozkročíme, váha je na obou nohou stejná, ramena tlačíme dolů, lopatky k sobě směrem k páteři, podsadíme pánev, zatáhneme břicho, hlavu vzhůru, ruce volně podél těla. Už jen tím aktivujeme dolní fixátory lopatek, svaly mezilopatkové a břišní – důležité pro správné postavení páteře. A můžeme vyrazit. Pohyb vychází z kyčlí, došlapujeme na paty, následují malíkové hrany a pak zbytek chodidla. Časté chyby jsou vystrčený zadek, jeho „vrtění“, ramena dopředu, předsunutá brada. Tím si zaděláváme na bolavá a hrbatá záda.

U stravy je nejdůležitější kvalita. Nejen z hlediska kombinace, použitých surovin, ale také přípravy a především čerstvosti a čistoty. Od několik dnů starých tučných omáček s prorostlým masem nebo nahnilého ovoce či zeleniny satvickou energii nečekejme. Teplá jídla by se měla ohřívat do 4 hodin po jejich uvaření. Pamatujme, že hnilobné bakterie jsou pouhým okem neviditelné. Zrovna tak bychom si měli hlídat množství požité stravy. Polovina žaludku by měla být zaplněna jídlem, čtvrtina vodou a zbývající čtvrtina vzduchem. Některé zdroje uvádějí plnění po třetinách. Ať tak či onak, ruku na srdce, většina populace jede nadoraz.

…a hlavně buďme spokojeni, šťastni a mějme se rádi. Radujme se z maličkostí. Pokud snad máme pocit, že se nic nedaří, celý svět se proti nám spiknul, nezoufejme. Všechno má svůj význam a nic se neděje náhodou. Vždyť špatné dny dělají z těch dobrých ještě lepší.

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

30.06.2014 - 13:30

,

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu