Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Výživa – co je zdravé a co ne?

Denně na nás chrlí množství magazínů články o zdravé výživě. Zatímco jeden doporučuje ono, druhý to vehementně popírá. Odborné výzkumy vyvrací mýty, aby je jiné označily za fakta. Při stanovování zdravého jídelníčku a výživového režimu se vyplatí především spoléhat na svůj rozum a naslouchat svému tělu. Více než jinde přitom platí, že všechno je individuální. Každý organismus, stejně jako každý metabolismus je jiný a každému tak vyhovuje něco jiného.
Přece jenom se však vědecké výzkumy, odborné články, specialisté i koneční konzumenti shodnou na několika základních pravidlech zdravé výživy. Dovolte nám je připomenout.

Hlavně pravidelně

Ať již bude váš individuální stravovací režim jakýkoliv, měl by být víceméně pravidelný. Den by měl začínat snídaní. Oběd by si měl každý dopřát v klidu, bez spěchu a starostí. Stejně tak i večeři, která by však měla být méně kalorická než oběd. Více energie tělo potřebuje v první polovině dne. Mezi hlavními chody se hodí i svačinky. Pravidelné porce, příjem energie každé 2 – 4 hodiny zaručí, že tělo nebude strádat. Člověk nebude hladovět a bude tak mít dost vitality pro zvládání každodenních povinností.
Zatímco pravidelné stravování nebývá problémem o dovolených, horší je to v pracovním shonu. I v práci však tělo potřebuje přísun energie. Udělejte si na jídlo čas, lépe se vám bude zvládat stres. Nezapomínejte ani na pravidelný přísun tekutin, které organismus potřebuje stejně tak jako jídlo. Přestože vodu přijímáme ve stravě, je třeba ji dodávat tělu i v čisté podobě. Její množství záleží také na tom, jakou činnost během dne vykonáváte.

Barevně a pestře

Znáte to rčení o tom, že čím barevnější talíř, tím je zdravější? O prospěšnosti ovoce a zeleniny není třeba pochybovat. Jen se vyplatí vybírat. Sezónní produkty jsou nejenom levnější, ale z nutričního hlediska také cennější než ty pěstované uměle a mnohdy i geneticky modifikované. Domácí produkty jsou mnohdy prospěšnější než exotické plodiny, které se kvůli dopravě často musejí dále chemicky ošetřovat. Zelenina z vlastní zahrádky je jistě zdravější než ta z velkovýroby.
Každý nemá prostor pro vlastní produkci, ale kvalitní ovoce a zeleninu si obstarat může. K dispozici jsou farmářské trhy a prodejny, které nabízejí pestrý sortiment plný chutí, vůní i zdraví. Zakoupit tak lze nejenom ovoce a zeleninu, ale třeba i čerstvé maso nebo tolik prospěšné ryby.
Pokrmy obohatí také nejrůznější koření, které může být zdrojem zdraví prospěšných látek. Právě koření se věnuje seriál na serveru Onlinezena.cz, kde najdete i řadu dalších tipů pro zdravou výživu a zdraví vůbec.

Zdroj:Onlinezena.cz

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

12.07.2014 - 07:41

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu