Festival evolution pozdim 2018
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Jóga pro zdravá záda: 4 důvody, proč to funguje

Sice naprostá většina z nás nemusí dřít na poli, ani v továrně, ani v hutích, naše kancelářské práce ale nejsou o nic zdravější. Stres, špatná židle, stará klávesnice a málo času na všechno: tady píchne, tady zabolí. Jóga je řešení. Je to takhle jednoduché? Skoro. Níže to podpoříme hned čtyřmi důvody!

1/ Stačí začít dýchat

Důležité jógové pravidlo zní, že pohyb je veden dechem. Nejdříve začnete fázi dechu, potom následuje pohyb. Už jen hlubší nádech do hrudi nebo do břicha otevírá hrudník, protahuje svaly kolem páteře a pomůže se v zádech narovnat

2/ Stres se skrývá v trapézech

Trapézy jsou svaly mezi šíjí a ramenem. Když se například něčeho bojíte, je vám zima nebo jste nervózní, instinktivně vytahujete ramena nahoru a trapézové svaly se křečují. Ruce založené na klávesnici a myši taky této svalové oblasti neprospívají. Ne nadarmo ale při józe stále slyšíte, jak je potřeba odtáhnout ramena od uší. Trapézové svaly si zaslouží alespoň tu půldruhou hodinu oddychu.

3/ Naloženo na bedrech

Jak byste pantomimicky znázornili bolest zad? Nejspíš se s výmluvným výrazem chytíte v kříži. Bederní páteř trpí neustálým sezením, ozývá se pak i ve spánku a nerovnováha v oblasti pánve může mít neblahý vliv také na zažívání a bolest kloubů dolních končetin. Jógové lekce už od hatha jógy pro začátečníky dbají na to, aby bedra nikdy nebolela ‒ řeší se to modifikací ásan nebo využitím jógových pomůcek. O bedra je prostě potřeba pečovat, teplem i zdravým protahováním, a jogíni to moc dobře vědí.

4/ Silný střed těla

Slyšíte to často od bodybuilderů: základem všeho je „kór“, core neboli jádro. Na józe určitě není cílem pěstovat buchtičky na břiše, nicméně pro zbavení se bolesti zad je zásadní mít posílené břicho a hluboké svaly kolem páteře. Ásana prkna je na to výborná, a samozřejmě také loďka či kobra. S těmi všemi se setkáte nejen na lekcích pro zdravá záda, ale i na hatha józe či vinyáse.

Šetřete si záda. S nemocnými zády se nedá pořádně sedět, chodit ani ležet. Tak občas opusťte kancelářskou židli trochu dřív a vyražte do nejbližšího yogacentra nebo aspoň domů na podložku!

 

Komentáře (0)
Redakce
Redakce

YogaPoint je jógový rozcestník, jehož záměrem je informovat a inspirovat. Je pro všechny, kteří se zajímají o jógu a s ní spojená témata, bez ohledu na styl, zdatnost, věk a místo. Nejen pro jogíny, ale i pro ty, kteří chtějí s jógou teprve začít.

21.04.2018 - 12:56

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu