max strom cerven 2017 main
Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

6 věcí, které mají jóga a běhání společné

6 spojeni 04

Z pohledu jogína mi léta jóga a běh přišli jako dvě vzdálené činnosti – jemnost, radost, klid, vonné tyčinky, mantry  oproti rychlosti, soutěži, měření výkonu, propocenému triku a uřícenému obličeji. Jak tak postupně zažívám běh a seznamuji se s jeho – pro mě dříve skrytou – krásou i úsilím, sleduji mezi jógou a během více a více propojení, na které bych dříve nepomyslela. Přitom jsou tak jasná. Je milé uvědomit si, že není to či ono v nějaké kleci a objevit propojenost s jinou vášní.

Napadají mě tyto souhry:

1. Jednoduchost vybavení – jeden stavební  výchozí bod – boty pro běh a podložka pro jógu.  Stačí Vám jedna věc pro to, abyste mohli začít. Ať začnete s obyčejnou podložkou ze supermarketu nebo rovnou skvělou ekologickou, je to jedno. Stejně tak boty – kecky nebo značkové botky. Oboje vás postupně přesune buď směrem nahoru nebo dolů ;-).I když jistě mě tu zdatní běžci napomenou, že právě pořádné boty jsou základ. Ano jsou, ale zkusit to můžete i bez i nich, i když ten první zážitek nebude třeba tak pohodlný jako se super botkama.

2. Prostor – provozovat běh či jógu můžete kdekoliv – i v bytě se dá běhat…při nejmenším za dětmi nebo domácím zvířetem 😉 a jógovat v parku, na letišti či hoře je dnes už úplně přirozené ;-). Prostor tedy ani v jednom případě není omezující prvek, naopak cennou svobodou.

3. Čas  – ať běžíte 10 min či hodinu, hlavní je něco udělat. Stejně jako jóga – není třeba odcvičit hodinovou lekci, ale stačí udělat několik kol pozdravů slunci, nebo posedět v meditaci. Oběhnout dvorek a nebo Ladronku…je to na vás.

4. Svačinu odložit – stejně jako u jógy je doporučeno před ní nejíst, u běhu se to hodí taktéž. Pak se stačí jen rozhodnout, zda dnes poběžím a nebo budu plout v ásanách.

5. Hudba – pustit či nepustit…volba je na vás jak u jógy, tak běhu. Někomu sedne užít si ruch přírody, někdo se rád oddá emocím hudebním. U obou aktivit je to individuální, ale zároveň možné.

6. Dech – lahodný nádech a výdech, který ozdobíte o jógovou ásanu, někdy ho nevnímáte a až příliš se soustředíte…možná v ásaně zadržíte dech. Když si to uvědomíte, urputnost pak povolíte. U běhu…pravidelný rytmus nádechu a výdechu je opravdu nutnost. Vynecháte ho a nepříjemnosti začínají. Dech je společný jmenovatel pro obě aktivity a jeho významnost v životě obecně není třeba dokládat.

Jak pravý Sakyong Miphan (zkušený běžec a duchovní vůdce): Život je dech. Dech je život.

6 spojeni 02

Sdílejte i Vy, čím je jóga a běh společné pro Vás

Je toho jistě více, v čem se činnosti prolínají. Postupně se člověku vyjasňují. Určitě napadá i Vás samotné nejedno prolnutí. Sdílejte ho s ostatními v komentářích.

6 spojeni 01

 

Komentáře (0)
Petra Šlechtická
Petra Šlechtická

Touha sdílet nejen jógovu zkušenost, ale zároveň otevřít tento svět ostatním ji inspirovala k vytvoření portálu o józe

Yogapoint.cz - nezávislý rozcestník ve světě jógy a zdravého životního stylu. Portál o józe, studiích, workshopech a seminářích pro jogíny i úplné nováčky.

22.07.2015 - 11:09

,

Načíst další
Načíst další
Načíst další

Komentáře

Napište komentář


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu