Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Šalabhásana aneb česky pozice kobylky

pozice_kobylky

Kdybyste se mě ještě před nedávnem zeptali, jestli nějaké pozice „nemám ráda“, zcela jistě bych odpověděla, že ZÁKLONY!
…ano, dlouho jsem z nich měla respekt a vlastně i strach. Jde o takovou cestu do neznáma…vždyť kdy v běžném životě se pro něco zákláníme???

Pamatuji si ten pocit, když jsem šla poprvé s dopomocí svého učitele do mostu ze stoje…měla jsem pocit, že nemůžu dýchat, vnitřní instinkty se bouřily a nechtěly mě pustit dál, bolest v bedrech byla veliká! Pravidelnou praxí se ale tělo začínalo stávat zákonům otevřenější, povolila ramena i hrudník, svaly dostaly větší sílu a bederní část páteře se stala ohebnější.
Dnes mám zákony moc ráda! Vnímám je jako příležitost pro hledání a respektování svých možností, jako cestu k otevření srdce, jako chvíle, ve kterých mohu hlouběji prociťivat přítomnost svého dechu…

A není třeba pouštět se hned do hlubokých zákonů! Stačí začít těmi jemnějšími, které posílí svaly zad a otevřou hrudník…jako třeba šalabhásana/pozice kobylky!
Než začneme dělat zákony, měli bychom být vždy dobře zahřátí!

V leže na břiše položíme hlavu čelem na podložku a vnitřní kotníky spojíme. Ruce položíme na zem dlaněmi vzhůru. Stydkou kost zatlačíme do podložky a zároveň mírně stiskneme hýždě a stehna vtočíme dovnitř. S nádechem zvedneme hlavu, hrudník a nohy nad podložku. Ramena a lopatky stahujeme směrem k hýždím. Pohled směřujeme vpřed a hlavu příliš nezákláníme! V pozici zůstáváme alespoň na pět dechů. Jako protipozici uděláme následně předklon v sedě (paščimóttanásana) nebo si lehneme na záda a přitáhneme kolena na hrudník (apanásana).

 

 

Komentáře (0)
Lucie Martinová
Lucie Martinová

K józe jsem se dostala poměrně nedávno, v období těhotenství, kdy jsem navštěvovala lekce gravid jógy. Po narození syna jsem začala cvičit a zajímat se o jógu více a více, až se postupně stala součástí mého života...Mou osobní praxí je Aštanga jóga, které se intenzivně věnuji teprve druhým rokem. Tento směr mi přináší vše, co potřebuji...zklidnění, protažení, sílu, koncentraci. Ve svých lekcích kombinuji důraz na správné dýchání a pohyb v pozicích tak, aby docházelo k postupnému získávání síly i flexibility nejenom těla, ale i mysli. Jsem přesvědčena, že pružnost musí být doplněna silou a síla zase pružností tak, aby nám přinášely užitek. Za důležité považuji respektování rozdílů mezi lidmi, jejich možnostmi, ale i mezi možnostmi jednoho těla každý den. Jóga mě učí hlouběji vnímat a poznávat své tělo a objevovat nové dymenze bytí. Aštanga jógu v současné době studuji u mého učitele Ládi Pokorného. Mám ale ráda kontrast protikladů a věřím, že vše může dobře fungovat jen tehdy, pokud jsou yang a yin energie v rovnováze. Proto se vedle dynamické Aštanga jógy věnuji i klidnější a meditativní yin józe, kterou studuji u Sebastiana Pucelle a Murielle Burellier. Z českých lektorů jsou mi inspirací kromě Láďi Pokorného i Petra Vonšovská, Vašek Krejčík, Dana Beierová, Jaruška Sedláčková nebo Lucie Königová. Také jsem měla možnost učit se od Manju Joise, Maxe Stroma, Nancy Gilgof, Bobbi Misti, Olivie Crooks nebo Jammese Higginse.

15.04.2015 - 10:46

,

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu