Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Čeho se vyvarovat při cvičení jógy – část II.

Přinášíme vám pokračování oblíbeného tématu.

Stačí jen několik špatných pohybů a hodina jógy vám může přínést více škody než užitku. Získejte ze své jógové praxe maximum tím, že se vyvarujete běžných chyb, které si nyní představíme.

Jóga je cesta a málokdo na ní dosáhne dokonalosti. Smyslem je postupné zlepšování. Mějte na paměti, že i když k základním pozicím stačí trocha vůle a jógamatka, neznamená to, že cvičíte správně a nebo si z hodiny odnášíte maximum toho, co můžete. Pokud při cvičení zapnete „autopilota“ a nesoustředíte se na chyby a jejich nápravu, přicházíte o přínosy ze cvičení a vystavujete se riziku zranění.

6. Přemýšlení

z tohodle tílka mi lezou prsa víc, než jsem myslela. Musím si koupit prací prášek. Co si dám k večeři? Tuhle písničku miluju… Jestli je vám něco z toho povědomé během vaší jógové praxe, pak se ochuzujete o duševní i tělesný přínos jógy. Koncentrujte se na svoje tělo a dech, to pomůže omezit rozptylování. I když to v případě chlapíka před vámi v psovi s hlavou dolů a pěkným zadkem může jít těžko.

Čeho se vyvarovat při cvičení jógy II.

7. Jdeme rovnou do pokročilých pozic

no jo, kdo by nechtěl zvládnout stoj na hlavě. Hodně lidí chvátá to těchto okázalých pozic aniž by plně zvládla ty základní. To je velká chyba, neboť jógové pozice jsou provázané a zvládnutí základů zaručuje, že máte dostatek síly, rovnováhy a pružnosti na pokročilejší pozice. Pokud příliš chvátáte, je těžké udržet správnou pozici, tzn. Nevyužíváte správné svaly a riskujete zranění.

8. Bojím se zeptat

proč byste měli platit za hodinu jógy, když naplno nevyužijete přítomnosti instruktora? Není tam jen jako mustr na opakování (od toho jsou DVD a on-line videa), ale aby vám pomohl zlepšit vaši jógovou praxi s ohledem na vaše potřeby a schopnosti. Nestyďte se na začátku hodiny říct (pokud se vás nezeptá), že jste tam nový, nebo že máte nějaké zranění a nebo jste těhotná. Pokud to instruktor nebude vědět, mohl by vás vést do pozic, které by způsobily více škody než užitku.

9. Chodím na cokoliv

i když máte nabitý program, tak není dobrý nápad jít na jakoukoliv hodinu, která se vám časově hodí, bez ohledu na stupeň vaší pokročilosti. Je to cesta jak si znechutit cvičení a nebo přivodit zranění. Nestyďte se zůstat v začátečnících a případnou změnu prodiskutujte se svým instruktorem. Řádně si přečtěte popis hodiny, jóga má spoustu stylů a třeba bikram nemusí vyhovovat úplně každému.

10. Přeskočení závěrečného zklidnění

pokud zbývá posledních pár minut a část jogínů balí podložky aby stihli další aktivity na seznamu úkolů – ignorujte je. Přeskakují jednu z nejdůležitějších částí jógy – závěrečné zklidnění. Hluboká relaxace může zabránit bolesti svalů, zvyšuje pružnost a snížení srdečního tepu a tlaku zabraňuje točení hlavy. K tomu pomáhá vnitřně uzavřít cvičení, soustředit vaše pocity a vychutnat si osvěžení. Povídání k pozici savasana najdete zde.

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

16.10.2014 - 15:35

,

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.



Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám