Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Pánevní dno vždy na prvním místě

panevni_dno

Pojem pánevní dno většinou mezi neznalými vyvolá rozpačitý úsměv. Ačkoliv jsem si během své životní “fitness” dráhy většinou uvědomovala funkci svalů pánevního dna, zase takový význam jsem mu nepřikládala. Teď vím, že je to absolutní základ, kterým by se mělo vždy začínat. Bez ohledu na věk, kondici, nebo pohlaví. Nemůžete jít přeci hned maturovat z goniometrických funkcí, když neumíte sčítat.

 Důležitost něčeho si totiž bohužel uvědomíte až ve chvíli, když s tím začnete mít problémy. To u mě nastalo po porodu. Přestože jsem měla nezdolatelnou chuť začít ihned pořádně cvičit a běhat, cítila jsem, že bez pořádných základů nemůžu dál stavět. Tehdy jsem objevila důležitost jemného cvičení a jako první začala posilovat právě svaly pánevního dna.

Proč se na ně zaměřit?

Jejich ochabnutí může způsobit nepříjemnou inkontinenci, bolest beder, nebo potíže v sexuální rovině. Pánevní dno má za úkol “podpírat” všechny břišní orgány a tím napomáhat k jejich správné funkci, a samozřejmě také stabilizovat bederní páteř.
Je to takový váš pevný střed, vždyť ostatně svaly pánevního dna patří do hlubokého stabilizačního systému páteře. A o tom se dnes ví už v téměř každém fitcentru.

Čím jemněji, tím lépe!

Posílení středu těla (či přímo konkrétně pánevního svalstva) vám dnes slíbí kdejaké cvičení. Pilates, bosu, bodyball, overball, trampolíny… Úspěch tkví ovšem v daleko jednodušších cvičeních. Pánevní dno neposílíte bez koncentrace a vědomí toho, kde se vlastně tyto svaly nachází a jak je zapojit.

Pojďte se na to podívat ryze prakticky a velice přízemně – zkuste vaše pánevní dno vnímat jako obyčejnou nákupní tašku. Samozřejmě většinou přemýšlíme pouze nad tím, co do ní dáváme – aby jídlo bylo kvalitní, zdravé a dobré. Určitě každý ale už někdy zažil situaci, kdy se nám taška na cestě domů z obchodu protrhla, a veškerý obsah se vysypal na zem a znehodnotil. Ta taška zkrátka nebyla kvalitní, nebyla pevná – možná jste to už při odchodu ze supermarketu tušili, ale přesto jste do ní všechny věci vtěsnali a doufali jste, že to vydrží. Nevydržela. K čemu bylo, že jste si zakoupili drahé mléko od farmáře, když teď leží rozlité na zemi…?

Tolik k metafoře svalů pánevního dna a teď přímo k věci. Vytvořila jsem pro vás dvacetiminutovou sestavu na posílení pánevního svalstva, kterou zvládne naprosto každý (a prospěje naprosto každému!). Užijte si ji!

 

Komentáře (0)
Rozálie Eliášová
Rozálie Eliášová

Svou první lekci jógy jsem absolvovala v 16 letech a rozhodně to nebyla láska na první pohled. Brzy jsem ale začala tušit, že by jóga mohla do mého života přinést něco, co nutně potřebuji.
Po pár letech jsem se stala její instruktorkou a tím jsem konečně objevila to, co mě skutečně baví. Nyní předcvičuji jógu, natáčím videa s online lekcemi, píšu blog a jsem spokojená.
Díky józe.

07.10.2017 - 10:49

,

Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu