Přihlášení

Přihlášení

Zapomněl/a jste heslo? Registrace nového uživatele
YogaPoint.cz

Aštanga: pozornost a dech jako klíče k pokročilým pozicímKurzy jógy

14.09. - 21.12.2017Čt 17:45 - Čt 19:15

Náplň kurzu

V tomto kurzu se budeme věnovat souběžně rozvíjení pozorného pohybu a mysli a rozvíjení tradičních nástrojů aštanga jógy (bandhy, dech a dristi). Práce s pozorností a dechem patří mezi klíčové metody vědomého  pohybu, jógy i meditace.

Při praxi dynamických směrů jógy je obtížné zaměřit pozornost k subtilnějším aspektům pohybu a tak snadno přeneseme do jógové praxe různé pohybové a dechové stereotypy z každodenního života. Hluboko zakořeněné pohybové vzorce nelze jen tak jednoduše změnit, není to věc rozhodnutí – často se nacházejí mimo dosah našeho vědomého vnímání. Schopnost vnímat své tělo ale máme všichni, jen si mnozí v dospělosti tuto znalost znovu-osvojujeme. Není to nutně vždy snadné, ale je to cesta k prožitku, u jehož kořenů stojíme my sami a ne naše představy a očekávání a za to to stojí!

Pomocí rozličných pohybových, uvolňovacích a meditačních technik budeme rozvíjet pozornost ke svému tělu, dechu a pohybu a připravíme se tak na dynamickou jógovou praxi. Budeme si zároveň osvojovat schopnost nastavit hlubokou vnitřní oporu těla, což nám pomůže osvobodit se od zbytečného svalového úsilí a projeví se to nárůstem vitální energie.

V tomto kurzu, který je určený studentům se zkušeností s jógou (ne nutně aštangou), se budeme věnovat také pokročilým jógovým pozicím. Principy těchto pozic mohou být už za hranicemi přirozeného pohybu – v každodenním životě nepoužíváme hluboké záklony jako je třeba velbloud ani nepotřebujeme otevřené kyčle tak, abychom mohli poslat nohu za hlavu. Tyto pozice (i cesta k nim, ne nutně plné verze) ale mají v aštan své důležité místo, neplní funkci zdravotního cvičení jako mnoho základních ásán, ale nabízejí nám možnost vydat se hranice všedního a otevírají nám možnost hlubší práce s tělem i myslí.

Lekce je částečně vedená a částečně v ní studenti samostatně praktikují (pozdravy slunci a závěrečné pozice). Pokud nejste obeznámeni s aštangou, tak to není na překážku, pozdravy a závěrečné pozice vás postupně naučím. V tomto kurzu se budeme věnovat pozicím druhé série (záklony, hluboké otevírání kyčlí, balanční pozice na rukou/předloktí). Tyto pozice ale budou vždy uvedeny v různých variantách obtížnosti.

Aštanga jóga patří mezi fyzicky náročnější dynamické směry jógy, typická je pro ní plynulost a krátké výdrže v pozicích. Díky principům aštanga jógy jsou tyto  výdrže (na 5 dechů) dostatečné k tomu, aby jógové pozice měly kladný účinek na celý organismus.

Aštanga  je ucelený jógový systém, který je postavený na sériích ásán – v tomto kurzu budeme praktikovat druhou sérii (nádi šódhana), která je zaměřená na harmonizaci nervové soustavy. Příležitostně se vrátíme i k pozicím první série (joga čikitsa, jógová terapie),  Aštanga jóga vede k dosažení tělesné a duševní rovnováhy a vnímavosti k vlastnímu tělu.

Aštanga je sice účinná pro zlepšení celkového tělesného stavu,  není ale určená pro nápravu komplikovanějších chronických ani akutních obtíží pohybového aparátu.

Další informace

Studio:Akasha (2)
Instruktoři:
  • Alice Červinková
2 940 
images-1-bn
Zpět na vyhledávání

Partneři
Yogapoint

Chcete se stát partnerem?

Napište nám

To nejlepší ze světa jógy
1x měsíčně
do Vašeho emailu